چگونگی ایجاد نمودارهای متحرک در پاورپوینت

با استفاده از نمودار می­‌توان به راحتی داده‌­ها را تجسم کرد.

با استفاده از نمودار می­‌توان به راحتی داده‌­ها را تجسم کرد. اضافه کردن انیمیشن به نمودار این تجسم را دوچندان می­‌کند. در مطلب امروز نحوه ایجاد نمودارهای متحرک به وسیله پاورپوینت را آموزش خواهیم داد.

انیمیشن نمودار دایره‌­ای شکل در پاورپوینت

ابتدا، ارائه پاورپوینت را باز کنید. برای قرار دادن یک نمودار، در تب Insert روی  Chart بزنید.

نمودارهای متحرک و تب اینسرت

در پنجره Insert Chart ظاهر شده، گزینه Pie را از لیست سمت چپ انتخاب کنید. در سمت راست، از پنج گزینه ظاهر شده شکل دایره‌­ای مورد نظر را انتخاب کنید. زمانی که انتخاب خود را انجام داده‌­اید، در سمت راست پایین پنجره روی OK بزنید.

نمودارهای متحرک و دایره ای

اکنون نمودار pie (دایره­ای شکل) و نمودار اکسل ظاهر می‌­شود. داده­‌های مربوطه را وارد کرده و پنجره را ببندید.

نمودارهای متحرک و بستن پنجره

سپس، نمودار pie را انتخاب کنید و به تب Animations بروید. اکنون، یکی از انیمیشن‌­های دلخواه را انتخاب کنید. در این مثال، از Wipe استفاده خواهیم کرد.

نمودارهای متحرک و انیمیشن

سپس، روی Animation Pane کلیک کنید و آن را باز کنید.

نمودارهای متحرک و Animation Pane

پانل Animation Pane در سمت راست اسلاید ظاهر می­‌شود. اکنون، روی انیمیشن که به نمودار دایره خود اضافه کردید، دوبار کلیک کنید، یا اینکه روی فلش کنار آن کلیک کرده و گزینه Effect Options را انتخاب کنید.

نمودارهای متحرک و Effect Options

اکنون یک پنجره با تب­‌های effect،timing و chart animation ظاهر می­­‌شود. بر روی تب Chart Animation کلیک کنید در اینجا می‌توانید برای نحوه حرکت انیمیشن نمودار یکی از گزینه‌های as one object  یا by category را انتخاب کنید. انتخاب گزینه as one object  باعث می­‌شود کل نمودار یک باره نمایش داده شود و انتخاب by category نمودار را به صورت چند بخش مجزا نمایش می‌دهد.

نمودارهای متحرک و کتگوری

زمانی که بر روی OK کلیک می‌­کنید، نمودار دایره‌­ای به صورت قابل ویرایش نمایش داده می­‌شود. البته، برای نحوه نمایش نمودار متحرک می­‌توانید بر روی کلید Shift + F5 کلیک کرده و دکمه سمت چپ ماوس را فشار دهید.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.