۱۰ اشتباه که میلیاردرها دو بار تکرار نمی‌کنند

ما هر زمان ممکن است مرتکب اشتباهاتی شویم

برای میلیاردر شدن و داشتن یک زندگی موفق، باید از اشتباهات خود درس بگیرید. شاید این حرف به نظر کلیشه‌ای برسد اما چالش‌برانگیزتر و مهمتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

ما هر زمان ممکن است مرتکب اشتباهاتی شویم. شناسایی این اشتباهات و درس گرفتن از آنها سخت است. تفاوت کسانی که به موفقیت‌های بزرگی دست می‌یابند با بقیه افراد در این است که آنها توانایی یادگیری از اشتباهات خود را دارند و آنها را تکرار نمی‌کنند.

در ادامه به ۱۰ اشتباه رایج اشاره می‌کنیم که میلیاردرها به ندرت دو مرتبه مرتکب می‌شوند.

اهمیت دادن به کسانی که دوستتان ندارند

به محض رسیدن به حتی سطح اندکی از موفقیت حتما افرادی خواهند بود که شما را دوست نداشته باشند و به شما حسودی کنند. اهمیت دادن به این افراد و تلاش برای کسب رضایت آنها توجه و تمرکز شما را از موضوعات مهمتر می‌گیرند.

افراد موفق وقتی متوجه می‌شوند اهمیت دادن به کسانی که آنها را دوست ندارند، هیچ فایده‌ای ندارد سعی می‌کنند زمان بیشتری را برای زندگی خود اختصاص دهند. آنها سعی می‌کنند به جای تمرکز کردن بر چنین افرادی بر روی کسانی تمرکز کنند که برایشان مهم هستند. این کار اعتماد به نفس و کارایی آنها را بالا می‌برد.

حتما کسانی خواهند بود که روش کار شما را در بسیاری از جنبه‌های زندگی دوست نداشته باشند. از آنها درس بگیرید و در صورت لزوم تغییراتی را اعمال کنید. با این حال بسیاری از اوقات شاید بخواهید آنها را نادیده بگیرید. این کار بی‌فایده است و شما را به آن کسی که می‌خواهید بشوید رهنمون نمی‌کند.

تصمیمات مهم را از روی احساسات گرفتن

از روی احساسات تصمیم‌گیری کردن می‌تواند خیلی چیزها را خراب کند. این اتفاق می‌تواند در کار، در ارتباط با شریک زندگی یا در دیگر عرصه‌ها نیز رخ دهد. وقتی ما احساسات شدیدی را تجربه می‌کنیم، احساسات ما بر قضاوتمان سایه می‌افکند و این می‌تواند بسیار مضر باشد. افراد موفق یاد می‌گیرند که از بیرون به موضوع نگاه کنند و قبل از اتخاذ هر تصمیم مهمی ابتدا ذهن خود را خالی کنند.

صادق نبودن با خود

وقتی زندگی بر وفق مرادتان نیست، آسانترین کار این است که خود را توجیه کنید یا تقصیر را بر گردن دیگران بیندازید. بیشتر افراد موفق می‌دانند که آنها باید مسئولیت کارهای خود را برعهده بگیرند. سرزنش کردن دیگران هیچ کاری از پیش نمی‌برد، حتی اگر دیگری تا حدودی مقصر باشد. وقتی کسب و کاری راه می‌اندازید، برعهده گرفتن همه مسئولیت‌ها و کشیدن بار تمام مسئولیت‌ها بر دوش خود بسیار سخت است. در چنین شرایطی میلیون‌ها فکر در سر شما می‌چرخد. و این می‌تواند خسته‌کننده و کلافه‌کننده شود.

در عین حال سرزنش نکردن و صادق بودن با خود یک قدم بزرگ در راه موفقیت است. انجام این کار به شما اجازه می‌دهد که بر اشتباهات خود غلبه کرده و بیشتر پذیرای نقطه‌نظرات دیگران و تغییر باشید. این کار همچنین به شما یاد می‌دهد مسئولیت‌های خود را به دیگران تفویض کنید که به عنوان یک کارآفرین باید این مهارت مهم را بیاموزید.

دروغ گفتن

دروغ گفتن هیچوقت چیز خوبی نیست به خصوص در شرایطی با استرس زیاد. گرچه دروغ گفتن ممکن است یک لذت آنی داشته باشد یا از خیلی کشمکش‌ها پیشگیری کند اما تقریبا همیشه آسیب‌رسان است. بزرگترین دروغی که میلیاردرها می‌توانند به خود بگویند این است که باید از صادق بودن دست بکشند.

مطمئنا افراد موفقی هم هستند که دروغ می‌گویند اما این افراد پول و موفقیت خود را به شیوه نادرستی کسب می‌کنند. آنها در خطر از دست دادن هر آنچیزی قرار می‌گیرند که برایش کار می‌کنند. از سویی دیگر آنها از لحاظ اخلاقی خط قرمزها را زیر پا می‌گذارند و تمایل دارند اعتبار منفی کسب کنند که ممکن است در برخی جنبه‌ها آنها را لو دهد.

