چگونه در طول شب به رشد قد خود بیافزائیم؟

بهترین راه برای رشد قد بسته به این است که چند سال دارید

بدن همیشه در حال تغییر است. بدن انسان تا سنین ۲۰ تا ۱۵ سالگی امکان رشد دارد، حال آنکه اشخاص بالغ زمانی که ۴۰ ساله می‌شوند بدن‌شان می‌تواند شروع به جمع شدن شود. بهترین راه برای رشد قد بسته به این است که چند سال دارید. پیشرفت در وضعیت شما در طول شب بهترین راه برای افزایش قد است.

پیشرفت در حالت

۱- در زمانی که نشسته‌اید از خمیده شدن پرهیز کنید

زمان نشستن خم شدن آسان است. همیشه باید با کمر مستقیم، شانه‌ها به عقب و طوری که کفل پشت صندلی را لمس کند، بنشینیم. اگر هر زمان که می‌نشینید خم شوید، عضلات ممکن است ضعیف شوند و ستون فقرات ممکن است در حالت ناهنجار ثابت بماند. این حالت ممکن است باعث شود که کوتاه‌تر دیده شوید. اگر باید مدت زمان طولانی بنشینید، اگرتوانستید هر ۳۰ دقیقه بلند شوید یا قدم بزنید. زمانی که نشسته‌اید پایتان را صاف بر روی زمین قرار دهید و زانوهای خود را ۹۰ درجه نگه دارید. ممکن است لازم باشد که از یک زیر پایی یا چهار پایه برای نگه داشتن در حالت مناسب استفاده کنید.

۲- بر یک تشک مجهز بخوابید

تشکی پیدا کنید که برای کمر مناسب باشد. قبل از خریدن، تشک‌های مختلفی را امتحان کنید. اگر بر روی شکم می‌خوابید، به یک تشک سفت‌تر از کسانی که بر روی کمر یا پهلو می‌خوابند نیاز خواهید داشت. شما در حدود ۳/۱ زندگی خود را صرف خواب می‌کنید، بنابراین برای یک تشک با کیفیت سرمایه گذاری کنید. روی کمر بخوابید در این حالت کمترین فشار را به ستون فقرات خود وارد می‌کنید. اگر نمی‌توانید بر روی کمر بخوابید، سعی کنید به پهلو بخوابید. خوابیدن بر شکم باید آخرین گزینه باشد. اگر بر پهلو بخوابید، یک بالش زیر سر و یک بالش بین پاهایتان قرار دهید تا ستون فقرات را منظم نگه دارد.
طوری بالش را بگذارید که خمیدگی طبیعی گردن را پر کند.

۳- تست دیوار بگیرید

تست دیوار می‌تواند کمک کند که وضعیت خود را تعیین کنید و هر ناحیه‌ای که نیاز به پیشرفت دارد را شناسایی کنید. طوری بایستید که کمر پشت سر و کفل دیوار را لمس کند. پاشنه باید ۶ اینچ از قرنیز دیوار فاصله داشته باشد. زمانی که در این حالت هستید، فاصله بین گردن و دیوار و پایین کمر و دیوار را چک کنید. پایین کمر باید یک یا دو اینچ از دیوار فاصله داشته باشد. گردن باید دو اینچ از دیوار فاصله داشته باشد. اگر شخص دیگری اندازه‌ها را برای شما بگیرد می‌تواند کمک خوبی باشد.

۴- وضعیت خود را در آینه مشاهده کنید

در مقابل آینه از پهلو بایستید. سر باید مستقیم باشد و به جلو و عقب خم نشود. چانه باید به موازات زمین باشد. شانه‌ها باید با گوش در یک راستا باشد. و شکم باید صاف باشد. پایین کمر باید کمی به جلو خم شود (نباید خیلی صاف باشد، نباید خیلی خمیده باشد و نباید خیلی گود شود). اگر شخصی در آن ژست از شما عکس بگیرد ممکن است موقعیت خود را آسانتر ارزیابی کنید. یادتان باشد که این تمرین را در یک آینه با طول کامل بگیرید که بتوانید تمام بدن خود را ببینید.

۵- عضلات میانگاه خود را تقویت کنید

عضلات پایین کمر و شکم عضلات میانگاه را تشکیل می‌دهند. این عضلات به ستون فقرات و کلیه متصل است و به شما در داشتن ژست خوب کمک می‌کند. تقویت این عضلات می‌تواند باعث پیشرفت در ژست شما شود. ورزش‌هایی که باید انجام دهید شامل پلانک، ورزش شکم ایستاده، و ورزش‌های پایین کمر است. اگر درد می‌کشید از انجام آن هر کدام از آنها دست بکشید. اگر درد شدید کمر دارید، قبل از شروع ورزش‌های میانگاه به دکتر مراجعه کنید. در صورتیکه تقویت عضلات میانگاه باعث رشد قد در طی شب نشد، کمک می‌کند که ژست شما در طول زمان بهتر شود چنانکه در طول بقیه زندگیتان، بلندتر به نظر خواهید آمد.

