اشتباهات بزرگ در دکوراسیون فضاهای کوچک

برای دکوراسیون خانه های کوچک از انجام این اشتباهات بپرهیزید

در مورد فضاهای کوچک باید محتاطانه عمل کرد. رنگ آمیزی، دکوراسیون و وسایل باید به گونه ای انتخاب شوند که خانه را بزرگتر نشان دهند اما گاهی برخی اشتباهات در دکوراسیون باعث می شوند خانه کوچکتر به نظر برسد. در ادامه به تعدادی از این اشتباهات اشاره می کنیم.

استفاده از کاغذ دیواری های بزرگ

استفاده از کاغذ دیواری و پارچه های چاپ شده بزرگ در دیوارها و حتی سقف برای فضاهای کوچک، آسان، کم خرج و مناسب است اما احتمالا بعد از مدتی شما از کاغذ دیواری بزرگ در اتاق نشیمن خسته خواهید شد. پس بهتر است کاغذ دیواری را برای فضاهای کوچک تر که کمتر استفاده می شود مانند اتاق ها استفاده کنید.

شلوغی

اسباب و وسایل بزرگ در صورتی که درست انتخاب شده باشند می توانند فضا را بزرگتر نشان دهند. برای مثال اگر سقف خانه بلند است، کابینت های بلندی که درست جاسازی شده باشند موجب می شود نگاه ها به سمت سقف جذب شود و متوجه فضای کوچک کف اتاق نشوند. ولی باید هر چیزی حساب شده قرار گرفته شده باشد و از شلوغی بپرهیزید تا چشم را خسته نکند.

چینش نامناسب

هر چیزی را با حساب و کتاب در خانه بچینید. با چینش درست وسایل می توانید قسمت های مختلف خانه از جمله فضای کار، فضای استراحت، فضای خواب و فضای غذاخوری را از هم جدا کنید. درباره تقسیم بندی فضا به دو قسمت، چهار قسمت و یا به صورت مورب فکر کنید و هر قسمت را به یک کارکرد اختصاص دهید.

 توجه نکردن به رنگ کف زمین و دیوارها

هر چه رنگ دیوارها و کف زمین روشن تر باشد فضا بزرگتر به نظر می رسد.

استفاده از اسباب و وسایل کوچک

برخی وسایل خانه را به رنگ تیره و اندکی بزرگ انتخاب کنید. با یک نور مناسب و خورده ریزهای مناسب، هم جلوه بزرگتری به اتاق می بخشد و هم آن را لوکس تر نشان می دهد.

غافل شدن از تزیینات

با استفاده از کاغذ دیواری راه راه، تزیین سقف، فرش قرمز مخمل، تلویزیون flat قابل انعطاف، آویزان کردن آینه در سایزهای مختلف و درنهایت کاناپه سفارشی متناسب با فضا که خانه را بزرگتر نشان دهد، می توانید جلوه لوکس به خانه بدهید.

دیوارهای سفید

رنگ خاکستری تیره می تواند فضارا بازتر نشان بدهد.

به تناسب و مقیاس ها دقت کنید

بهتر است از اسباب و لوازمی که متناسب با خانه سفارش داده اید استفاده کنید تا وسایلی که تناسبی با فضا ندارد و خانه را شلوغ می کند. باید از وسایلی که طول، عرض و ارتفاع متناسب با اندازه خانه دارند، استفاده کنید. برای اتاق های کوچک از استفاده از وسایلی که بالای ۱۰۰ سانتیمتر ارتفاع دارند بپرهیزید. استفاده از وسایل بزرگ همیشه خوب نیست.

منبع goodhousekeeping.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.