چگونه ماندگاری بوی عطر را بیشتر کنیم؟

عطر را متناسب با پوست تان انتخاب کنید

پیدا کردن عطری که مال بدن شما باشد، خودش یک داستان مفصل دارد. باید بدانید که هر عطری با بوی بدن هر کسی متفاوت می‌‌شود و بوی یک عطر روی دو نفر ممکن است کاملا فرق داشته باشد. اگر بالاخره توانستید عطری مناسب خودتان را بیابید، باید بدانید چطور ماندگاری آن را بیشتر کنید. هر چند گفتن این نکته لازم است که هر عطری ویژگی خودش را دارد برخی ماندگاری بیشتری دارند و برخی خط بوی بیشتری دارند. هر دو ویژگی هم برای استفاده از یک عطر، جذاب است. اما باید بدانید استفاده از عطر مناسک و قوانینی دارد که اگر آن را رعایت کنید از خرید عطرتان پشیمان نمی‌شوید.

شما رایحه عالی مورد نظر خود را در قیمتی مناسب پیدا کرده‌اید، اما هر زمان که از آن استفاده می‌‌کنید، به زودی و در عرض چند ساعت بوی آن از بین می‌‌رود. چرا این اتفاق می‌‌افتد؟ روش‌هایی را بیاموزید تا به شما اطمینان بدهد که بوی عطرتان در سرتاسر شب یا روز قوی و خوب باقی می‌‌ماند.

حفظ پوست سالم و افزایش بوی عطر

  1. پوست سالم، رمز استفاده موفق از محصولات آرایشی و زیبایی است. ابتدا مطمئن بشوید که پوست شما پیش از استفاده کاملا شسته و تمیز است.
  2. توجه کنید که چه نوع مواد بهداشتی پوست و بدن باعث می‌‌شود که بدن شما بوی تندی داشته باشد. اگر از عطر برای این منظور استفاده می‌‌کنید که بوی بدن شما را بپوشاند، این بو به مدت طولانی نمی‌‌ماند و سرانجام بوی بدن شما بر آن غلبه می‌‌کند.
  3. اگر بوی بدن شما به شکلی است که اثر عطر را از بین می‌‌برد، قبل از به کار بردن آن از محصولات بهداشتی و آرایشی مناسب استفاده کنید.
  4. دقت کنید که عطر را در جایی که ماده بوبر یا ضد عرق استفاده کرده‌اید، به کار نبرید. بوبرهایی با رایحه ملایم بوی عطر شما را نمی‌پوشاند، بلکه آن را افزایش می‌‌دهند. بوبرها هر نوع بوی عرق را از بین می‌‌برند و باعث می‌‌شوند که رایحه عطر به خوبی بدن شما را خوشبو کند.
  5. قبل از استفاده مطمئن شوید که خراش و زخم روبازی بر روی پوست خود ندارید، زیرا ترکیب عطر با مایعات بدن باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌‌شود.

ایجاد رطوبت برای طولانی‌تر کردن زمان عطر

  1. عطرها در محیط مرطوب ماندگاری بیشتری دارند. قبل از استفاده، ابتدا حالت پوست خود را ارزیابی کنید؛ آیا پوسته پوسته و خشک است یا مرطوب و سلامت است.
  2. اگر پوست شما خشک است، از یک کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید تا به ایجاد رطوبت و نرمی‌ پوست شما کمک کند. توجه داشته باشید که کرمی‌ انتخاب کنید که مشابه بوی عطر شما باشد.
  3. پیش از استفاده، اجازه بدهید تا کرم نرم‌کننده به خوبی توسط پوست‌تان جذب بشود.
  4. مطمئن بشوید که قسمت‌های حساس بدنتان مرطوب شده است. اصلی‌ترین بخش‌های بدن برای پاشیدن عطر مچ، گردن و پشت زانوی شما است.
  5. عطر را بر روی بدن خود بپاشید و اطمینان حاصل کنید که در قسمت‌های اصلی قرار گرفته است تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.
  6. یادتان باشد که عطر را پیش از پوشیدن لباس به خود بزنید. اگرچه ممکن است قسمت‌های اصلی که یادآور شدیم با لباس پوشیده شود، اما هنگامی‌که عطر را مستقیما به روی پوست خود بزنید، ماندگاری بیشتری نسبت به زمانی که به روی لباس خود بزنید، خواهد داشت.
  7. اگر پوستی دارید که پس از زدن کرم مرطوب‌کننده، خشک باقی می‌ ماند؛ باید عطر را در طول روز و شب در نقاط مختلف بدن تکرار کنید؛ زیرا پوست خشک عطر را می‌‌مکد و رایحه آن را زودتر از بین می‌‌برد.
  8. طبیعتا بوهای تند بیشتر از بوهای ملایم ماندگاری دارند. پس در انتخاب خود دقت کنید.
عطر زدن
وقتی شما عطر را روی پوست می‌‌مالید، باعث می‌‌شوید بوی آن تغییر کرده و از بین برود.

