هر چیزی که باید درباره آیفون ۱۱ بدانید

آیفون ۲۰۱۹ به عنوان آیفون 11، آیفون پرو و آیفون پرو مکس شناخته خواهد شد

اپل هر سال نسل جدیدی از آیفون را معرفی می‌­کند که در مقایسه با نسل قبل، بهبود یافته و علاوه بر ویژگی­‌های جدید، از سخت‌افزار قابل توجه­ی نیز برخوردار است. آیفون سعی می­‌کند هر سال از ویژگی­‌های بزرگی بهره ببرد تا خود را از سایر رقبا متمایز سازد.

در سال گذشته، آیفون به صفحه نمایش با کیفیت Super Retina HD، پردازنده قدرتمند A12 اپل، حافظه رم ۶ گیگابایتی، سیستم عامل iOS 12 مجهز بود. از جمله آیفون‌ها باید به آیفون XS و XS Max و XR اشاره کرد.

در مطلب امروز قصد داریم تمام ویژگی­‌های آیفون ۱۱ را مورد بررسی قرار دهیم که علاوه بر موارد بالا، از ویژگی­‌های برتری برخوردار است:

بررسی دوربین آیفون ۱۱

بررسی دوربین آیفون 11

آیفون ۲۰۱۹ به عنوان آیفون ۱۱، آیفون پرو و آیفون پرو مکس شناخته خواهد شد. آیفون۱۱ در اصل نسخه به روز شده آیفون XR است. اپل در تلاش است دوربین پیشرفته­‌تری در آیفون ۱۱ تعبیه کند. بنابراین انتظار می‌­رود دوربین دو مدل اصلی آیفون ۱۱، از نوع سه گانه و ۱۲ مگا پیکسلی باشد. البته، دوربین سلفی آیفون ۱۱ به لنز دو گانه مجهز است، ویژگی که در دوربین گلکسی اس ۱۰ پلاس و جی۵ مشاهده کردیم. آیفون سعی دارد سنسورهای با کیفیت در دوربین آیفون ۱۱ تعبیه کند که از وضوع قابل توجه­ی برخوردار است. بنابراین می‌­توان نسل بعدی آیفون را در زمینه دوربین متحول دانست.

آیفون ۱۱ روی حالت پرتره نیز تمرکز دارد که برای عکس‌­های تفریحی و طبیعت، مناسب است. هنگام عکس­برداری، تنها ۴ ثانیه طول می­‌کشد تا به کلی بودن سوژه بپردازد.

زمینه دید وسیع­تر شده است. لنزهای گسترده و با زاویه دید بالا، باعث می‌­شوند تمام محیط در قاب دوربین، جا شود و با استفاده از دکمه شاتر می­‌توان بلافاصله حالت پشت سر هم عکس و ویدیو را ایجاد کرد. آیفون ۱۱ سایه و تاریکی را تیره نگه می­‌دارد، صورت و مو را به خوبی تشخیص داده و پردازش‌­های متفاوتی روی آن اعمال می­‌کند.

ویژگی­‌های دوربین آیفون ۱۱، فوق‌العاده هستند و پس از ضبط اولین فیلم، متوجه تفاوت آن خواهید شد. هر سه دوربین (دو دوربین پشتی و دوربین سلفی)، ویدیوهایی با کیفیت ۴K ضبط می­‌کند.

عکاسی حالت شب آیفون 11

یکی دیگر از مشخصات آیفون ۱۱، عکاسی حالت شب است، ویژگی که حدود یک سال از سوی سازندگان گوشی­‌های هوشمند اندرویدی مانند گوگل و سامسونگ در دسترس است. آیفون ۱۱ با داشتن حالت شب، امکان عکاسی در محیط کم نور را فراهم می­‌کند. این ویژگی نسبت به نسخه‌­های قبل بهبود یافته و تصاویر شفاف و دقیق‌­تری ثبت می­‌کند. با فعال شدن حالت شب، در مصرف باتری صرفه‌جویی شده و از خستگی چشم جلوگیری می‌­کند. می‌­توانید زمان ضبط حالت شب را به صورت دستی تنظیم کنید و آن را در هر مکان از سه تا ده ثانیه تنظیم کنید تا جزئیات بیشتری ثبت کند. آیفون ۱۱ به لطف یک لنز فوق‌العاده گسترده و حالت شب جدید برای کارایی بهتر در نور کم، جهش بزرگی در جهت عکاسی داشته است. اپل همچنین با کیفیت ضبط ویدئویی بیشتر در عین حال که باتری بسیار خوبی نیز دارد، در زمینه آنتن‌دهی نیز برتر است. تنها گوشی اندرویدی که در زمینه فیلم‌برداری با اپل رقابت می­‌کند، شرکت سامسونگ است، با این حال اپل یک قدم جلوتر است.

