بلغارستان بهشت دوستداران طبیعت

کشوری با ترکیبی از فرهنگ اروپا و ترکیه

بلغارستان امروز یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان است. در سفر به این کشور از مهمان‌نوازی مردم، اماکن گردشگری زیبا، تاریخ آن، مناظر، سواحل و زندگی در شب شگفت‌زده خواهید شد.

این کشور تاریخ طولانی دارد و در واقع دروازه‌ای رو به فرهنگ ترکیه و اروپا می‌باشد. می‌توان گفت ترکیبی از این فرهنگ‌ها را در خود جای داده است. در سفر به این کشور خرابه‌های رومی، ساحل خیره‌کننده دریای سیاه، جنگل‌های غیر قابل وصف و شهرهای قرون وسطایی را خواهید دید. با وجود تمام این جاذبه‌ها اما این کشور آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است. در این مقاله به تعدادی از جاذبه‌های گردشگری این کشور اشاره می‌کنیم:

سوفیا

سوفیا شهر گردشگری بلغارستان

سوفیا پایتخت پویای بلغارستان است. در این شهر می‌توانید موزه‌های زیبا، کلیساهای ارتدکس زیبای شرقی، نشانه‌هایی از معماری کمونیستی و هر چه از یک پایتخت انتظار می‌رود را مشاهده کنید. یک یا دو روز از سفر خود را به گشت و گذار در این شهر اختصاص دهید.

وارنا

وارنا شهر گردشگری بلغارستان

وارنا اصلی‌ترین جاذبه گردشگری بلغارستان است به خصوص در فصل تابستان که سواحل آن پر از گردشگر می‌شود. در این شهر از خیابان‌های زیبا، پارک مرکزی بزرگ و آفتاب گرفتن در ساحل لذت خواهید برد. شب‌ها زندگی در شب جریان دارد و می‌توانید از کافه‌ها و رستوران‌های شهر استفاده کنید.

Plovdi

Plovdi شهر گردشگری بلغارستان

پلودیو دومین شهر بزرگ بلغارستان است و در مرکز این کشور قرار گرفته است. این شهر به ویرانه‌های رومی و کلیساهای تاریخی‌اش شهرت دارد.

Veliko Tarnovo

Veliko Tarnovo شهر دانشگاهی بلغارستان

 

در گذشته این شهر پایتخت امپراتوری بلغارستان بوده است اما امروز یک شهر دانشگاهی زیبا واقع در منطقه کوهستانی است. این شهر آرام و کوچک قلعه‌ای زیبا، مسیر پیاده‌روی و صومعه‌هایی ارزشمند دارد.

کوه‌های Rila

صومعه Rila در بلغارستان

بالاترین نقطه بالکان، کوه Musala در ریلا قرار گرفته است. هفت دریاچه کوچک، آبشار Skakavitsa (بلندترین آبشار در ریلا)، صومعه ریلا و منطقه Malyovitsa از جاذبه‌های گردشگری این منطقه هستند. اینجا بهشت عاشقان طبیعت است.

منبع nomadicmatt.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.