چگونه در خانه محیطی آرام ایجاد کنیم؟

با این راهکارها استرس را از خانه دور کنید

زمانی که می‌خواهید استرس را از زندگی خود دور کنید، اولین کاری که باید انجام دهید، ایجاد محیطی آرام در خانه است. این واقعیتی شناخته شده است که استرس هم بر سلامت جسمانی و هم سلامت روانی شما تاثیرگذار است. پس برای داشتن احساس بهتر لازم است انرژی‌های منفی که از سبک زندگی آشفته نشات می‌گیرند را از بین ببرید. خبر خوب این است که این کار آنقدر که فکر می‌کنید، سخت نیست. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

محیط آرام به شما کمک می‌کند که احساس امنیت پیدا کنید و احساس ناراحتی، نگرانی و اندوه شما را به حداقل می‌رساند. شلوغی و سر و صدا در طولانی مدت می‌تواند مشکلاتی چون فشار خون بالا، مشکلات قلبی و حتی سکته مغزی ایجاد کند. شما نمی‌توانید محیط کار خود را کنترل کنید، اما لااقل کنترل محیط خانه دست‌یافتنی است. برای این کار راهکارهای زیر را دنبال کنید :

هدف کلی شما

هدف کلی شما ایجاد فضایی است پر از چیزهایی که شما بیشتر دوست دارید. جایی که رشد فردی و آرامش شخصی شما را افزایش دهد. در صورتی که اتاق جداگانه‌ای داشته باشید به راحتی می‌توانید آن را به فضای ایده‌آل خود تبدیل کنید. اگر امکان‌پذیر نبود، ناامید نشوید، فضاهای ایده‌آل کوچک در جای جای خانه ایجاد کنید. در خرید وسایل برای چیدمان نیز می‌توانید از وسایل دست دوم استفاده کنید تا هزینه‌ها به حداقل برسد.

از شلختگی بپرهیزید  

تا حالا شده در اتاقی درهم و برهم بتوانید ریلکس کنید؟ قطعا این کار شدنی نیست. از شر چیزهایی که خیلی وقت است استفاده نکرده‌اید، خلاص شوید. اینها را به خیریه‌ها بدهید یا بفروشید. ممکن است کس دیگری از داشتن وسیله‌ای که شما آن را نمی‌خواهید، خوشحال شود.

از رنگ‌ها استفاده کنید

آرام و آبی
رنگ آبی احساس آرامش ایجاد می کند

رنگ‌ها در احساس شما تاثیرگذارند. پس اگر زمان و انرژی دارید، فضای موردنظر خود را رنگ کنید. می‌توانید از رنگی استفاده کنید که همیشه در شما حس شادی ایجاد می‌کند یا رنگی که در ایجاد حس مثبت شناخته شده است. مثلا رنگ قرمز انرژی می‌بخشد و یا آبی آرامش‌دهنده است.

سایر موارد 

موارد بیشمار دیگری نیز وجود دارد که برای ایجاد محیطی آرام در خانه می‌توانید انجام دهید. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌باشند:

  • شمع یا شومینه
  • آروما تراپی ( گیاه لاوندر آرامش‌دهنده است)
  • آب‌نما یا آکواریوم
  • گل و گیاهان زنده ( آنها که هوا را تمیز می‌کنند)
  • نور طبیعی
  • عکس‌های خانوادگی

اگر خواندن کتابی خوب به شما آرامش می‌دهد، به ایجاد گوشه‌ای دنج برای مطالعه فکر کنید. از طرف دیگر اگر عاشق تعمیر وسایل هستید، فضای ایده‌آل شما می‌تواند یک کارگاه کوچک گوشه گاراژ باشد. انتخاب با شماست.

حال که راهکارهای ایجاد فضای آرام در خانه را آموختید، پس منتظر چه هستید؟ یادتان باشد قرار نیست شبانه‌روز به انجام این پروژه بپردازید، این کار قرار است استرس شما را کاهش دهد نه اینکه آن را بدتر کند. این چیزی است که باید در طول زمان و به صورت جاری اتفاق بیفتد. هیچ ایرادی ندارد که شما همیشه در حال انجام کاری برای ایجاد فضای آرام خود باشید.

منبع socialifestylemag.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.