ویژگی Deep Fusion

ویژگی آیفون 11

از دیگر مشخصات آیفون ۱۱،  Deep Fusion است. طبق این ویژگی، عکس‌­ها با جزئیات بیشتر در شرایط نوری مناسب ضبط می­‌شوند.

بعد از دوربین، بیایید محافظ آن را بررسی کنیم:

طبق ادعای اپل، گوشی­‌های سری آیفون ۱۱ مقاوم‌­ترین گوشی‌­های جهان هستند. ساختار بدنه آن، از شیشه و فلز است، با پشتیبانی از استاندارد IP68 آیفون ۱۱ ضد آب می­‌شود. طراحی بهتر در آیفون ۱۱، باعث مقاومت آن در مقابل آب شده، بدین معنا که در عمق دو متری آب، به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد. بنابراین اگر به طور اتفاقی گوشی از دستتان درون استخر افتاد نگران نباشید، آن را بیرون آورده و پس از خشک شدن، استفاده مجدد کنید. در مقایسه، آیفون ۱۱ پرو و مدل پرو مکس تا عمق چهار متری و تا مدت زمان ۳۰ دقیقه ضدآب هستند و آیفون XR تا عمق یک متری! شیشه صفحه نمایش و قاب پشتی آیفون ۱۱ نیز مقاوم است. بر روی صفحه نمایشگر آن، شیشه ضد خش تعبیه شده تا از آسیب­‌های احتمالی جلوگیری شود. اپل ادعا دارد نسخه جدید آیفون، از جنس استیل و ضد زنگ بوده و در برابر ضربه و نفوذ گرد و غبار و آب نسبت به نسخه­‌های قبل، مقاوم‌­تر است. برآمدگی دوربین کمتر شده و به زیبایی قاب پشتی کمک کرده است.

طول عمر باتری

ویژگی گوشی آیفون 11

در نقد و بررسی مشخصات آیفون ۱۱ بهترین و مهترین قسمت آن، باتری است. آیفون ۱۱ از استقامت بسیار خوبی برخوردار است. در تست طول عمر باتری که به طور کامل از گوشی، استفاده‌­های متفاوت همراه با روشنایی بالا، صورت گرفت، بیش از ۱۱ ساعت به ثبت رسیده است، که از حد متوسط نیز بالاتر است. بنابراین، آیفون ۱۱ یک ساعت بیشتر از آیفون XR دوام دارد. بنابراین می­‌توان ادعا کرد که باتری آیفون ۱۱یک روز کامل دوام می‌آورد و مقداری از شارژ آن ذخیره می­‌شود. 

از دیگر ویژگی­‌های سخت‌افزاری آیفون ۱۱ می­‌توان به شارژ بی‌سیم معکوس اشاره کرد. اپل از باتری پرظرفیت‌­تر بهره می‌­برد که شامل شارژ معکوس هم می‌شود. با استفاده از این قابلیت می‌­توان دستگاه­‌های مرتبط با اپل را شارژ کرد. همچنین از شارژ سریع ۱۸ واتی نیز پشتیبانی می­‌کند.

تراشه به کار رفته در آیفون ۱۱

تراشه گوشی آیفون 11

آیفون ۱۱ به جدیدترین تراشه A13 Bionic مجهز شده است. تراشه­‌های اپل، به خصوص A13 Bionic، قدرتمندترین تراشه برای گوشی­‌های هوشمند است. این نوع تراشه، نسبت به نسخه­‌های قبل سریع­تر است. اپل ادعا می­‌کند که این تراشه، ۲۰ درصد از عملکردهای CPU و گرافیک را افزایش می‌­دهد. ناگفته نماند که آیفون ۱۱،  از حافظه ۱۲ گیگیابایتی بهره برده و به سیستم عامل iOS مجهز است.

