اشتباهات بزرگ در پخت پوره سیب‌زمینی

پوره سیب‌زمینی غذای ساده و دلپذیری است

پوره سیب‌زمینی غذای ساده و دلپذیری است که می‌توان در کنار غذای اصلی یا برای شام سرو کرد. اما اگر پوره شما سرد، چسبنده یا بی‌مزه باشد احتمالا طرفداران زیادی نخواهد داشت. برای شروع از یک دستور پخت موردعلاقه برای پوره سیب‌زمینی آغاز کنید و از اشتباهات رایج در پخت آن جلوگیری کنید. اگر این نکات را رعایت کنید حتما اعضای خانواده از پوره شما خوششان خواهد آمد و مدام از شما درخواست می‌کنند که آن را درست کنید.

چند اشتباه رایج در پخت پوره سیب‌زمینی که باید از آنها اجتناب کنید، عبارتند از:

اشتباه در انتخاب سیب‌زمینی

برای داشتن پوره نرم و لطیف‌تر از سیب‌زمینی‌های سفت (طلایی رنگ) استفاده کنید. این سیب‌زمینی‌ها طعم‌دهنده‌ها را نیز به راحتی به خود جذب می‌کنند. سیب‌زمینی‌های مومی شکل (قرمز و سفید) برای خامه‌ای و نرم شدن نیاز است بیشتر له و کوبیده شوند.

نمک نزدن به آب

وقتی سیب‌زمینی پخته می‌شود، دانه‌های نشاسته پف می‌کند و آب (و در صورتی که نمک اضافه کرده باشید) را به خود جذب می‌کند. در این صورت دیگر نیازی نیست نمک را در پایان کار اضافه کنید و غذای شما طعم‌دار خواهد بود.

قرار دادن سیب‌زمینی‌ها در آب داغ

سیب‌زمینی‌ها را در آب سرد و نمک قرار دهید سپس حرارت آن را زیاد کنید تا آب بجوشد و سپس حرارت را کم کنید تا در آب غل بزند. اگر آنها را در آب داغ بپزید، به صورت نرمال پخته نمی‌شود زیرا قبل از آنکه مغزپخت شود لایه بیرونی آن جدا خواهد شد.

آبکشی کردن

مطمئن شوید که پس از پخت آن را خوب آبکشی کرده‌اید. شما می‌خواهید طعم سیب‌زمینی داشته باشد نه آب. اگر بخواهید می‌توانید سیب‌زمینی آب کشیده شده را دوباره روی اجاق گرم کنید تا خشک شود سپس پوره را درست کنید.

اضافه کردن طعم‌دهنده‌ها مستقیم از یخچال به سیب‌زمینی

قبل از آنکه کره را مستقیما از یخچال روی سیب‌زمینی‌های داغ بریزید، ابتدا چند دقیقه در دمای اتاق قرار دهید، سپس سیب‌زمینی‌ها را در شیر گرم یا خامه هم بزنید. بدین صورت مواد به خوبی جذب خواهند شد و حرارت مواد را پایین نخواهد آورد.

زیاد هم زدن

بافت سیب‌زمینی هنگامی که پخته می‌شود، نرم و لطیف می‌شود. با شدت هم زدن یا به مدت طولانی هم زدن آنها بافت سیب‌زمینی را از بین می‌برد و ظاهر چسبنده و بدشکل به آن می‌دهد. با سیب‌زمینی به آرامی عمل کنید و خواهید دید که پوره نرم و روشن و دلچسبی خواهید داشت.

به تعویق انداختن پخت پوره

همه ما دوست داریم آماده سازی غذا را به زمان دیگری محول کنیم به خصوص اگر چند غذا در حال پخت داشته باشیم اما سیب‌زمینی پخته شده را نمی‌توان به مدت طولانی کناری گذاشت. اگر یک شب سیب‌زمینی‌ها را در یخچال نگه دارید طعم مقوا می‌گیرد. می‌توانید سیب‌زمینی پخته شده را در یک کاسه مقاوم در برابر حرارت قرار دهید و روی آن را با پوشش پلاستیکی بپوشانید و به مدت دو ساعت روی قابلمه آب جوش قرار دهید. این کار را قبل از سرو پوره انجام دهید تا سیب‌زمینی‌ها نرم شود.

منبع goodhousekeeping.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.