ایده های جالب برای استفاده از نخ و طناب های اضافی (بخش سوم)

دکوری ها و هدایای بافتنی زیبا درست کنید

هیچ چیز بدتر از نگه داشتن اضافه نخ و طناب نیست. به جای آنکه خانه را پر از این وسایل بلااستفاده بکنید، می توانید با ایده های جالب از آنها استفاده کنید. نمی دانید با اضافه نخ های بافتنی خود چه بکنید؟ ما ایده های ساده و بامزه ای برای شما داریم. برخی از آنها تزینیی و برخی کاربردی هستند. این کاردستی ها را می توانید به عنوان هدیه به دوستان خود بدهید.

چوب تزیین شده با نخ بافتنی

درخت بافتنی و نخ و طناب
چوب ها را با نخ بافتنی بپوشانید و از آن به عنوان دکوری استفاده کنید

تعدادی چوب بلند پیدا کنید و برای آنها لباسی با نخ های بافتنی ببافید. این لباس بافتنی را در طرح ها و رنگ های متنوع درست کنید. به همین سادگی می توانید یک دکور زیبا برای خانه درست کنید که همه با دیدن آن لذت ببرند.


سنگ تزیین شده با نخ بافتنی

سنگ و نخ و طناب
با استفاده از نخ های اضافی سنگ های تیره را به سنگ های دکوری رنگارنگ تبدیل کنید

اگر عاشق سنگ ها هستید و دوست دارید از آنها در دکوراسیون خانه استفاده کنید، به جای رنگ کردن این سنگ ها یک پوشش بافتنی برای آنها درست کنید. با این کار سنگ های تیره و بدشکل، به سنگ هایی زیبا و رنگارنگ تبدیل می شوند. هر جایی از خانه این سنگ ها را قرار دهید زیباست. روی پیشخوان، روی قفسه ها، روی میز پذیرایی یا هر جای دیگر. کنار هم قرار دادن چند تا از این سنگ ها کنار هم نیز زیباست.


آویزهای بافتنی

آویز بافتنی و نخ و طناب
این آویزها را می توانید در طرح و رنگ های مختلف درست کنید

این آویزها بسیار ساده هستند و می توان در رنگ ها و اندازه های مختلف برای تزیین اتاق درست کرد. می توانید از رنگ ها و شکل های مختلف استفاده کنید. آویزان کردن آنها روی تخت خواب یا کاناپه جلوه بسیار زیبایی دارد. حتی می توانید به عنوان درگاه در اتاق یا راهرو از آنها استفاده کنید.


دسته گل بافتنی

دسته گل بافتنی و نخ و طناب
یک دسته گل زیبا با عمری طولانی درست کنید

دوست دارید به کسی دسته گل هدیه بدهید که بتواند برای همیشه نگه دارد؟ دسته گل بافتنی می تواند ایده خوبی باشد. یک جایگزین زیبا و خلاقانه به جای دسته گل طبیعی. شما می توانید این دسته گل ها را در رنگ ها و اندازه های مختلف درست کنید. دسته گل بزرگ را می توانید به عنوان یک دکور همیشگی روی میز استفاده کنید. حتی می توانید یک دسته گل فوق العاده و تک برای یک عروس باشد که همیشه برای او باقی بماند!


جغد بافتنی

جغد بافتنی و نخ و طناب
عروسک بافتنی کوچک که می توان به عنوان نشانگر کتاب نیز از آن استفاده کرد

این جغدها الگوی بسیار آسانی دارند که کودکان و افراد تازه کار هم می توانند آن را درست کنند. یک هدیه زیبا و جذاب برای کودکان و بزرگسالان. حتی نازکی آن به گونه ای است که می توانید به عنوان نشانگر کتاب از آن استفاده کنید. یا می توانید آن را بالای در اتاق نصب کنید یا به دستگیره در آویزان کنید. این یه اسباب بازی کوچک و بامزه است که می توانید به شکل های مختلف از آن استفاده کنید.


بالش بافتنی

بالش بافتنی و نخ و طناب
یک روبالشی زیبا با نخ های اضافی ببافید

با نخ های بافتنی خود یک روبالشی زیبا ببافید که بسیار ساده است. از هر رنگ نخی که دارید استفاده کنید همین بی نظمی و عدم رعایت ترکیب رنگ جلوه زیبایی به روبالشی می دهد. این بالش ها هم می توانند هدایای خوبی باشند و هم به عنوان کوسن مبل یا کاناپه استفاده شوند.


سبدهای نخی

سبد نخی و نخ و طناب
با یک کاسه و مقداری چسب و نخ سبدهای زیبا بسازید

با نخ های اضافی خود سبدهایی درست می کنید که هم به قدر کافی محکم است که برخی اشیای سبک را داخل آن قرار دهید و هم به گونه ای است که هر گاه بخواهید آنها را از هم باز می کنید. برای درست کردن این سبد ها به مقداری نخ، یک کاسه به عنوان قالب، مقداری چسب و مقداری سلفون نیاز دارید. نخ ها را در ظرفی از چسب و آب خیس می کنید، کاسه را با سلفون می پوشانید تا محتویات آن کثیف نشود. نخ ها را از داخل کاسه بیرون بیاورید، کاسه را پشت و رو کرده و رشته های نخ را به پشت کاسه بچسبانید. الگوی چسبیدن نخ ها بر روی کاسه می توانید به هر شکلی که دوست دارید باشد. بعضی الگوها مرتب و بعضی ممکن است شلوغ و به هم ریخته باشد. اگر از نخ هایی که رنگ های آن با هم تناسب دارند استفاده کنید، سبد زیباتری خواهید داشت.


دایره های قلاب بافی شده

دایره قلاب بافی و نخ و طناب
با این الگوی ساده می توانید شال، پتو و … ببافید

این دایره های کوچک می توانند در هر جایی مورد استفاده قرار گیرند، برای پتو، شال گردن، دستمال گردن و … . گرچه در این تصویر همه این دایره ها به رنگ آبی هستند اما شما می توانید از طیف بیشتری از رنگ ها استفاده کنید.

منبع diyncrafts.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.