رنگ‌بندی آیفون ۱۱

رنگ بندی گوشی آیفون 11

آیفون ۱۱ در طیف رنگ‌بندی منحصر به فرد زرد، بنفش، سبز، سفید، سیاه، طلایی، خاکستری و آبی روانه بازار می­‌شود.

صفحه نمایش آیفون ۱۱

صفحه نمایش آیفون 11

صفحه نمایش آیفون ۱۱، تغییر چندانی نکرده است. در واقع، آیفون ۱۱، از همان صفحه نمایشگر ۶.۵ اینچی آیفون XR بهره می­‌برد. بنابراین در سال ۲۰۱۹ خبری از صفحه نمایشگر جدید نخواهد بود. آیفون ۱۱ جایگزین نسخه قبلی آیفون XR است.

آیفون ۱۱ و XR از مشخصات و طراحی مشابه بهره می‌برند و از نظر اندازه و وزن با هم یکسان هستند. تنها تفاوت عمده قابل توجه این است که آیفون ۱۱ در رنگ‌­بندی متفاوت موجود است و طول عمر آن یک ساعت بیشتر از نسخه قبل است. متأسفانه این گوشی از شبکه ۵ جی پشتیبانی نمی­‌کند و در مبحث شبکه معمولی است. اما با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری، پورت USB-C باید آن را گزینه‌­ای برجسته تلقی کرد.

مشخصات آیفون ۱۱

تست زیر آب آیفون 11

در جدول زیر خلاصه‌­ای از مشخصات آیفون ۱۱ آمده است:

قیمت پایه ۶۹۹ دلار
تراشه A13 Bionic
حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت ۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت ۴گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت ۴ گیگابایت رم
رنگ‌ها  مشکی، سبز، رنگ زرد، ارغوانی، قرمز، سفید
محافظ استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب (تا عمق یک متری به مدت ۳۰ دقیقه) و شیشه ضد خش
ابعاد ۱۵۸ در ۷۷.۸ در ۸.۱ میلی‌متر
ساخت پشت و جلو از جنس شیشه و فلز، قاب استیل ضدزنگ
دوربین ۱۲ مگاپیکسل (۱.۴ میکرومتر سایز پیکسل، ۱/۲.۵۵ اینچ سایز سنسور، لنز واید ۲۶ میلی‌متری، f/1.8، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر)

۱۲ مگاپیکسل (لنز ۵۲ میلی‌متری، f/2.0، لنز تله‌فوتو، ۱/۳.۴ اینچ سایز سنسور، ۱.۰ میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر، زوم اپتیکال ۲ برابر)

۱۲ مگاپیکسل، (لنز ۱۳ میلی‌متری فوق‌عریض، f/2.4)

باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم یونی

شارژر سریع ۱۸ واتی (۵۰ درصد در ۳۰ دقیقه) و شارژر بی‌سیم

 

قیمت آیفون ۱۱

اکنون آیفون ۱۱ برای خرید در دسترس است. قیمت، نیز یک بحث مهم و تأثیرگذار است. با در نظر گرفتن مشخصات آیفون ۱۱ (کیفیت دوربین، سخت‌افزار و طراحی خوب)، قیمت بالاتری نسبت به نسخه‌­های قبل خواهد داشت. مدل­‌های پایه آیفون ۱۱ ، پرو و پرو مکس و آیفون XR به ترتیب ۶۹۹ ، ۹۹۹، ۱۰۹۹ و ۷۵۰دلار به فروش می­‌رسد و در تاریخ ۲۰ سپتامبر آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس ارائه می­‌شود.

در خوب بودن آیفون ۱۱ تردید نداریم اما هر فرد باید متناسب با خواسته‌­هایش گوشی خود را انتخاب کند. انتخاب میان مدل­‌های جدید آیفون۱۱، به شغل و درآمد بستگی دارد. مطمئناً یک شخص عکاس و یا هنرمند خلاق، سر و کار بیشتری با دوربین و کیفیت گوشی دارد تا یک کارمند ساده! بنابراین، با توجه به خواسته­‌هایی که دارید، گوشی خود را انتخاب کنید.

منبع tomsguide.com time.com time.com
از طريق trustedreviews.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.