قد

لباسی که بلندتر نشان دهد بپوشید

۱- یک دست لباس تک رنگ درست کنید

لباس‌های که با خطوط تمیز در یک رنگ باشند شما را بلندتر نشان می‌دهند. هرچه رنگ تیره‌تر باشد، بلندتر دیده می‌شوید. اگر از رنگ‌های مختلف استفاده کنید، رنگ‌های تیره‌تر را در نیم تنه پایینی و رنگ‌های روشن‌تر را در نیم تنه بالایی بپوشید. تمامی لباس‌های سیاه اغلب یک دست هستند، اما رنگ‌های دیگر هم می‌تواند به خوبی جواب دهد. پوشیدن راه راه عمودی و اجتناب از پوشیدن زیر شلوار و شلوارهای پایین کمر هم باعث می‌شود که بلندتر دیده شوید.

۲- لباس خود را بدوزید

لباستان می‌تواند برای ایجاد فریب مورد استفاده قرار گیرد، تناسب لباس‌ها می‌تواند چگونگی حالت بدن را تغییر دهد. برای مثال، لباس‌های گشاد ممکن است شما را کوتاه‌تر از آن چیزی که هستید نشان دهد. لباس‌هایی که بهتر اندازه شوند می‌تواند شما را لاغر و بلندتر نشان دهد. با یک گشت و گذار ساده در google یک خیاط در محله خود پیدا کنید. انتقادات را مطالعه کنید که در انتخاب مناسب به شما کمک کند. اگر در محله خود خیاط ندارید، بسیاری از خشکشویی‌ها می‌توانند تغییرات اولیه را انجام دهند.

۳- کفش پاشنه بلند بپوشید

سریعترین روش برای بلندتر شدن پوشیدن کفش پاشنه بلند با هر ارتفاعی است. کفش پاشنه بلند که با رنگ پوست و پاشنه‌های شما مچ و بدون بند مچ پا باشد می‌تواند به طور فریبنده‌ای ساق پا را بلندتر کند. کفش بلند و دارای پاشنه گزینه مردهایی است که تمایل دارند قدشان بلندتر باشد. اگر می‌خواهید کفش کف صاف بپوشید، یک جفت کفش نوک تیز برای کشیده کرده ساق پا امتحان کنید. کفش پاشنه بلند خود را با دامن کمر بلند یا شلوار کمر بلند جفت کنید که باعث می شود بازهم بلند تر شوید.

۴- از کمربندهای پهن دوری کنید

کمربندهای باریک کمک می‌کند که دور کمر معین شود بدون اینکه نیم تنه قطع گردد. بستن کمربندهای پهن در واقع باعث می‌شود که کوتاه تر به نظر آیید. رنگ کمربند باید همان رنگ شلوار یا مشابه آن باشد. تفاوت رنگ کمربند باعث جلب توجه به دور کمر می‌شود و سبب می‌گردد که کوتاه‌تر به نظر آیید. بهتر است که از بستن کمربند کلا صرف نظر کنید. از پوشیدن کمربند با سگک بزرگ نیز دوری کنید.

موهایتان را طوری طراحی کنید که بلندتر به نظر آید.

۱- موی خود را کوتاه کنید

موهای کوتاه می‌تواند شما را بلندتر نشان دهد. تمام قسمت‌های زیر گردن و شانه‌ها می‌تواند بریده شود. این کار مخصوصا برای افراد ریز اندام و یا کوتاه قد مفید است. اگر نمی‌خواهید که موی خود را کوتاه کنید، موی گوجه‌ای یا دم اسبی همان تأثیر را می‌تواند داشته باشد. اگر برای کوتاه کردن موهایتان عصبی هستید، کلاه گیس را امتحان کنید یا از برنامه hairstyle makeover استفاده کنید که ببینید چگونه بنظر می‌آیید.

۲- به بالای آن حجم دهید

مدل موهایی که در بخش بالایی حجیم‌تر هستند به شما چند اینچ اضافه می‌کند. مو باید در پهلوها کوتاه‌تر و مسطح‌تر دیده شود. کنتراست بین حجم بالا و مسطحی پهلوها باعث می‌شود که بلندتر از خودتان بنظر آیید. اگر موهای کوتاه دارید این مدل مو راحت‌تر درست می‌شود. اگر موهای نازک دارید، بریدن لایه‌های مو به موهای شما بیشتر حجم می‌دهد. با شامپوهای حجم دهنده موهای خود را بشویید و از محصولات سنگین پرهیز کنید (ژلها، سرم و کرم‌ها) که ممکن است موهایتان را پایین بیاورد. دنبال محصولات سبک وزن باشید که برای حجم دادن و بافت تنظیم شده باشد.

۳- به موهای خود های لایت اضافه کنید

اضافه کردن رنگ روشن‌تر به مو، تنه و عمق را اضافه می‌کند. های لایت کردن مو برای موهای بلند بسیار مهم است. موی صاف و بلند یک رنگ می‌تواند آن چیزی که بنظر می‌رسید را سرکوب کند. رنگی کردن مو کمی بعد به موهای بلند اضافه می‌کند. اگر موی خود را کوتاه کنید تغییر در اندازه بیشتر قابل توجه است. برای انتخاب بهترین رنگ مناسب خود، به یک متخصص مد مراجعه کنید.