از وازلین استفاده کنید

عطر روی پوست‌‌های خشک نمی‌‌ماند. به همین منظور بهتر است قبل از استفاده بدن را با لوسیونی که از اسانس همان عطر است مرطوب کنید و بعد عطر را روی آن بزنید تا عطرتان ماندگارتر شود. اگر لوسیون هم بو با عطرتان ندارید، می‌‌توانید از وازلین استفاده کنید. مقداری وازلین بی‌‌بو به آن قسمت از بدن که می‌‌خواهید عطر بزنید، بمالید.

قبل از لباس پوشیدن آن را به تن خود بزنید

عطر شما نباید آخرین گزینه شما برای آماده شدن و بیرون رفتن باشد. در واقع باید اولین مرحله آماده شدن باشد. عطر ممکن است لباس و یا جواهرات شما را لک کند و همینطور اینکه مولکول‌های آن برای پوست بدن ساخته شده‌‌اند و نه پارچه. پس قبل از لباس پوشیدن عطر بزنید.

عطر را روی نبض نمالید

خیلی‌‌ها این عادت بد را دارند که بعد از زدن عطر به مچ دست و یا هر جای دیگر آن را می‌‌مالند، با این تصور که در اثر گرمای ایجاد شده عطر بهتر جذب می‌‌شود. اما وقتی شما آن را روی پوست می‌‌مالید، باعث می‌‌شوید بوی آن تغییر کرده و از بین برود.

از ابر استفاده کنید

یک راه دیگر برای اینکه همه بدن کامل خوشبو شود، این است که عطر را در فضا بزنید و سریع از فضای عطری عبور کنید. هر چند این راه برای استفاده از عطر بسیار موثر است، اما خیلی گران تمام می‌‌شود چون زود تمام می‌‌شود. بنابراین برای عطرهای گرانتان این روش را پیاده نکنید.

عطر زدن به موها
میزان الکل عطر مو و ریشه آن را خشک می‌‌کند

به برس و شانه خود عطر بزنید

متاسفانه برخی خانم‌‌ها برای اینکه موهای خود را خوشبو کنند، عطر را مستقیم به موی خود می‌‌زنند که این کار برای مو بسیار مضر است. میزان الکل عطر مو و ریشه آن را خشک می‌‌کند. اگر می‌‌خواهید موهایی خوشبو داشته باشید، قبل از شانه زدن عطر را به برس خود بزنید، بعد یک دقیقه صبر کنید که الکل آن بپرد و موهای خود را با آن برس شانه کنید.

هرگز عطر را روی موی چرب و کثیف نزنید

اگر عجله دارید و وقت نمی‌کنید موهای خود را بشویید، این اشتباه را نکنید که با خوشبو کردن موهای خود بوی کثیفی آن را از بین ببرید. چون بوی عطر با چربی مو مخلوط می‌‌شود و بوی بدتری می‌‌گیرد. بهتر است موهای شما بوی خوب ندهد تا اینکه بوی بدی بدهد.

عطر را در جای مناسب بگذارید

اگر می‌‌خواهید بوی عطر شما تغییر نکند، باید آن را در جای درست بگذارید. بوی عطر در مکان‌‌های گرم و نور مستقیم آفتاب از بین می‌‌رود. هیچ وقت عطر خود را نزدیک پنجره آفتاب‌ گیر نگذارید. در جای خشک و خنک و تاریک نگه دارید. جعبه اصلی آن را دور نریزید و عطر را همیشه بعد از مصرف در جعبه خودش بگذارید تا زود نپرد.

به عمر و تاریخ عطر دقت کنید

بدون شک عطر و ادکلن از جمله زیورآلات نامرئی حساب می‌‌شوند که هر کسی باید به اندازه توانایی خود برای زیباتر جلوه دادن خود از آن استفاده کند. اگر می‌‌خواهید بوی عطرتان ماندگار باشد، به تاریخ مصرف و عمر آن دقت کنید. معمولا عمر عطرها از ۳ تا ۵ سال است. اگر دیدید رنگ و بوی عطرتان تغییر کرده، از آن استفاده نکنید.

در آخر اینکه خیلی مهم است که با عطرتان خیلی اغراق نکنید. استفاده بیش از حد از عطر، باعث سردرد خودتان و دیگران می‌‌شود. موضوع مهم این است که وقتی کسی نزدیک شما می‌‌شود، شما بوی خوبی بدهید نه اینکه تصور کنید با بوی خود می‌‌توانید یک سالن و یا یک خانه را خوشبو کنید. مهمتر اینکه سلیقه عطری هر کسی با دیگری بسیار متفاوت است و از اینکه عطر شما را کسی نپسندد، هیچ وقت ناراحت نشوید.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. مینا می گوید

    عالی بود.متشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.