نحوه افزایش سرعت بوت سیستم  ویندوزی با استفاده از ابزارهای رایگان

سیستم‌­های قدیمی ویندوزی از سرعت‌­های پایین برخوردار هستند

سیستم‌­های قدیمی ویندوزی از سرعت‌­های پایین برخوردار هستند، حتی سرعت سیستم‌­های جدید نیز ممکن است پس از یک مدت استفاده کاهش یابد. در مطلب امروز با معرفی چند ابزار رایگان نحوه افزایش سرعت بوت سیستم‌­های ویندوزی را شرح خواهیم داد.

۱. مسائل مربوط به بدافزار

بدافزار و سرعت بوت

قبل از انجام هر کاری، کامپیوتر خود را از هر گونه بدافزار پاک کنید، این فرآیند کمی زمان‌بر است اما بر سرعت سیستم مؤثر است. در صورتی که با اجرای نرم‌افزار آنتی‌ویروس و اعمال اسکن کامل موفق به حذف نرم‌افزارهای مخرب نشده‌­اید،  نرم‌افزار رایگان Malwarebytes را برای از بین بردن بدافزارها امتحان کنید.

ابتدا مرورگر را باز کرده و نسخه رایگان Malwarebytes را دانلود کنید. برنامه را اجرا کنید تا از نرم‌افزارهای مخرب رها شوید.

نرم افزارهای مخرب و سرعت بوت

همچنین می­‌توانید برای از بین بردن بدافزارها از ابزار رایگان  Spybot Search & Destroy استفاده کنید. این نرم‌افزار را دانلود و هر گونه نرم‌افزارهای مخرب را حذف کنید.

البته می‌­توانید از نرم‌افزار رایگان Sophos Rootkit برای حذف بدافزارها استفاده کنید. از طریق این نوع نرم‌افزار می‌­توان از راه دور سیستم را کنترل کرد.

۲. حذف برنامه‌­های غیرضروری

برنامه های غیرضروری و سرعت بوت

با از بین بردن بدافزارها می­‌توانید مرحله دوم را انجام دهید. اکنون، برنامه­‌های غیر ضروری و ناخواسته را حذف کنید. می­‌توانید این برنامه‌­ها را در ویندوز با استفاده از ابزار Remove a Program حذف کنید، در صورتی که می­‌خواهید آثار این نوع برنامه‌­ها را به طور کامل از بین ببرید، از ابزار رایگان Geek Uninstaller استفاده کنید. این ابزار همه آثار آخرین برنامه‌­ها را حذف می‌­کند، حتی ردیابی­‌هایی که توسط ابزار ویندوز باقی مانده است.

۳. به تأخیر انداختن اجرای برخی از سرویس‌­ها هنگام بالا آمدن ویندوز

اکنون، می­‌خواهید برخی از تنظیمات را تغییر دهید تا سرعت بوت شدن سیستم را افزایش دهید. علاوه بر نرم‌افزارها، یک سری از سرویس‌­ها هنگام بالا آمدن ویندوز اجرا می­‌شوند که بر روی سرعت تأثیر منفی می­‌گذارند.

با استفاده از یک ابزار رایگان می‌­توانید به راحتی از اجرای همزمان برنامه­‌ها جلوگیری کنید. هنگامی که این برنامه را دانلود کرده و آن را اجرا می­‌کنید، یک لیست از برنامه­‌های در حال اجرا ارائه می­‌دهد. با زدن تیک، برنامه­‌هایی که به اجرای همزمان آنها با ویندوز نیاز ندارید را غیرفعال کنید.

یکی دیگر از ابزارهای رایگان که می‌­توانید استفاده کنید، Delayed Startup است. این ابزار نه تنها به شما اجازه می‌­دهد تا برنامه­‌های خاصی را از اجرای همزمان متوقف کنید، بلکه به شما این امکان را می­‌دهد که اجرا شدن برخی از برنامه‌­ها را به تأخیر بیاندازید تا به طور همزمان اجرا نشوند. زمانی که Delayed Startup را نصب می­‌کنید، سرویس‌­های مورد نظرتان را با Normal Startup یا Delayed Startup تنظیم کنید.

۴. حذف کردن فایل‌های ناخواسته و تکراری

فایل های ناخواسته و سرعت بوت

در مرحله آخر، ممکن است قصد داشته باشید فای‌ل­های ناخواسته و یا فای‌ل­های تکراری ذخیره شده در سیستم خود را پیدا کنید. برنامه‌هایی نظیر Iolo System Mechanic برای پیدا کردن و حذف فایل­‌هایی که ممکن است سیستم شما را خراب کند وجود دارد.

با استفاده از این ابزارهای رایگان، می‌­توانید کامپیوتر خود را سریع و کارآمد نگه دارید.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.