چگونه از گوشی های هوشمند درست استفاده کنیم؟

امروز گوشی های هوشمند نقش پررنگی در زندگی ما بازی می کنند

هر چه بیشتر از گوشی های هوشمند استفاده می کنیم، بیشتر وابسته می شویم. براساس تحقیقات انجام شده،  داشتن گوشی هوشمند  باعث می شود وظایف خود را به خوبی انجام ندهیم؛ در واقع گوشی هوشمند می تواند بر روی ما ناخواسته تاثیرات بدی بگذارد و ما را به خودش وابسته کند. باید از هر وسیله ای درست استفاده کنیم تا آسیب نبینیم.

گوشی های هوشمند بزرگترین مرکز توجه هستند

با گوشی های هوشمند می توانیم در عرض چند ثانیه با مردم ارتباط برقرار کنیم، گوشی هوشمند در کنار فوایدی که دارد می تواند موجب عادت های بدی مانند بازی کردن های بیش از حد شود. سرگرمی های کوتاه مدت ایراد ندارد ولی اگر سرگرمی بلند مدت شود موجب اعتیاد می شود.

گوشی های هوشمند بزرگترین مرکز توجه هستند. ما از این طریق پیام های دریافتی، ایمیل های دریافتی و وضعیت خود و دوستانمان را در شبکه های اجتماعی  چک می کنیم. همه این کارها را بدون وقفه در هر ساعتی که بخواهیم می توانیم انجام دهیم در حالی که زمان های قدیم امکانات کمتر بود و برقراری ارتباط مشکل ساز بود.

مردم به خاطر ترس از دست دادن خبرهای روز به گوشی های هوشمند اعتیاد پیدا می کنند

مردم به خاطر ترس از دست دادن خبرهای روز مدام گوشی را چک می کنند، اگر کار مهمی نداشته باشند براساس عادت همیشگی باز گوشی را چک می کنند، این کار باعث اعتیاد و هدر رفتن زمان می شود.

وابستگی به گوشی باعث می شود کارهای مهم زندگی را از دست بدهیم و وقت خود را هدر دهیم، درحالی که اگر آخرین خبرهای شبکه های اجتماعی را مشاهده نکنیم زندگی ما تغییر نخواهد کرد چون به کارهای مهم زندگی  رسیدگی کرده ایم.

انسان از زندگی خود می تواند بهترین استفاده را بکند؛ علم خود را افزایش دهد، مطالعه مفید داشته باشد، روی نقاط ضغف و قوت خود کار کند، پس کارهای مهم زندگی خود را با الکی چک کردن گوشی از دست ندهید.

همانطور که مغز برای حفظ سلامت و رشد نیاز به تغذیه دارد از گوشی هوشمند نیز باید درست استفاده کنیم. وقت خود را سازمان دهی کنیم و در حد نیاز برای انجام کارهای ضروری از گوشی استفاده کنیم که سلامتی جسمی و روحی خود را از دست ندهیم.

استفاده درست از گوشی هوشمند

یکی از آسان ترین روش های ارتباطی  این روزها استفاده از پیامک و ایمیل است زیرا تلفن همراه و اینترنت تقریبا در دسترس اکثر مردم دنیا قرار دارد. و کنار گذاشتن گوشی کارعاقلانه ای نیست. افراد زیادی در دنیا از پیامک استفاده می کنند و عده ای نیز به آن اعتیاد پیدا کرده اند به طوری که همیشه تلفن همراه را در دست دارند و در حال پیامک زدن هستند. اکثر افرادی که پیامک می زنند معمولا از شست دستشان استفاده می کنند به همین علت دچار مشکلاتی خواهند شد. پس گوشی هوشمند می تواند بر حالت جسمی  و روحی ما تاثیر بگذارد، باید درست و هوشمندانه از آن استفاده کنیم، زمان خود را مدیریت کنیم و استفاده مفید از گوشی داشته باشیم.

منبع lifehack.org
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ali می گوید

    عالی بود. متاسفانه گوشی هوشمند زندگی مردم را مختل کرده و بچه ها رو نیز درگیر کرده.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.