۴ اشتباه در آرایش مو که باعث ریزش مو می‌شود

اشتباهاتی که موجب تضعیف و ریزش مو می‌شود

گاهی ممکن است احساس کنید تعداد موهایتان که روی زمین یا کف حمام ریخته بیشتر از تعداد موهای روی سرتان است. ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ مو در طول روز طبیعی است اما بیش از این مقدار غیرطبیعی است. البته ریزش مو به عواملی چون سن، استرس و هورمون‌ها بستگی دارد اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که شاید ریزش موی شما ناشی از شکستگی تار موها باشد؟

شیوه آرایش موی شما می‌تواند به موها آسیب رسانده و موجب ریزش مو شود. در این مطلب خواهیم گفت اشتباهات رایج در آرایش مو که موجب ریزش مو می‌شود چیست و راه‌های رفع این مشکل کدام است؟

استفاده از اکستنشن‌های سنگین برای مو

اکستنشن و ریزش مو
افزودن مو و اکستنشن بر روی موها به معنی افزودن وزن بر روی موهاست

افزودن مو و اکستنشن بر روی موها به معنی افزودن وزن بر روی موهاست. استفاده از شیوه‌هایی برای آرایش مو که وزن اضافی بر روی سر ایجاد می‌کنند، موجب ریزش مو می‌شوند. وزنی که کلاه گیس و اکستنشن مو بر روی موی سر تحمیل می‌کند، به تار موها فشار آورده و موجب شکنندگی موی سر می‌شود. اگر پوستیژهای سفت و محکم روی سر بگذارید و برای مدت طولانی حدود ۴ تا ۶ هفته از آن استفاده کنید، به موهای شما آسیب خواهد رساند. باید از میان این تزیینات مو جایی برای نفس کشیدن مو وجود داشته باشد. درغیر این صورت، موها ضعیف شده و ریزش پیدا می‌کنند.


استفاده از سشوار یا برس برای موهای خیس

سشوار و ریزش مو
سشوار کردن ناصحیح می‌تواند به موها آسیب برساند

سشوار کردن ناصحیح می‌تواند به موها آسیب برساند، به خصوص اگر موها هایلایت و یا رنگ شده باشند. خشک کردن مو با برس به موها صدمه می‌زند، به خصوص اگر موهای شما حالت ارتجاعی داشته باشد. کشیدن مداوم مو توسط برس برای خشک کردن موها، بسیار اشتباه است. برای پیشگیری از شکننده شدن موها بایستی قبل از برس یا شانه زدن و یا هر آرایشی روی مو مطمئن شوید که آب اضافی مو گرفته شده است. ابتدا از حوله برای خشک کردن موها استفاده کنید، سپس از باد گرم سشوار برای گرفتن رطوبت باقی مانده بر روی موها استفاده کنید. این موجب می‌شود گره‌های مو باز شده و راحتتر بتوان برس زد. با این کار سشوار زدن موها نیز آسانتر می‌شود.


استفاده از کش موی نامناسب

بستن مو و ریزش مو
کش‌هایی که برای دم اسبی بستن موها استفاده می‌کنید، می‌تواند موجب شکنندگی مو شود

کش‌هایی که برای دم اسبی بستن موها استفاده می‌کنید، می‌تواند موجب شکنندگی مو شود. استفاده از کش‌های مو که پوشش پارچه‌ای ندارند و یا استفاده از کش‌های پلاستیکی برای دم اسبی بستن موها و سپس کشیدن آنها برای بیرون آوردن کش‌ها، موجب پاره شدن تارهای مو می‌شود. از استفاده از کش‌های لاستیکی یا فنری که باعث گیر کردن مو بین فنرها می‌شود، خودداری کنید.


استفاده مکرر از لوازم برقی مو

فر مو و ریزش مو
استفاده مداوم از سشوار و لوازم گرمایی برای آرایش موها ساختار مو را خراب می‌کند

استفاده مداوم از سشوار و لوازم گرمایی برای آرایش موها ساختار مو را خراب می‌کند، مو را ضعیف کرده و موجب ریزش مو می‌شود. این لوازم برقی شامل اتوی مو، فر مو، شانه‌های برقی و سشوار است. لازم نیست برای حفاظت از موها، این لوازم را دور بریزید در عوض برای تقویت مو در برابر آسیب‌های حرارتی اقدامات پیشگیرانه انجام دهید. می‌توانید برای تقویت موها از ماسک‌های مو استفاده کنید. علاوه بر این به جای استفاده از لوازم برقی، بگذارید موها به طور طبیعی خشک شوند. بافتن مو و خوابیدن با موهای بافته شده و سپس باز کردن آن در روز بعد، هم موجب زیبا شدن مو می‌شود و هم برای محافظت از موها مفید است.

منبع womenshealthmag.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.