ایده‌های دکوراسیون برای تبدیل خانه به فضایی امن و شاد

با اندکی تغییر در دکوراسیون، خانه‌ای آرام و شاد داشته باشید

همه ما سعی داریم از ترفندهایی در دکوراسیون خانه استفاده کنیم تا در حد امکان فضا بزرگتر به نظر برسد. اما همه تلاش‌ها بستگی به حس شما نسبت به خانه‌تان دارد و اینکه چقدر خانه خود را دوست دارید. خانه شما باید فضایی امن و شاد برای همه اعضای خانواده باشد. گرچه برخی موارد خارج از کنترل ما هستند، اما می‌توانیم برای ایجاد فضایی راحت در خانه اقداماتی انجام دهیم. در این مطلب قصد داریم بگوییم چطور می‌توانید خانه را به فضایی آرام و خوشایند برای خود و اعضای خانواده تبدیل کنید. برای این منظور، ۵ توصیه زیر را مدنظر داشته باشید.

نور خانه

اولین چیز در هر خانه‌ای که نظر شما را به خود جلب می‌کند، نور آن است. هم نور طبیعی و هم نور مصنوعی اهمیت ویژه‌ای در زیبایی دکوراسیون و حال و هوای خانه دارند. تا جای ممکن از نور طبیعی استفاده کنید اما انتخاب روشنایی مناسب برای داخل خانه نیز اهمیت بسزایی دارد. آیا می‌دانستید نور بر احساسات شما تاثیرگذار است؟ چندین مطالعه نشان داده‌اند روشنایی، احساس گرمی و شادی می‌بخشد. روزهای آفتابی، انسان را شادتر و خوش‌بین‌تر می‌سازد.

در رابطه با خانه نیز همین تاثیر نور بر احساسات صادق است. برای مثال، نور تیره می‌تواند احساس غم و افسردگی ایجاد کند. پیشنهاد می‌شود ترکیبی از نورها را داخل خانه استفاده کنید که فضای روشن‌تر و شاداب‌تری ایجاد کند. برای هر اتاق، دو تا سه منبع نور استفاده کنید. برای نور کلی اتاق از چراغ سقفی، برای میز کار از چراغ مطالعه و برای نور محیط از چراغ دکوری استفاده کنید.

دکوراسیون پذیرایی و فضایی امن و شاد
پیشنهاد می‌شود ترکیبی از نورها را داخل خانه استفاده کنید که فضای روشن‌تر و شاداب‌تری ایجاد کند

انتخاب رنگ مناسب

همیشه پیشنهاد می‌شود برای دکوراسیون زیباتر منزل، رنگ مناسب برای دیوارها انتخاب کنید. مطالعات بسیاری تاثیرات رنگ‌های مختلف را بر خلق و خو، خلاقیت و احساس خوشحالی نشان داده‌اند. یک رنگ مناسب یا ترکیبی از چندین رنگ می‌تواند نگرانی‌های شما را کاهش دهد، خلق و خوی شما را تعدیل سازد و به شما احساس آرامش ببخشد. اگر می‌خواهید فضایی آرام ایجاد کنید، پیشنهاد می‌شود از رنگ‌های آبی، سبز و خاکستری استفاده کنید. برای ایجاد فضایی که حس زندگی ببخشد، از رنگ‌های صورتی، زرد و نارنجی استفاده کنید. پیش از انتخاب رنگ حتما تحقیق و جستجوهایی در اینترنت انجام دهید. از این طریق اطلاعات مناسبی در خصوص رنگ مناسب دیوارها، نظرات مشتریان و اهمیت رنگ در دکوراسیون کسب خواهید کرد. اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید رنگ مناسب انتخاب کرده و آن را به دیوارها بزنید، از یک متخصص کمک بگیرید.

استفاده از المان‌های موردعلاقه

خانه جایی است که شما آرامش می‌یابید و تجدید نیرو می‌کنید، همچنین جایی است که در آن خاطره می‌سازید. از دکوراسیون و مبلمانی استفاده کنید که مناسب شماست و با روحیات و خلق و خوی شما ارتباط دارد. برای مثال، اگر پروانه به شما احساس شادی می‌دهد یا نقاشی اسب حس آزادی به شما منتقل می‌کند، از المان‌هایی در دکوراسیون خانه استفاده کنید که این عناصر را داشته باشند. کوسن‌ها، نقاشی دیواری و قاب عکس‌ها و حتی عتیقه‌ها وسایل خوبی هستند برای تحریک احساسات شما. هر زمان به این لوازم نگاه می‌کنید، احساسات مثبتی در شما شکل می‌گیرد. یادتان باشد هر وسیله و مبلمانی که انتخاب می‌کنید، باید احساسات مثبت در شما برانگیزد و لذت همیشگی ایجاد کند.

فضای امن و شاد و دکوراسیون آبی
از دکوراسیون و مبلمانی استفاده کنید که مناسب شماست و با روحیات و خلق و خوی شما ارتباط دارد.

استفاده از المان‌های محیط بیرون در خانه

بازگشت به طبیعت راه خوبی برای بالا بردن روحیه است و به روش‌های مختلفی می‌توان این کار را انجام داد. می‌توانید از تم طبیعت در دکوراسیون خانه استفاده کنید، می‌توانید از بالش‌ها، روتختی‌ها و حتی کاغذ دیواری‌های در طرح گل استفاده کنید. استفاده از رنگ سبز و کمی زرد در دکوراسیون داخلی، طبیعت را به خانه می‌آورد.

روش دیگر قرار دادن گل‌های تازه در خانه است. گل و گیاه طبیعی در خانه پرورش دهید تا علاوه بر بهتر کردن روحیه شما، هوای خانه را نیز تازه سازد. فرقی نمی‌کند چه فصلی باشد، استفاده از المان‌های سبز و گل‌های تازه روحیه شما را بهتر می‌کند.

در طراحی داخلی همه موارد از جمله نظم و ترتیب، زیبایی و استفاده بهینه از فضا اهمیت دارد. دیدگاه مینیمالیستی در دکوراسیون خانه تاثیر بسزایی در کاهش استرس و نگرانی دارد. سعی کنید از ابزار و وسایلی که دارید برای دکوراسیون خانه استفاده کنید. استفاده بهینه از ابزار روحیه شما را بهبود می‌بخشد. کمد و کشوهای زیاد در مرتب بودن خانه کمک می‌کند و بدین صورت وسایل لازم در دسترس شماست و آرامش بیشتری خواهید داشت.

منبع digthisdesign.net
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.