۶ اشتباه در دکوراسیون فضاهای کوچک و راه حل آنها

اشتباهات رایج افراد در دکوراسیون منزل

اگر خانه کوچکی دارید احتمالا در چیدن وسایل و جا دادن آنها در خانه مشکلات بسیاری دارید. برخی ترفندها می تواند به شما کمک کند که هم فضای خانه بزرگتر به نظر برسد و هم فضای بیشتری برای وسایل خود ایجاد کنید. در این مطلب با اشاره به اشتباهات رایج افراد در دکوراسیون منزل، به ذکر چند نمونه از این ترفندها می پردازیم.

دست کم گرفتن نور طبیعی

نور طبیعی بهترین دوست فضاهای کوچک است. با قرار دادن آینه ای بر روی دیوار روبروی پنجره و استفاده از انعکاس نور، استفاده بیشتری از نور طبیعی بکنید. به جای استفاده از پرده هایی که خانه را تاریک می کنند، از پرده های محافظ و تافته استفاده کنید و اگر نوری که وارد خانه می شود کم است، رنگ دیوارها و وسایل را روشن انتخاب کنید تا فضا را روشن سازد.

از بین بردن انسجام و یکپارچگی فضا

انسجام، انسجام، انسجام. اگر خانه شما چند اتاق کوچک کنار هم دارد سعی کنید با استفاده کردن از رنگ ها و وسایلی که همخوانی دارند و مشابه هستند، آنها را بزرگتر نشان دهید. با این کار همه اتاق ها و کل فضای خانه یکدست و یکپارچه به نظر می رسد.

بی توجهی به اندازه ها

وقتی قبول کنید فضای کوچکی دارید و باید بیشترین استفاده را از آن ببرید، سریعتر اقداماتی برای شیک تر شدن فضا انجام می دهید. اگر اتاق خواب شما کوچک است، قرار دادن پاتختی کنار تخت فقط فضا را فشرده تر می کند. در عوض قرار دادن یک میز عسلی در اتاق نشیمن فضای خوبی برای قرار دادن ریموت کنترل، مجله و آباژور ایجاد می کند. اگر میز تلویزیون فضای زیادی اشغال می کند، تلویزیون را روی دیوار نصب کنید. به جای یک میز بزرگ، کنسول باریک و کوچک استفاده کنید. به هم فشردن وسایل در کنار هم، فضا را غیرقابل استفاده و تنگ می کند.

شلوغی بیش از حد سطوح

هر چقدر هم کمد و میز برای جاسازی و نگهداری وسایل ایجاد کنید، باز هم فضا کم دارید. آنچه اهمیت دارد این است که اثاث و وسایلی که دارید را ارزیابی کنید و ببینید کدامیک کاربردی و به درد بخور هستند. اکثرا افراد وسایل به درد نخور خود را در یک جا روی هم تلنبار می کنند که باعث شلوغی و به هم ریختگی و کمتر شدن فضا می شود. آینه ها را دست کم نگیرید. قرار دادن آینه در فضاهای کوچک هم نور و رنگ فضا را بیشتر می کند و هم فضا را بزرگتر نشان می دهد.

هدر دادن فضاهای باارزش

سعی کنید در ایجاد فضا و مکانی برای انبار وسایل خلاق باشید و از فضاها بیشترین استفاده را بکنید. ماند قفسه بندی هایی از کف تا سقف و استفاده از فضای بالای چارچوب پنجره. اگر به جای آنکه کاناپه را جلوی کتابخانه قرار دهید، روبروی آن قرار دهید می توانید از دو طرف قفسه ها استفاده کنید. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، به جای استفاده از پیشخوان برای قرار دادن کاسه و بشقاب دکوری، از فضای زیر کابینت های بالایی برای آویزان کردن ظروف استفاده کنید. بدین صورت از دراورها و کابینت ها برای پنهان کردن ظروفی که چندان زیبا و دکوری نیستند استفاده می شود (ایده هایی برای جمع و جور کردن آشپزخانه را مطالعه کنید). اگر دستشویی کوچکی دارید می توانید یک کابینت یا قفسه کوچک برای نگهداری وسایل در بالای توالت ایجاد کنید.

احتیاط بیش از حد

اگر طرح های ساده را می پسندید پس برای بزرگتر نشان دادن فضا از طرح و نقش های شلوغ و ناهماهنگ بپرهیزید. اما خانه کوچک لزوما به این معنا نیست که باید از وسایل کم و کوچک استفاده کنید. می توانید ترکیبی از مدل های بزرگ و رنگ روشن را برای وسایل خانه استفاده کنید. یک کاغذ دیواری پررنگ که با رنگ اتاق ها همخوانی داشته باشد و پرده ای که به کف زمین نزدیک باشد، می تواند نقطه کانونی توجه را ایجاد کند و مانع از آن شود که کمبود فضا به چشم بیاید.

منبع mydomaine.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.