مدل کلاه را متناسب با فرم صورت خود انتخاب کنید

راهنمای انتخاب کلاه

استفاده از کلاه برای خانم‌ها امروزه بسیار رواج پیدا کرده است، اما برای برخی شاید پیدا کردن کلاه مناسب کمی دشوار باشد. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، شاید راهنمای زیر برای انتخاب کلاه متناسب با فرم صورت، برایتان مفید باشد (متناسب با فرم صورت آرایش کنید).

چه اندازه کلاهی مناسب است؟

مسلما اولین مرحله در انتخاب کلاه، پوشیدن آن است. برای پیدا کردن کلاهی در اندازه مناسب باید دور سر خود را از قسمت میانی بالای سر اندازه بگیرید که تقریبا ۳ سانتیمتر بالای گوش‌هاست. بیشتر کلاه‌ها امروزه بر اساس سایز به فروش نمی‌رسند اما باید بدانید که اگر سر شما اسمال، مدیوم یا لارج است می‌توانید از فروشنده برای انتخاب کلاه کمک بگیرید.

برای پیدا کردن مدل کلاه متناسب خود، بهتر است بر اساس فرم صورت انتخاب کنید (راهنمای انتخاب عینک آفتابی بر اساس فرم صورت).

کلاه مناسب صورت‌های بیضی

کلاه متناسب با فرم صورت بیضی

کلاه‌های لبه‌دار بزرگ مناسب است. بزرگی لبه آن را متناسب با قد خود انتخاب کنید، هر چه قدتان بلندتر باشد، بهتر است لبه‌های کلاه بزرگتر باشد.

کلاه مناسب صورت‌های گرد

کلاه متناسب با فرم صورت گرد

از آنجا که صورت‌های گرد اغلب کوچک و پهن هستند، بهتر است کلاه‌هایی انتخاب کنید که تاج آن بلندتر باشد تا صورت شما را کشیده‌تر نشان دهد.

کلاه مناسب صورت‌های مربعی

کلاه متناسب با فرم صورت مربعی

صورت‌های مربعی کوچک و زاویه‌دار هستند و اغلب خط فک آنها بسیار پهن است. کلاهی با لبه‌های نامنظم انتخاب کنید تا صورتتان را باریک نشان دهد. کلاه را در یک زاویه یه وری کنید تا زاویه صورت شما را خنثی کند.

کلاه مناسب صورت‌های مستطیلی

کلاه متناسب با فرم صورت مستطیلی

صورت‌های مستطیلی طولشان بیشتر از عرض صورت است بنابراین کلاه کاملا لبه‌داری انتخاب کنید که عرض صورت را بیشتر و قد صورت را کمتر نشان دهد. کلاه‌هایی که تاج بلند و لبه کوچکی دارند را انتخاب نکنید، چرا که صورت را باریک و بلند نشان می‌دهند. همچنین از انتخاب کلاه‌های باریک و بلند نیز بپرهیزید.

کلاه مناسب صورت‌های لوزی یا قلبی

کلاه متناسب با فرم صورت لوزی

صورت‌های لوزی یا قلبی، خط فک باریکی دارند، بنابراین از انتخاب کلاه‌هایی که روی پیشانی بسیار پهن هستند خودداری کنید، زیرا فک و چانه شما را باریک‌تر نشان می‌دهند. کلاهی انتخاب کنید که لبه باریکی دارد و نزدیک سر قرار می‌گیرد.

همراه بردن کلاه در سفر

بردن کلاه با خود به سفر کمی دشوار است و نیاز به جای نگهداری مخصوص خود دارد. بهتر است برای سفر کلاهی را همراه خود ببرید که به راحتی قابل قرار گرفتن در چمدان باشد بدون آنکه خراب شود.

کلاه هم یکی از وسایلی است که می‌تواند از پوست شما در مقابل اشعه خورشید محافظت کند. کلاه‌ها برخی قابلیت محافظت در برابر اشعه فرابنفش دارند. با خرید کلاه‌هایی که برچسب محافظت در برابر UPF دارند، می‌توانید از پوست خود در برابر اشعه فرابنفش محافظت کنید (باورهای درست و نادرست در خصوص استفاده از ضدآفتاب).

ممکن است کلاه حالت موها را خراب کند

شاید کلاهی که به سر دارید بسیار زیبا و دوست داشتنی باشد، اما احساس کنید مجبورید تا آخر روز آن را به سر داشته باشید. برای جلوگیری از این مشکل، قبل از گذاشتن کلاه روی سر، ابتدا به موها اسپری مو زده و بلافاصله بعد از برداشتن کلاه، موها را شانه بزنید. اگر دوست ندارید زیاد از اسپری مو استفاده کنید، می‌توانید قبل از شانه زدن مو کمی اسپری مو را به شانه خود بزنید و سپس موها را شانه کنید. همچنین قبل از آنکه کلاه به سر خود بگذارید، مطمئن شوید موها کاملا خشک است.

منبع liveabout.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.