اشتباهات بزرگ در گردگیری

کار گردگیری را راحت کنید

گردگیری یکی از کارهایی است که چندان محبوبیتی ندارد. گردگیری کاری بیهوده و تمام نشدنی است. آخر هفته تمام خانه را تمیز می‌کنید و تمام اثاث و وسایل را گردگیری می‌کنید، اما دوباره می‌بینید روی آنها گرد نشسته است. اگر می‌خواهید از دوباره و دوباره گردگیری کردن راحت شوید، در این مطلب به شما خواهیم گفت چه اشتباهاتی مرتکب می‌شوید که کار شما را زیاد می‌کند.

از  گردگیر پَر استفاده می‌کنید

این وسیله تنها گرد و غبار را از سطحی بر روی سطحی دیگر منتقل می‌کند. به جای آن از دستمال گردگیری میکروفایبر یا الکترواستاتیکی استفاده کنید. اینها گرد و غبار را به خود جذب می‌کنند. برای آنکه مطمئن شوید گرد و غبار را به خوبی می‌گیرند، به محض آنکه کثیف شدند، بشویید یا از دستمالی دیگر استفاده کنید.

دریچه‌های تهویه هوا و وسایل گرمایشی را نادیده می‌گیرید

دریچه‌های مخفی تهویه هوا و گرمایش بر روی دیوار یا سقف، به راحتی گرد و غبار را به خود جذب می‌کنند. تمیز نکردن این دریچه‌ها و دمیدن هوا در آنها خانه را به سرعت پر از گرد و غبار می‌کند. هر زمان که در حال جارو کشیدن خانه هستید یا هر جا که دیدید گرد و غبار جمع شده، با برس نرم جاروبرقی گرد و غبار را از بین ببرید.

گردگیری با دستمال

گرد و غبار خشک

گرد و غبار خشک به راحتی در هوا جا به جا می‌شود و جمع‌آوری و تمیز کردن آن دشوار می‌شود. به وسیله اسپری گردگیری و دستمال میکروفایبر یا پولیش راحتتر می‌توان این گرد و غبارها را از بین برد.

پولیش را مستقیما روی اثاث خانه اسپری می‌کنید

با این کار رد گرد و غبار را روی وسایل چوبی باقی می‌گذارید، از این رو پاک کردن آن دشوار خواهد شد و نهایتا گرد و غبار بیشتری خواهد نشست. به جای آن اسپری را روی دستمال بزنید و دستمال را به آرامی بر روی سطح وسایل خانه بکشید. اگر می‌خواهید وسایل خانه را اسپری بزنید، این کار را به آرامی انجام دهید. پس از آن با یک دستمال تمیز اثر پولیش را از روی سطوح پاک کنید.

فیلتر جارو برقی را تمیز یا تعویض نمی‌کنید

فیلتر جارو برقی برای جذب و تمیز کردن گرد و غبار و ذرات تعبیه شده. وقتی این فیلتر مسدود شود، نمی‌تواند گرد و غبار را بگیرد و آن را بیرون می‌ریزد. هر فیلتری را باید هر چند وقت یکبار بر اساس آنچه در دستورالعمل آن نوشته شده، تمیز یا عوض کنید.

منبع countryliving.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.