انواع مدل‌های کلاه زنانه

کلاه شما را شیک و جذاب می‌کند

استفاده از کلاه می‌تواند تیپ شما را بسیار شیک و زیبا کند. کلاه یک وسیله آرایشی است که هیچگاه از مد نمی‌افتد. اگر اولین بار است که می‌خواهید از کلاه زنانه استفاده کنید شاید در انتخاب کلاه از میان انواع و اقسام آن دچار سردرگمی شوید. برخی کلاه‌ها قدیمی و سنتی هستند، برخی رسمی. در هر ناحیه و کشوری مدل کلاه‌ها متفاوت است اما برخی انواع کلاه هستند که در بیشتر کشورها استاندارد و رایج هستند. در این مطلب به معرفی این کلاه‌ها پرداخته و نحوه استفاده از آنها را به شما توضیح می‌دهیم.

فدورا (Fedora)

کلاه زنانه فدورا

در گذشته مردان این مدل کلاه‌ها را به سر می‌گذاشتند اما امروزه در بین خانم‌ها نیز بسیار محبوب شده است. این کلاه‌ها در رنگ‌ها، تزیینات، جنس و گل‌آرایی‌های مختلف بیشتر مدل زنانه پیدا کرده‌اند. این کلاه‌ها لبه کوچک و فرورفتگی در یک طرف یا هر دو طرف کلاه دارند. این کلاه‌ها غیررسمی هستند و با لباس‌های گلدار، دامن، پیراهن‌های یکسره و لباس‌های راحتی بسیار هماهنگی دارد.

بینی (Beanie)

کلاه زنانه بینی

این مدل هم از دیگر انواع کلاه است که ابتدا در بین مردان رواج داشته و امروزه در بین خانم‌ها محبوبیت پیدا کرده است. این کلاه نرم و بلند از جنس پشم است و محافظت و گرمای خوبی در فصل زمستان دارد. این مدل کلاه امروزه در رنگ‌ها و انواع مختلف در دسترس است. کلاه بینی با لباس‌های زمستانی بسیار زیبا می‌شود و دختران در روزهایی که مدل موهایشان خراب است، آن را به سر می‌کنند.

برت (Beret)

کلاه زنانه برت

کلاه‌های برت از اسپانیا و فرانسه آمده و قبلا با لباس‌های فرم پوشیده می‌شده است. این کلاه‌ها اکثرا از جنس پشم، الیاف آکریلیک و پنبه هستند. این کلاه‌ها به لباس‌های غربی می‌آیند و بسیار شیک هستند. این کلاه‌ها لبه ندارد و صاف است و روی سر کامل می‌خوابد و مرکز کلاه اندکی به سمت بیرون است. می‌توانید کلاه را در وسط سر بگذارید یا به یک سمت کج کنید. این کلاه به پیراهن‌های یکسره رسمی و دامن و بلوز شلوار بسیار می‌آید.

کابوی (Cowboy)

کلاه زنانه کابوی

مسلما با شنیدن اسم کابوی یاد فیلم‌های وسترن می‌افتید که کسی با کلاه کابوی روی اسب نشسته و می‌تازد. ابتدا مزرعه‌داران ایالت‌های جنوبی آمریکا شروع به استفاده از این مدل کلاه کردند. این کلاه تاج بلند و لبه‌های بزرگ دارد و امروزه زنان بسیاری این مدل کلاه را به سر می‌کنند. کلاه کاوبی را می‌توانید با شلوار جین و چکمه و کیف چرمی ست کنید.

بیس بال (Baseball)

کلاه زنانه بیس بال

کلاه‌های بیس بال ساده هستند و به راحتی ست می‌شوند و هم مورد استفاده آقایان و هم خانمهاست. این کلاه برای این طراحی شده که خوب روی سر بنشیند و از سر در مقابل گرما و آفتاب حین بازی محافظت کند. این مدل کلاه در انواع مختلف به فروش می‌رسد و هدیه خوبی است.

کلاه کوچک (Small)

کلاه زنانه کوچک

کلاه‌های اسمال یا مینی بین کلاه‌های فدورا و فلاپی هستند. این کلاه‌ها را می‌توان هم در جاهای رسمی و هم غیررسمی استفاده کرد. این کلاه را با شلوارهای مچی رسمی یا شلوار جین چسبان بپوشید.

کلاه آفتابی (Sun Hats)

کلاه زنانه آفتابی

این کلاه‌ها در ابتدا به کلاه نجات غریق معروف بوده است. غریق نجات‌ها از این کلاه‌ها استفاده می‌کنند تا آنها را از گرما و نور آفتاب محافظت کند. جنس این کلاه‌ها اغلب حصیری یا از دیگر الیاف گیاهی است و بسیار سبک است. این مدل کلاه نیز مانند سایر کلاه‌ها در طول زمان تغییراتی پیدا کرده است.

فلاپی (Floppy Hat)

کلاه زنانه فلاپی

زنانی که موهای بلند و آبشاری دارند با این کلاه‌ها بسیار جذاب می‌شوند. این کلاه‌ها لبه بزرگ و سستی دارند که شق و رق نیست که همین ویژگی آن را زیبا کرده است. این کلاه‌ها به لباس ورزشی، گلدار، جین یا لباس‌های معمولی تابستانی می‌آیند.

دربی (Derby)

کلاه زنانه دربی

کلاه‌های دربی کلاه‌های نمادین و تزیینی هستند که هنوز هم توسط زنان انگلیسی مورداستفاده قرار می‌گیرند. در دهه ۱۸۰۰ به این کلاه‌ها، کلاه‌های لبه‌دار گفته می‌شد. آن زمان این کلاه‌ها بسیار ساده با طراحی منحصربه فرد بود. زنان در مسابقات چوگان در انگلیس با این کلاه‌ها به همراه لباس‌های رسمی ظاهر می‌شوند و این کلاه‌ها بسیار معروف است. این کلاه با لباس رسمی، گردنبند مروارید، کفش سبک زنانه بسیار زیبا می‌شود.

کلاچ (Cloche)

کلاه زنانه کلاچ

این کلاه‌ها در اوایل قرن نوزدهم در فرانسه بسیار محبوب بوده است. این کلاه‌ها بلند و باریک هستند و لبه کوچکی دارند. این کلاه‌ها به طور کامل روی سر می‌خوابند. در نیمه دوم قرن نوزدهم این کلاه‌ها تغییر شکل داد و طراحان المان‌هایی چون دکمه، تزیینات و … نیز به آن افزودند. می‌توانید این کلاه را با لباس‌های رسمی ست کنید.

کلاه گلف

کلاه زنانه گلف

کلاه گلف یکی از مدل‌های جدید کلاه است که بسیار شیک است. این کلاه از ابتدا مخصوص گلف طراحی نشده بود اما بعدها در تبلیغ آن به کار رفت و امروزه جزء اصلی ملزومات گلف شده. بنابراین گمان نکنید که حتما باید این مدل کلاه را برای بازی گلف بپوشید، شما می‌توانید از آن در هر موقعیت دیگری نیز استفاده کنید.

هر مدل قدیمی ممکن است روزی دوباره مد شود. کلاه هم از همین دسته است که هیچگاه از مد نمی‌افتد و امروزه شاهد زنان بسیاری هستیم که از کلاه استفاده می‌کنند.

منبع stylecraze.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.