اشتباهات رایج در استفاده از شلوار جین

چند توصیه کوچک برای کسانی که شلوار جین می پوشند

ظاهر شلخته پایین شلوار

پاچه شلوار جین
برگرداندن پایین شلوار جین بستگی به نوع شلوار دارد

برگرداندن پاچه شلوار جین استایل شما را زیباتر می کند اما باید بدانید چگونه این کار را انجام دهید در غیر این صورت شلخته و نامرتب به نظر می رسید. اگر می خواهید این کار را به درستی انجام دهید، به موارد زیر توجه کنید:

شلوار جین گشاد، شلوار جین بلند:

برای اینگونه شلوارها باید پایین شلوار را دو بار برگردانید و اندازه آن را پهن بگیرید.

شلوار جین تنگ و باریک:

باید پایین شلوار را خیلی کم و باریک برگردانید. بهتر است به اندازه ای برگردانید که پایین شلوار، بالای مچ پا قرار گیرد.

شلوار جین راحت:

پایین شلوار را به میزان زیادی برگردانید. پارچه را طوری مچاله کنید که حالت پیچ و تاب پیدا کند و لبه های آن را به سمت پایین بگردانید.

اندازه جیب ها

جیب شلوار جین
شکل و اندازه جیب شلوار در زیبایی آن تاثیرگذار است

شکل و اندازه جیب شلوار می تواند در ظاهر شلوار تاثیرگذار باشد. شلوارهایی که جیب آنها بالا قرار گرفته یا اندکی کج است، اندام شما را بلند و خوش فرم نشان می دهد. از خریدن شلوارهای جین که جیب آنها پایین تر از لگن قرار گرفته خودداری کنید (قسمت نشیمنگاه که نقطه اتصال باسن و پاهاست). شلوار جین که جیب نداشته باشد به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

انتخاب نادرست سایز شلوار

شلوار جین و رنگ های مختلف
سعی کنید هنگام خرید شلوار جین به امکان گشادتر شدن شلوار توجه کنید

اینکه بین دو سایز شلوار مردد باشید اتفاق چندان جالبی نیست اما باید بدانید بیشتر پارچه های شلوارهای جین به مرور زمان گشاد می شوند. اگر بین انتخاب دو سایز شلوار جین مردد بودید، شلواری که تنگ تر است را انتخاب کنید زیرا به مرور زمان و با چندین بار پوشیدن گشاد می شود. هرچه شلوار نازکتر و سبکتر باشد بیشتر گشاد می شود.

دوخت نادرست

دوخت شلوار جین
اندازه کوتاه کردن و تو زدن پاچه شلوار جین بستگی به مدل شلوار دارد

هیچ چیز به اندازه مرتب بودن پاچه شلوار در زیبایی شلوار تاثیرگذار نیست، چه شلوار را تو زده باشید یا پاچه های آن را برگردانده باشید. ببینید می خواهید پایین شلوار به کدام حالت باشد سپس خودتان یا خیاط آن را تو بزنید. شلوارهای تنگ باید تا بالای مچ پا تو زده شوند، شلوارهای راسته تا میانه مچ پا و شلوارهای دمپا تا نزدیک زمین.

شستشوی نادرست

شستشوی شلوار جین
شلوار جین را با دیگر لباس های جین بشویید

شستشوی نادرست شلوار می تواند عمر پارچه را کوتاه کند. برای جلوگیری از خراب شدن شلوار کمتر آن را بشویید ( سعی کنید تا زمانی که لکه قابل مشاهده روی آن ایجاد نشده یا بو نگرفته آن را نشویید). در زمان شستشو نیز آن را با دیگر لباس های جین بشویید. آنها را در ماشین لباسشویی بیندازید و در تنظیمات مربوط به لباس های ظریف با آب سرد بگذارید شسته شود. برای آنکه کمتر چروک شود پس از شستشو آن را آویزان کنید تا خشک شود. برای آنکه شکل آن را به حالت اول برگردانید قبل از آویزان کردن آن را کمی بتکانید. برای خلاص شدن از بوی نامطبوع شلوار جین نیز می توانید آن را داخل فریزر قرار دهید!

اشتباه در پوشیدن بوت با شلوار جین

بوت و شلوار جین
برای پوشیدن بوت های تا مچ پا بهتر است شلوارهای تنگ یا اسکینی بپوشید

پوشیدن بوت با شلوار اسکینی یا تنگ بسیار ساده است اما برای پوشیدن بوت با دیگر انواع شلوار جین باید چند کار کوچک انجام داد. برای پوشیدن بوت های بلند، پایین شلوار را برگردانید و داخل جوراب بلندی که پوشیده اید، جا دهید. باید طوری باشد که بعد از پوشیدن بوت روی شلوار، چین و چروکی دیده نشود. برای پوشیدن بوت هایی که تا روی مچ پا هستند، شلوارهای اسکینی بپوشید. شاید بخواهید پای شما در حدفاصل پایین شلوار تا بالای بوت دیده شود.

نپوشیدن لباس جین با شلوار جین

لباس و شلوار جین
ست کردن شلوار جین با کت جین ، تیپی کلاسیک و شیک است

پوشیدن لباس جین تیره با شلوار جین روشن یا برعکس و یا لباس جین رنگی با شلوار جین بسیار شیک و زیبا است. می توانید یک تیپ کلاسیک جین داشته باشید. شلوار جین آبی تیره با یک تیشرت سفید و ژاکت جین آبی روشن.

پوشیدن شلوار جین نامناسب

لباس و شلوار جین در محل کار
پوشیدن شلوار جین مناسب هر محیط اهمیت زیادی دارد

در برخی شرکت ها پوشیدن شلوار جین آزاد است. سعی کنید در محل کار شلوار جین آبی تیره یا مشکی که شما را خوش اندام نشان دهد بپوشید.

توجه نکردن به برچسب شلوار

برچسب شلوار جین
هنگام خرید شلوار جین به اطلاعات روی برچسب شلوار توجه کنید

با مطالعه برچسب روی شلوار می توانید شلواری راحت با طول عمر زیاد پیدا کنید. شلوارهای جین که صد در صد کتان هستند ممکن است سفت و خشن باشند اما احتمالا خوب و شق و رق قرار می گیرند. شلوارهای جین که دو درصد اسپاندکس (spandex ) یا لای کرا (Lycra) دارند، ممکن است راحت به نظر برسند اما زود گشاد می شوند. هنگام خرید شلوار می توانید این اطلاعات را بر روی برچسب شلوار مطالعه کنید. فراموش نکنید که شلوارهایی که خیلی تنگ هستند شما را اذیت خواهند کرد (احساس راحتی ندارند) و برای سلامتی شما هم مشکلاتی ایجاد می کنند!

منبع readersdigest.ca
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.