دورریختنی هایی که می توانید دوباره استفاده کنید (بخش اول)

همین که از چیزی استفاده می کنیم به معنای آن نیست که دیگر به زباله تبدیل شده

همین که از چیزی استفاده می کنیم به معنای آن نیست که دیگر به زباله تبدیل شده. ما به شما ترفندهایی یاد می دهیم که از دورریختنی ها استفاده مجدد بکنید تا در هزینه ها نیز صرفه جویی شود.

کیسه کاغذی

دورریختنی و کیسه کاغذی
کیسه های کاغذی رطوبت لباس را می گیرند

کیسه های کاغذی خرید را نگه دارید حتی آنها که پاره شده اند زیرا در روزهای بارانی به کار می آیند. این کیسه ها را به قطعاتی تقسیم کنید، آنها را مچاله کرده و داخل کفش های خیس یا آستین کت های خیس قرار دهید. کاغذهای ضخیم رطوبت را به خوبی جذب می کنند، کمک می کنند الیاف لباس زودتر خشک شوند و حالت خود را حفظ کنند. بر خلاف روزنامه، کیسه های کاغذی اگر خیس شوند رطوبت خود را به پارچه منتقل نمی کنند.

چینی شکسته

دورریختنی و چینی شکسته
برای زهکشی بهتر گلدان و رشد بهتر گیاه چینی شکسته در گلدان قرار دهید

وقتی گیاه به مدت زیاد داخل خاک گلدان بماند، ریشه ها و ساقه آن بزرگ می شود. برای آنکه ریشه بالا بیاید و زهکشی گلدان بهتر شود، یک لایه چینی شکسته در گلدان قرار دهید، چینی شکسته را کف گلدان قرار دهید. بهتر است ۱ تا ۳ قطعه چینی شکسته را کنار هم قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که سوراخ زهکشی بسته نشده باشد. سپس خاک را روی چینی های شکسته بریزید، گیاه را روی خاک قرار داده و با مابقی خاک گلدان را پر کنید ( نگهداری سانسوریا رنگی را مطالعه کنید).

روغن آشپزی

دورریختنی و روغن اضافی
برای کم شدن صدای لولای در از روغن اضافی استفاده کنید

نگذارید چند قطره روغن باقیمانده غذا دور ریخته شود. یک دستمال پارچه ای به کف بطری روغن بزنید و سپس آن را به لولای درهایی که صدا می دهند، بزنید. حتما خوب دستمال بزنید تا قطره های روغن چکه نکند.

بطری های پلاستیکی

دورریختنی و بطری های پلاستیکی
بطری را به صورت بیلچه درآورید و استفاده کنید

گالن های پلاستیکی را به پشت برگردانید و از نیمه برش دهید و از نیمه آن به عنوان بیلچه دستی برای غذای حیوانات، باغبانی و زدودن برف از لاستیک های ماشین استفاده کنید. ابتدا یک گالن پلاستیکی خشک و تمیز را که در آن بسته است برگردانید، با قیچی دو سوراخ در آن ایجاد کنید، یکی از سوراخ ها دو سانتی متر زیر دستگیره و دیگری در جهت مخالف، یک یا دو اینچ پایینتر. فاصله بین دو سوراخ را دورتادور ظرف برش دهید، سپس لبه های ناهموار را صاف کنید. قسمت پایینی گالن را دور بریزید.

لوله های مقوایی

دورریختنی و لوله های مقوایی
از رول های دستمال کاغذی برای نگهداری وسایل در کشو استفاده کنید

با استفاده از لوله های مقوایی دستمال توالت یا دستمال حوله ای، یک دراور کوچک ساده برای وسایل و لوازم خود درست کنید. رول ها را نصف کنید تا ارتفاع آن از ارتفاع کشو کمتر شود. کناره های رول ها را چسب بزنید تا رول ها از کنار به هم بچسبند. انتهای رول ها را نیز چسب بزنید و همه را روی یک صفحه مقوایی بچسبانید و سپس مقوا را داخل کشو جا دهید. پس از آنکه رول ها را در کشو جا دادید، هر یک از رول ها را با یک وسیله مانند گردنبند، گیره سر، کش مو و پونز پر کنید.

بطری های شیشه ای کوچک

دورریختنی و بطری شیشه ای کوچک
بطری های شیشه ای را به نمک پاش و فلفل پاش تبدیل کنید

به جای آنکه بطری های شیشه ای کوچک را دور بریزید آنها را به نمک پاش و فلفل پاش زیبا تبدیل کنید. شیشه کمک می کند این افزودنی ها تازه بمانند و از رطوبت دور باشند. علاوه بر این تزیین این بطری های شیشه ای هم بسیار آسان است.

قوطی چای

دورریختنی و قوطی چای
از قوطی چای به عنوان جاشمعی استفاده کنید

قوطی های چای معمولا بسیار زیبا هستند. حتما دوست دارید مجدد آنها را مورد استفاده قرار دهید. پیشنهاد ما این است که قوطی های زیبای چای را به جاشمعی های زیبا تبدیل کنید. قوطی را پشت و رو کنید و از انتهای آن به عنوان حفره ای برای پر کردن موم شمع استفاده کنید و یک فتیله نیز روی آن قرار دهید. عطر شمع با عطر چای نیز مخلوط می شود و بسیار جذاب است.

منبع womansday.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.