اشتباهات رایج در شستشوی دستی لباس‌ها

در شستشوی لباس‌ها با دست، این نکات را رعایت کنید

در زمان شستشوی دستی لباس های زیر، ژاکت و دیگر لباس‌های ظریف ، از اشتباهات زیر که ممکن است پارچه لباس شما را خراب کند بپرهیزید.

قبل از پر کردن سینک ابتدا لباس‌ها را در آن قرار می‌دهید

فکر کنید لباس‌ها را می‌خواهید به وان حمام ببرید. همانطور که شما قبل از پر کردن وان داخل آن نمی‌شوید، لباس‌ها را نیز نباید قبل از پر کردن سینک از آب و مایع شستشو داخل سینک بریزید.

فشار آب می‌تواند پارچه لباس را خراب کند و مواد شستشو نیز در صورتی که مستقیما روی پارچه ریخته شوند ممکن است به سختی آب کشیده شوند. وان یا لگن را از آب سرد یا ولرم پر کنید (طبق چیزی که بر روی برچسب لباس نوشته شده) همین که سینک پر از آب شد، مقدار مناسبی از شستشودهنده لباس به آن بیفزایید. مواد شستشودهنده را به آب بیفزایید و مطمئن شوید کامل در آن حل شده‌است، سپس لباس را در آن بخوابانید و کمی فشار دهید تا در آب غوطه‌ور شود.

لکه‌ها را چنگ می‌زنید

چنگ زدن لباس می‌تواند پارچه را خراب کند به خصوص پارچه‌های ظریف. با استفاده از مقداری لکه‌بر یا مواد شستشوی مایع و ضربه‌های آرام آن روی لکه لباس، لکه‌ها را پاک کنید. پس از آن چندین بار لباس را داخل آب کف‌دار فشار دهید. بیشتر لباس‌ها ظرف مدت ۱۵ دقیقه تمیز می‌شوند. برخی لباس‌ها که لکه بیشتری دارند به زمان بیشتری برای خیس خوردن در آب نیاز دارند.

از شیر آب برای آب کشیدن استفاده می‌کنید

گرفتن لباس‌های ظریف زیر جریان شیر آب موجب کشیده شدن پارچه آن می‌شود، پس باید به همان شیوه که آنها را می‌شویید، آب بکشید، در تشتی از آب تمیز. وقتی خواستید لباس را آب بکشید، آن را در دو دست خود جمع کرده و در یک صافی قرار دهید. اگر سرشیر اسپری روی شیر آب دارید، ممکن است بتوانید لباس‌های سبک را مانند لباس‌های زیر یا لباس شنا داخل صافی زیر آن آب بکشید. در غیر این صورت تشت یا سینک را از آب سرد و تمیز پر کنید، لباس‌ها را داخل آب قرار داده و فشار دهید و اجازه دهید تا آب کاملا در آن فرو رود.

َستشوی دستی لباس در سینک

چلاندن لباس

چلاندن لباس‌های خیس پارچه آنها را خراب می‌کند. بهترین راه برای گرفتن آب اضافه لباس‌های خیس آن است که با دو دست از تشت آب بیرون آورده و تا جای ممکن به آرامی آن را فشار دهید. سپس آن را روی حوله جاذب پهن کنید (آموزش دوخت زیرانداز حوله‌ای). لباس و حوله را با هم رول کنید و تا جای ممکن به آرامی فشار دهید و دوباره آن را پهن کنید.

لباس‌ها را برای خشک شدن آویزان می‌کنید

برای حفظ بافت لباس به خصوص لباس‌های بافتنی آنها را آویزان نکنید بلکه پهن کنید تا خشک شود. سوییشرت و لباس شنا را روی یک حوله خشک پهن کنید و بگذارید در معرض آفتاب خشک شود پس از آن که روی آن خشک شد، آن را پشت و رو کرده و بگذارید پشت آن نیز خشک شود.

منبع housebeautiful.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.