انتقال حساب جیمیل قدیمی به حساب جدید

انتقال ایمیل­‌ها از یک حساب جیمیل به یک حساب دیگر فقط نیازمند ثبت نام است

انتقال ایمیل­‌ها از یک حساب جیمیل به یک حساب دیگر فقط نیازمند ثبت نام است، اما تمام ایمیل­‌های قدیمی خود را از دست می­‌دهید. ممکن است ایمیل­‌های مهمی داشته باشید که از دست دادن آنها نگران‌کننده باشد. همچنین ممکن است دوست داشته باشید که ایمیل­‌های دریافتی از حساب جیمیل قدیمی را به صورت جدید دریافت کنید.

خوشبختانه، سرویس جیمیل شرایطی فراهم کرده تا با یک فرآیند ساده ایمیل­‌ها از یک حساب قدیمی به حساب جدید منتقل داده تا همچنان ایمیل­‌های جدید را دریافت کنید. اگر می‌­خواهید ایمیل‌­های قدیمی خود را به حساب جدید منتقل کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

فعال کردن POP در حساب جیمیل قدیمی

POP  (Post Office Protocol) یک پروتکل است که همه ایمیل‌­ها را از یک سرور بازیابی کرده و آنها را در سرویس گیرنده ذخیره می­‌کند. با فعال کردن POP در حساب جیمیل قدیمی، می­‌توانید به سرویس جیمیل این امکان را بدهید که ایمیل­‌های قدیمی به حساب جدید انتقال دهد.

برای فعال کردن POP در حساب قدیمی، وارد حساب خود شوید و روی آیکون چرخ دنده واقع در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. اکنون برای دسترسی به تنظیمات روی گزینه Settings کلیک کنید.

تنظیمات حساب جیمیل قدیمی

در تنظیمات، بر روی تب Forwarding and POP/IMAP کلیک کنید و سپس گزینه Enable POP for all mail را انتخاب کنید. همانطور که در حال فعال‌سازی POP هستید، منوی کشویی خواهید دید که زیر آن به شما اجازه می‌­دهد ایمیل و موارد دلخواه  خود را انتخاب کرده تا از طریق  POP قابل دسترسی باشند. همچنین، می­‌توانید یک نسخه از ایمیل­‌های خودتان را در حساب قبلی ذخیره کنید، پس از انتخاب گزینه دلخواه، بر روی Save changes کلیک کنید.

ذخیره تغییرات حساب جیمیل قدیمی

البته، گزینه Enable POP for mail that arrives from now on  نیز وجود دارد که تنها ایمیل­‌های جدید حساب قدیمی را به حساب جدید ارسال می­‌کند.

تبدیل حساب جیمیل قدیمی به حساب جدید

انتقال دادن ایمیل از حساب قدیمی جیمیل به حساب جدید

اکنون، حساب جیمیل POP فعال شده را به حساب جدید خود اضافه کنید تا جیمیل بتواند از آن ایمیل دریافت کند. از حساب قدیمی خارج شوید و وارد یک حساب کاربری جدید شوید سپس، روی آیکون  چرخ‌دهنده کلیک کنید و از منو Settings را انتخاب کنید.

سپس، روی تب Accounts and Import و Add a mail account کلیک کنید.

اضافخ کردن اکانت جدید به حساب جیمیل قدیمی

یک پنجره جدید باز می­‌شود که از شما می­‌خواهد آدرس ایمیل را وارد کنید. آدرس حساب قدیمی را در وارد کرده و روی Next Step ضربه بزنید.

پنجره جدید حساب جیمیل قدیمی

در صفحه بعد، رمز ورود برای حساب جیمیل قدیمی را وارد کنید و بر روی Add Account کلیک کنید. به طور پیش‌فرض لازم نیست تنظیمات را تغییر دهید، اما بهتر است قبل از انتخاب Add Account همانند شکل زیر گزینه‌­های مربوطه را بررسی کنید.

پیام تغییر حساب جیمیل قدیمی

زمانی که روی Add Account کلیک می­‌کنید، از شما سؤال می‌­شود که آیا می‌­خواهید به ایمیل‌های دریافت شده به عنوان آدرس ایمیل قدیمی یا جدید پاسخ دهید. اگر می­‌خواهید گیرنده شما ایمیل­‌ها را از حساب قدیمی دریافت کند، روی Yes ضربه بزنید و  آدرس قدیمی خود را با کد تایید کنید. اگر No را انتخاب کنید، کار شما به پایان می­‌یابد و حساب شما افزوده خواهد شد. ممکن است بازیابی تمام ایمیل­‌ها کمی طول بکشد بنابراین صبر داشته باشید.

پیام تغییر حساب جیمیل قدیمی

نکته: زمانی که روی Add Accountکلیک می­‌کنید، با خطای unauthorized access مواجه می­‌شوید. به صفحه Allow Application page بروید و روی Continue کلیک کنید و در ادامه روی Add Account کلیک کرده و روند را ادامه دهید.

جمع بندی

مراحل ذکر شده در بالا ساده‌­ترین راه برای انتقال و مدیریت ایمیل از حساب جیمیل قدیمی به یک حساب جدید است. همچنین می­‌توانید از گزینه IMAP استفاده کنید و ایمیل‌­ها را به یک سرویس ایمیل مانند Thunderbird یا Outlook منتقل کنید.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.