توجه زیاد به هزینه‌های از دست رفته

زمان، انرژی و پول به طور اجتناب‌ناپذیر برای کار هزینه می‌شود. در نظر نگرفتن این هزینه‌ها در تصمیم‌گیری‌های آتی آسیب‌رسان است. این چیزی است که در تمام درس‌های اقتصاد پایه آموزش داده می‌شود اما با این حال بسیاری از افراد باز هم این موضوع را در نظر نمی‌گیرند.

افراد موفق ممکن است زمان کوتاهی را بابت ناراحت شدن به خاطر هزینه‌های از دست رفته صرف کنند اما باز هم از کنار آن می‌گذرند و به زندگی خود ادامه می‌دهند و سعی می‌کنند از آن درس بگیرند. افراد ناموفق بر روی هزینه‌های صرف شده متمرکز می‌شوند و همین آنها را بسیار اندوهگین می‌کند. این می‌تواند در رابطه با تصمیمات مالی، ارتباطات میان فردی در پروژه، کار و … نیز باشد.

باید بدانید ماندن در درد و رنج و فکر و خیال می‌تواند شما را از راه خود منحرف کند. نباید هزینه‌های از دست رفته یا غرامت را در محاسبات هزینه-فایده خود وارد کنید. این شاید راه خوبی برای تنبیه خود باشد اما برای تصمیم‌گیری‌های مهم برای آینده باید فکر کردن درباره این غرامت‌ها را رها کنید.

نگرانی درباره چیزهای کوچک

میلیاردرها ظرفیت بالایی دارند. فکر و انرژی صرف کردن برای موضوعات بی‌اهمیت زندگی می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد. جهان بزرگ و پهناور است و ما تنها بخش کوچکی از آن هستیم. زندگی را در تصویری بزرگ دیدن کمک می‌کند بر روی چیزهایی که اهمیت بیشتری دارند تمرکز کنید. این کار به خیلی از افراد کمک کرده است که شادی‌های بزرگ و واقعی بدست بیاورند.

پیدا نکردن راهی برای کاستن از فشارها و بازیابی انرژی

افراد بسیاری هستند که مدام در حال کار و تلاش برای رسیدن به موفقیت هستند و هیچ زمانی را برای خود اختصاص نمی‌دهند. این افراد تقریبا همیشه به ناگاه کم می‌آورند. کسانی که بلد هستند راهی برای استراحت و بازیابی انرژی خود پیدا کنند، زندگی بادوام‌تری دارند. این روش‌ها می‌تواند شامل ورزش کردن بیشتر، وقت گذراندن با معشوق، مدیتیشن کردن یا هر چیز دیگری باشد. افراد موفق یاد می‌گیرند در صورت نیاز چگونه انرژی خود را بازیابند.

تغییر ندادن فکر و اندیشه

گاهی اوقات سمج بودن می‌تواند مثبت و موثر باشد اما نه لزوما همیشه. در برخی شرایط ممکن است تعصبات ما را در مسیری سوق دهد و به طور سرسختانه با تغییر مقابله کنیم.

افراد موفق وقتی متوجه می‌شوند اشتباه کرده‌اند از آن درس می‌گیرند. در مسیر خود آنها مدام ایده‌ها و طرز فکر خود را ارزیابی می‌کنند تا به سطح بالایی از فکر و اندیشه دست یابند.

تقاضای کمک نکردن

برای موفق شدن لازم است با دیگران کار کنید. اگر خود را باهوش‌ترین فرد زمین بدانید برای سخت است که از دیگران کمک بگیرید اما این کار برای موفق شدن ضروری است.

افراد موفق می‌دانند دیگران در برخی زمینه‌ها از آنها بهترند. همچنین آنها می‌دانند که نمی‌توانند همه کارها را به تنهایی انجام دهند. کسب نقطه نظرات دیگران برای دستیابی به سطوح بالاتر موفقیت بسیار ارزشمند است.

همیشه در حاشیه امن قرار گرفتن

کسانی که راه امن را در پیش می‌گیرند هیچگاه میلیاردر نمی‌شوند. در زندگی مواقعی هست که با ریسک‌هایی مواجه می‌شویم. تا زمانی که چنین ریسک‌هایی را نداشته باشید نمی‌توانید موفق شوید.

همه افراد موفق چنین موقعیت‌های سختی را پشت سر گذاشته‌اند که در نهایت پاداش خوبی دریافت کرده‌اند. از همین ریسک‌هاست که می‌توان چیزهای زیادی یاد گرفت و برای ایجاد تغییر در ادامه راه اشتیاق پیدا کرد.

منبع entrepreneur.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.