اشتباهات رایج آرایشی خانم‌ها

اشتباهات خود را در آرایش بشناسید و برطرف کنید.

برخی اشتباهات کوچک در آرایش صورت و مو ممکن است ظاهر شما را خسته و یا پیرتر نشان دهد. معمولا مواقعی که با عجله آرایش می‌کنید و یا دقت زیادی در آرایش کردن به خرج نمی‌دهید، مرتکب این اشتباهات کوچک می‌شوید. ما در این مطلب به شما خواهیم گفت این اشتباهات کوچک چه هستند و چگونه می‌توان از انجام این اشتباهات جلوگیری کرد؟

فر خوردن مو و پف چشم‌ها

پف چشم و اشتباهات آرایشی

گاهی ممکن است وقت چندانی برای حالت دادن موهای فر خود نداشته باشید؛ درنتیجه موها حالت نامنظم و نامرتبی پیدا می‌کنند. استفاده نکردن از یک کانسیلر خوب برای پوشاندن سیاهی زیر چشم، موجب می‌شود خسته به نظر برسید.

چه باید کرد؟

برای موهای فر یا پرپشت:

  • موهای خود را با آب گرم بشویید.
  • ۳ میلی لیتر روغن نارگیل به موهای خود بزنید. روغن را به کل مو از ریشه تا انتهای ساقه مو ماساژ دهید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند.
  • با آب گرم و یا کمی سرد بشویید.
  • موهای خود را با هوای سرد خشک کنید ( نه داغ) و از کشیدن موها خودداری کنید.

برای پف چشم‌ها:

  • دو قاشق چایخوری کوچک را به مدت ۱۵ دقیقه در فریزر بگذارید.
  • سپس هر یک از قاشق‌ها را با فواصل زمانی ۵ ثانیه‌ای (بگذارید و بردارید و مجدد بگذارید و بردارید) زیر چشم‌ها قرار بدهید. این کار را به مدت ۵ دقیقه انجام دهید. سپس آرایش صورت را با استفاده از کانسیلری که به رنگ پوست شما بخورد انجام دهید.

آرایش چشم غلیظ و یا استفاده از رژلب تیره

اشتباهات آرایش چشم

یا آرایش چشم یا آرایش لب. اگر آرایش چشم انجام می‌دهید و از همه لوازم آرایشی مثل ریمل، سایه چشم، خط چشم و … استفاده می‌کنید، رنگ لب‌های شما باید روشن‌تر باشد وگرنه سن شما را ۵ سال پیرتر نشان خواهد داد. بهتر است زیاد آرایش نکنید تا طبیعی‌تر جلوه کنید. از این رو باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید کدام قسمت از صورتتان بیشتر به نظر بیاید. اگر می‌خواهید چشم‌ها جلوه کند، از رژلب‌های روشن مانند صورتی روشن استفاده کنید. اگر می‌خواهید تمرکز بر روی لب‌ها باشد، آرایش تیره برای چشم انجام ندهید بلکه سعی کنید طوری آرایش کنید که چشم‌ها روشن و درخشنده شوند، مانند استفاده از سایه چشم نامحسوس و کم‌رنگ که چشم‌ها را براق، طبیعی و درخشان نشان می‌دهد.

صاف کردن موها

اشتباهات آرایش مو

صاف کردن بیش از حد موها نه تنها برای موها ضرر دارد، بلکه چندان نیز طبیعی نیست. همان‌طور که می‌دانید ظاهر طبیعی زیباتر است بنابراین بهتر است موهای خود را با همان موج یا فر طبیعی خودش رها کنید. فرقی نمی‌کند که صورت گرد یا بیضی و یا زاویه‌دار و حتی مربعی داشته باشید، موی موج‌دار صورت را ظریف‌تر نشان می‌دهد و به هر زنی زیبایی منحصر به فردی می‌بخشد.

رژگونه قرمز

رژگونه زدن و اشتباهات آرایشی

استفاده درست از رژگونه در آرایش بسیار اهمیت دارد اما اگر از آن به درستی استفاده نشود، شکل یک عروسک چینی با گونه‌های صورتی به صورت می‌بخشد. حتی اگر می‌خواهید از رژگونه‌های برنزه استفاده کنید، اگر آن را درست به گونه‌ها نزنید، شکل یک لکه بزرگ را در صورت پیدا می‌کند که به هیچ وجه زیبا نیست.

استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته

لوازم آرایشی و اشتباهات آرایشی

باید بسیار محتاط باشید. ممکن است تمایل داشته باشید لوازم آرایشی خود را برای مدت‌ها نگه دارید به خصوص سایه چشم‌ها، بدون آنکه به تاریخ انقضای آنها نگاهی بیندازید اما این برای سلامتی بسیار مضر است. لوازم آرایشی که برای چشم، پوست، لب استفاده می‌شود می‌تواند انواع حساسیت‌ها را ایجاد نماید. علاوه بر این هیچگاه لوازم آرایشی که مدتهاست استفاده نکرده‌اید را بدون نگاه کردن به تاریخ انقضای آن به فرزند خود برای بازی کردن ندهید.

شانه و برس آلوده

شانه و برس و اشتباهات آرایشی

آیا برس‌های آرایشی خود را مرتب می‌شویید؟ پدهای آرایشی چطور؟ آیا شانه و برس موی خود را می‌شویید؟ این بسیار مهم است که هر چیزی که با پوست شما در ارتباط است باید مرتبا شسته و ضدعفونی شود تا تمیز بماند و از تجمع باکتری‌ها جلوگیری شود. شانه و برس، شوره و روغن مو را در خود جمع می‌کنند درنتیجه بایستی با آب داغ شسته شوند. از این رو این کار را نه تنها برای زیبایی که باید برای سلامتی خود انجام دهید.

منبع steptohealth.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.