در شروع رژیم لاغری چه باید کرد؟

قدم به قدم پیش بروید

آیا یک رژیم لاغری را برای تناسب اندام خود آغاز کرده‌اید؟ احتمالا در شروع رژیم لاغری پر از انرژی و انگیزه هستید. سبک جدیدی از تغذیه را دنبال می‌کنید و مرتب ورزش می‌کنید. این یعنی آماده تغییر هستید.

حین این مرحله جدید و هیجان‌انگیز، باید زمانی را برای برنامه‌ریزی و چک کردن نتایج خود صرف کنید. قبل از هر کاری، ۵ اقدام باید انجام دهید. لیست زیر را دنبال کنید و هر یک از توصیه‌های گفته شده را اجرا کنید.

به پزشک مراجعه کنید

پزشک متخصص می‌تواند اطلاعات مناسبی به شما بدهد که به شما در کاهش وزن بهتر کمک کند. وقتی از پزشک خود بگیرید و از او سوالاتی در خصوص لاغری و رژیم بپرسید. نت‌برداری کنید و اطلاعات بدست آمده را به لیست اطلاعات موردنیار خود برای لاغری بیفزایید. احتمالا پزشک شما را به متخصص تغذیه، متخصص دیابت یا فیزیوتراپ ارجاع دهد. همه این متخصصان می‌توانند به شما در برنامه کاهش وزنتان یاری دهند.

پزشک و شروع رژیم لاغری
معمولا متخصص تغذیه از شما می‌خواهد یادداشتی از چیزهایی که می‌خورید، تهیه کنید.

هدف‌گذاری کنید

مسلما هدف شما لاغر شدن است، اما مهم است که اهداف مشخص کوتاه مدت و بلندمدت برای خود داشته باشید. این اهداف، مسیر راه به شما نشان می‌دهند و کمک می‌کنند اعتماد به نفس لازم را برای ادامه دادن این مسیر پیدا کنید. ۲۰ تا ۳۰ دقیقه وقت بگذارید تا درباره خواسته‌های بلندمدت خود فکر کنید. سپس این اهداف بلندمدت را به اهداف کوتاهتر هفتگی تبدیل کنید که به شما یاری رساند بتوانید در مسیر حرکت کرده و ادامه دهید.

دفترچه‌ای برای رژیم غذایی خود داشته باشید

معمولا متخصص تغذیه از شما می‌خواهد یادداشتی از چیزهایی که می‌خورید، تهیه کنید. این به شما کمک می‌کند اما بهتر است پیش از شروع رژیم غذایی، عادت‌های غذایی خود را بدانید. وقتی رژیم غذایی خود را آغاز کردید، تعداد کالری‌هایی که هر روز می‌خورید را ثبت کنید. این تعداد کالری‌ها چشم‌انداز خوبی به شما درباره کل فرآیند لاغری می‌دهد. در طول برنامه لاغری، ثبت غذاهایی که می‌خورید را ادامه دهید. این به شما کمک می‌کند بدانید برنامه لاغری خود را از کجا آغاز کردید و چه فرآیندی را پشت سر گذاشتید.

باید بدانید چه مقدار می‌خورید

روش‌های مختلفی وجود دارد که به وسیله آنها می‌توانید متوجه شوید چه مقدار کالری برای لاغر شدن باید مصرف کنید. پس از پشت سر گذاشتن مرحله سوم، می‌توانید یاد بگیرید چه مقدار کالری باید حذف کنید. شاید تصمیم بگیرید هفته‌ای ۴۵۰ گرم وزن کم کنید یا هفته‌ای ۹۰۰ گرم. تعداد کالری‌هایی که حذف می‌کنید، بستگی به هدف کاهش وزن که در مرحله دو مشخص کرده‌اید، دارد.

توازن انرژی خود را مدیریت کنید

سه روش مختلف برای لاغری وجود دارد. می‌توانید مصرف کالری را کم کنید، می‌توانید با ورزش کالری بیشتری بسوزانید یا می‌توانید برای کاهش وزن سریعتر، هر دو این روش‌ها را ترکیب کنید. ببینید کدام روش با سبک تغذیه و سبک زندگی شما متناسب‌تر است. سپس توازن انرژی خود را بیابید و آماده لاغری شوید.

هر زمان که از برنامه لاغری خود خارج شدید، بدانید که می‌توانید دوباره به این گام‌ها بازگردید. اهداف خود را تعیین کنید، با پزشک خود در میان بگذارید و در صورتی که نتیجه موردنظر را دریافت نکردید، انرژی و انگیزه خود را مجدد ارزیابی کنید.

منبع verywellfit.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.