آموزش اسکن کردن اسناد یا تصویر در ویندوز ۷ ویژه کاربران مبتدی

اسکن تصاویر و اسناد به روش ساده

ممکن است تمایل داشته باشید عکس‌­های قدیمی خود را اسکن کنید یا اینکه به اسکن کردن اسناد نیاز داشته باشید. در مقاله امروز قصد داریم نحوه اسکن کردن تصاویر یا اسناد در ویندوز ۷ را شرح دهیم:

اسکن کردن اسناد یا تصاویر

در این آموزش از پرینتر  HP PSC 1500 استفاده کرده‌­ایم که به سیستم ۳۲ بیتی ویندوز ۷ Home Premium متصل است. اسکنرهای مختلف قابلیت­‌های متفاوتی خواهند داشت، با این حال از فرآیند یکسانی برخوردار هستند.

در ویندوز ۷ فرآیند اسکن به میزان کمی نسبت به ویندوز XP تغییر کرده است. برای شروع، ابتدا سند یا تصویر را در دستگاه اسکن قرار دهید، روی Start ضربه بزنید و گزینه Devices and Printers را انتخاب کنید.

شروع اسکن کردن اسناد در ویندوز 7

زمانی که صفحه Devices and Printers باز می­‌شود، دستگاه اسکن خود را پیدا کرده و روی آن دوبار کلیک کنید تا منوی Manufacturers Printer Actions ایجاد شود.

منوی پرینتر برای اسکن کردن اسناد

برای پرینتر HP PSC 1500 چند گزینه متفاوت مانند چاپ، تنظیمات دستگاه و اقدامات اسکنر داریم. در اینجا روی Scan a document یا photo hyperlink کلیک کنید.

تنظیمات دستگاه برای اسکن کردن اسناد

اکنون، صفحه New Scan باز می‌­شود و از اینجا می‌­توانید کیفیت تصویر اسکن شده را تنظیم کرده و نوع فایل خروجی را مشخص نمایید. سپس روی تب Preview کلیک کنید تا ایده‌ای از تصویر شبیه به آن پیدا کنید.

اسکن کردن اسناد و پیش نمایش تصویر

در صورت نارضایتی از پیش‌نمایش‌­ها، می‌­توانید به دلخواه خود در کیفیت عکس یا سند تغییراتی ایجاد کنید. زمانی که تغییرات لازم را انجام دادید، روی دکمه Scan کلیک کنید.

کلیک اسکن و اسکن کردن اسناد

فرآیند اسکن آغاز خواهد شد. مقدار زمان لازم برای نوع اسکنر و کیفیت به تنظیمات انتخاب شده توسط شما بستگی دارد. کیفیت بالاتر به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

مدت زمان اسکن کردن اسناد

مطابق شکل، گزینه­‌ای برای وارد کردن تصویر وجود دارد.

اسکن کردن اسناد و وارد کردن تصویر

در حال حاضر می‌­توانید از طریق گزینه Photo Viewer سند یا عکس اسکن شده خود را مشاهده کنید. اگر از سند اسکن شده راضی هستید، می‌­توانید آن را از طریق ایمیل، یا هر سرویس دیگری به اشتراک بگذارید.

اسکن کردن اسناد و نمایش تصویر

روش دیگر برای اسکن کردن اسناد و تصاویر وجود دارد:

اسناد مورد نظر خود را جهت اسکن کردن در دستگاه اسکنر قرار دهید، Devices and Printers را باز کنید، سپس روی دستگاه اسکن کلیک راست کرده و از منو، گزینه Start Scan را انتخاب کنید.

اسکن کردن اسناد و start scan

البته می‌­توانید به طور مستقیم به پنجره اسکن رفته و فرایند اسکن را شروع کنید. از منو گزینه Scan Properties را انتخاب کنید.

اسکن کردن اسناد و Scan Properties

با انتخاب این گزینه به تنظیمات اسکنر دسترسی پیدا کرده  و در صورت تمایل می­‌توانید برخی از تنظیمات آن را تغییر دهید.

اسکن کردن اسناد و تغییر تنظیمات

همچنین می­‌توانید با انتخاب گزینه  Scan Profiles از تنظیمات پیش‌فرض استفاده کنید.

اسکن کردن اسناد و Scan Profiles

اسکن اسناد کار پیچیده­‌ای نیست، با استفاده از ویندوز ۷ یا سایر ویندوز ها می­‌توانید به راحتی این فرآیند را انجام دهید.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. سلاقی می گوید

    سلام .خسته نباشید .برای من پرینتر سه کاره شارپ نصب هست ولی نمیتونم اسکن کنم.یعنی گزینه اسکن نمیاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.