ایده‌هایی برای تبدیل خانه به محیطی آرام

فضای خانه را آرام و لذتبخش سازید

وقتی به خانه می‌آیید چه حسی دارید؟ شاد هستید؟ آرام هستید یا خسته؟ خانه می‌تواند محیطی آرام باشد یا برعکس انرژی شما را گرفته و خستگی ایجاد کند. بنابراین مهم است که محیط خانه را طوری ترتیب دهید تا آرامش را برایتان به ارمغان آورد.

در ادامه چند راهکار ساده برای ایجاد آرامش در خانه به شما پیشنهاد می‌دهیم:

باید بدانید همه اتاق‌ها دارای اهمیت هستند

نامرتب بودن اتاق‌ها یا نیمه تمام بودن دکوراسیون اتاق‌ها گاهی رغبت به ورود به اتاق را کم می‌کند و از این رو هر روز اتمام کار را به روز دیگری محول کنید. متاسفانه این کار وزن سنگینی در ناخودآگاه شما ایجاد می‌کند و انرژی شما را می‌ستاند. سعی کنید در دکوراسیون قسمت‌های مختلف خانه هماهنگی ایجاد کنید.

محیطی آرام در خانه و تابلوها
هر وسیله‌ای یادآور خاطرات خوب است و لبخند به چهره شما می‌آورد، در دیدرس خود قرار دهید

خانه را مرتب کنید

به هم ریختگی اتاق ذهن و جسم شما را آشفته می‌سازد. به‌هم‌ریختگی نه تنها شما را از خانه فراری می‌کند، بلکه حتی می‌تواند وقتی در فاصله زیادی از خانه پشت میز کار نشسته‌اید، بار روانی برایتان ایجاد کند. برای مرتب کردن خانه زمان بگذارید، چه تمیز کردن کمد لباس باشد و چه جمع و جور کردن کاغذهای روی میز.

رنگ

رنگ‌ها بر شرایط فیزیکی، روانی و احساسی شما موثرند. مطالعات نشان داده‌اند که رنگ می‌تواند اشتها و دمای بدن را تغییر دهد. می‌تواند بر سطح انرژی و حال شما موثر باشد. باید پیش از رنگ زدن خانه، بدانید چطور رنگ‌های مختلف بر شما اثرگذارند.

وسایلی که به شما احساس بدی می‌دهند یا یادآور خاطرات بد هستند را بردارید

ممکن است از وسایل تزیینی و دکوری روی دیوارها و جای جای خانه استفاده کنید که برای شما چندان دلچسب نباشد و احساس خوبی ایجاد نکند. بنابراین هر وسیله‌ای که در شما احساس نامطلوب ایجاد می‌کند را بردارید.

آنچه حس مثبت منتقل می‌کند را در دکوراسیون استفاده کنید

هر وسیله‌ای یادآور خاطرات خوب است و لبخند به چهره شما می‌آورد، در دیدرس خود قرار دهید. از سوغاتی‌های کوچک و جالب سفرهای خود شروع کنید که برایتان خاطرات جالب سفر و مردم آن را یادآوری می‌کند.

از جملات الهام‌بخش استفاده کنید

ببینید دوست دارید چه اتمسفر و حال و هوایی در خانه ایجاد کنید و بر آن نامگذاری کنید.همه ما نیازهای منحصر به فردی داریم که محیط اطراف می‌تواند به ما در رفع آن کمک کند. باید ابتدا بدانید محیط چطور می‌تواند به شما کمک کند. جملات الهام‌بخش خود را در قسمت‌های مختلف خانه در دیدرس قرار دهید تا در طول روز به شما یادآوری شود و تمرکز خود بر هدف ایده‌آلتان را حفظ کنید.

محیطی آرام در خانه و گلدان
در طراحی و دکور کردن خانه حتما از گل و گیاه استفاده کنید.

به المان‌های طبیعی توجه کنید

باید سعی کنید زیبایی‌های طبیعت را در اطراف خود ایجاد کنید. از ظروف و وسایل طبیعی ساخته شده از چوب در خانه بیشتر استفاده کنید.

از گل و گلدان زیاد استفاده کنید

در طراحی و دکور کردن خانه حتما از گل و گیاه استفاده کنید. بدین صورت نه تنها طبیعت به خانه شما می‌آید بلکه می‌توانید در اکسیژن‌رسانی به خانه و هوای بهتر کمک کنید. گیاهان کمک می‌کنند سموم و هوای بد از خانه خارج شود و حس خوبی در شما ایجاد می‌کنند.

پنجره‌ها را باز بگذارید

هوایی که در آن نفس می‌کشیم آلوده است و ایجادکننده انواع بیماری‌ها است. متاسفانه هوای داخل خانه معمولا آلوده‌تر از بیرون است. هر روز پنجره‌ها را باز کنید و نفسی عمیق بکشید.

جایی مخصوص برای تکنولوژی در نظر بگیرید

فضاهای مشخصی برای بازی، استراحت و کار کمک می‌کند تا به راحتی از فعالیتی به فعالیت دیگر تغییر حالت دهید. هر بخش خانه را برای فعالیت خاصی طراحی کنید. هر بخش خانه ناخودآگاه بادآور فعالیت مشخصی برای شما می‌شود.

فعال باشید

ممکن است کارهای روزانه شما را خسته کند. دقایقی را در روز به این فکر کنید که می‌خواهید زندگی و خانه شما چگونه باشد و قدم‌هایی برای تغییر بردارید. یادتان باشد قدم‌های کوچک شما را بیشتر به هدف نزدیک‌تر می‌کنند.

منبع elledecor.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.