چگونه در ویندوز ۱۰ اسکرین‌شات بگیریم؟

در صفحه کلید ویندوز 10، سه میانبر وجود دارد که در نسخه‌های قبلی ویندوز نیز کار می­‌کنند

بنا به دلایلی تصمیم دارید در ویندوز ۱۰ یک اسکرین‌شات بگیرید، میانبرهایی بر روی صفحه کلید ویندوز ۱۰ وجود دارد که می‌­توانید اقدامات لازم را برای گرفتن اسکرین‌شات انجام دهید.

در صفحه کلید ویندوز ۱۰، سه میانبر وجود دارد که در نسخه‌های قبلی ویندوز نیز کار می­‌کنند. با ما همراه باشید تا با ارائه چند روش بتوانید به راحتی از ویندوز ۱۰ اسکرین‌شات بگیرید.

روش اول: Print Screen

Print Screen برای اسکرین‌شات

 

 

در صفحه کلید، دکمه PrtScn را فشار دهید تا یک تصویر از تمام صفحه نمایش در کلیپ بورد ذخیره ­شود. سپس، آن را در برنامه‌­ای مانند فتوشاپ Paste کرده و به صورت فایل ذخیره کنید.

روش دوم: کلید ویندوز و PrtScn

کلید ویندوز و PrtScn برای اسکرین‌شات

در نسخه ویندوز ۸ و بالاتر کلید ویندوز و  PrtScn در دسترس است. به طور همزمان روی این دو کلید ضربه بزنید تا بر روی صفحه نمایش به مدت یک ثانیه شاهد باز و بسته شدن پنجره همانند شاتر دوربین شوید. از طریق مسیر Pictures > Screenshots  می­‌توانید اسکرین‌شات­‌های گرفته شده را مشاهده کنید.

روش سوم: از برنامه فعلی و در حال اجرا اسکرین‌شات بگیرید 

دکمه الت برای اسکرین‌شات

 

اگر به تصویری از برنامه فعلی مانند کروم، ورد، اکسل یا پاورپوینت که در حال استفاده از آن هستید نیاز دارید، روی کلید  Alt + PrtScn ضربه بزنید تا یک عکس از پنجره مورد نظر در کلیپ بورد ذخیره کند. درست مانند استفاده از میانبر  PrtScn است، اکنون می‌­توانید تصویر را در برنامه‌­ای مانند فتوشاپ ویرایش کرده و در برنامه‌­های دلخواه مانند جیمیل به اشتراک بگذارید.

روش چهارم: از Snipping Tool ویندوز استفاده کنید

به طور پیش‌فرض، کلید  Snipping Tool در ویندوز ۱۰ قابل دسترس بوده و به شما اجازه می‌­دهد قسمت‌­هایی از صفحه را انتخاب و برش داده، سپس ذخیره کرده و در نهایت به اشتراک بگذارید.

ابتدا، بر روی دکمه Start کلیک کنید و کلمه­‌ی Snip را جستجو کرده و در صورت نمایش این ابزار، روی آن کلیک کنید. سپس، بر روی New کلیک کنید و قسمت مورد نظر خود را از Snip انتخاب کنید و اقدامات لازم را برای ویرایش و ذخیره کردن آن انجام دهید. به خاطر داشته باشید که تصویر مورد نظر در کلیپ بورد ذخیره می‌­شود و می‌­توانید تصویر را در برنامه­‌هایی مانند نقاشی یا فتوشاپ ویرایش کنید.

منبع pcworld.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.