اگر هنوز در حال رشد هستید قد خود را به حداکثر برسانید

۱- برای رشد، خوب بخورید

در صورتیکه ژن ۶۰ تا ۸۰ درصد مسئول قدتان است، تغذیه مناسب ۴۰ تا ۲۰ درصد باقی مانده را مسئول قدتان است. رژیم‌تان باید پروتئین، میوه‌جات، سبزیجات، حبوبات و محصولات لبنیاتی را در بر داشته باشد. مصرف قند اضافه، چربی‌های اشباع شده و ماورا خود را محدود کنید. منابع خوب پروتئین شامل غذاهای دریایی، گوشت و مرغ، تخم مرغ، لوبیا، نخود، حبوبات، آجیل، دانه‌ها و محصولات سویا هستند. به جای آب میوه خود میوه را بخورید. اگر آب میوه بنوشید، از ۱۰۰% خالص بودن آن اطمینان حاصل کنید. اگر از میوه‌های کنسرو شده می‌خورید، بر چسب آن Light باشد یا در آب میوه خودش بسته بندی شده باشد. سبزی‌های مختلفی را در رنگ‌های متفاوت مانند سبز تیره، قرمز، نارنجی، و سبزیجات نشاسته‌ای بخورید. سبزی‌های تازه و منجمد شده از سبزی‌های کنسرو شده بهتر است. اگر سبزیجات کنسرو شده می‌خورید، دنبال سبزی‌هایی باشید که سدیم کمی دارد. غلات کامل مانند نان سبوس دار، برنج قهوه‌ای، برنج وحشی، و کوینولا را به جای نان سفید و غلات تصفیه شده انتخاب کنید. لبنیات باید کم چرب یا با چربی آزاد باشد. منابع خوب لبنی شامل شیر، پنیر و ماست هستند.

۲- ورزش به رشد قد کمک می‌کند

بچه‌ها هر روزی نیاز به ۶۰ دقیقه ورزش دارند. ورزش سبب می‌شود که بدن هورمون رشد تولید کند و ضخامت استخوان‌ها را افزایش دهد. بچه‌ها می‌توانند به راه‌های مختلفی مانند کلاس باشگاه ورزشی در مدرسه، زمان تنفس، تگ بازی کردن، حرکات کششی، دوچرخه سواری کردن یا هر نوع از تمرین‌های ورزشی، ورزش کنند. یادتان باشد که انواع فعالیت‌های مختلف را انجام دهید و فعالیت‌هایی را انجام دهید که برایتان سرگرم کننده است. کودک تازه به راه افتاده باید هر روز حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی برنامه ریزی شده و ۶۰ دقیقه بازی آزاد داشته باشد. بچه‌های پیش دبستانی هر روز حداقل باید ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی برنامه ریزی شده و ۶۰ دقیقه بازی آزاد داشته باشد. بچه‌هایی که در سنین مدرسه هستند باید هر روز حداقل یک ساعت فعالیت بدنی داشته باشند. هر دوره از فعالیت بدنی باید حداقل ۱۵ دقیقه به طول انجامد.

۳- هر شب به اندازه کافی بخوابید

زمانی که خوابید، بدن هورمن رشد ترشح می‌کند. حال آنکه یک شب نخوابیدن باعث توقف رشد نمی‌شود، ولی تکرار کم خوابی می‌تواند تاثیر منفی در رشد بگذارد. میزان خوابی که احتیاج دارید به سن و میزان فعالیت‌تان بستگی دارد.

  • نوزادان تازه به دنیا آمده (۰-۳ ماه) در یک روز به ۱۰.۵ و ۱۸ ساعت خواب احتیاج دارند.
  • نوزادان (۴-۱۱ ماه) حدودا به ۹ الی ۱۲ ساعت خواب در شب نیاز دارند و به تعدادی خواب نیم روز در طول روز نیاز دارند.
  • کودکان (۱-۲ ساله) حدودا به ۱۱ الی ۱۴ ساعت خواب در یک روز نیاز دارند.
  • بچه‌های پیش دبستانی (۳-۵ ساله) هر شب به ۱۱ الی ۱۳ ساعت خواب احتیاج دارند.
  • نوجوانان معمولا هر شب در حدود ۸.۵ الی ۹ ساعت خواب نیاز دارند.

۴- سیگار نکشید

سیگار کشیدن مطمئنا جلوی رشد را، بویژه در طول سن بلوغ می‌گیرد. به مدت چند سال روزی ده عدد سیگار کشیدن می‌تواند موجب گردد که یک اینچ کوتاه‌تر از حد طبیعی خود رشد کنید. کشیدن ماری جووانا همچنین می‌تواند با کاهش توانایی بدن در تولید هورمن رشد جلوی رشد را بگیرد. برای رسیدن به حداکثر رشد، بهتر است که چیزی نکشید. اگر سیگاری هستید و تمایل به ترک آن دارید، برنامه‌های رایگان ، طرح‌های ترک کردن، و جملات و متون تأثیر گذاری وجود دارد که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.