با ۳ روش آسان حساب جیمیل خود را ایمن‌سازی کنید

امنیت جیمیل را بالا ببرید

سرویس جیمیل یکی از پرکاربردترین سرویس‌ها به شمار می‌­آید با این حال بهتر است حساب خود را ایمن‌سازی کنید. با ما همراه باشید و با آموزش سه روش آسان، امنیت حساب جیمیل خود را افزایش دهید:

  • ابتدا لازم است به تنظیمات امنیتی حساب کاربری دسترسی داشته باشید. با کلیک بر روی عکس پروفایل سمت راست بالای صفحه وارد حساب جیمیل شوید و My Account را انتخاب کنید تا به تنظیمات خود دسترسی پیدا کنید. در قسمت پایین Sign-In & Security ، روی Signing in to Google کلیک کنید.
  • یک پسورد جدید و قوی تنظیم کنید. از پسوردهای رایج و ضعیف اجتناب کرده و یک پسورد غیرقابل پیش بینی ایجاد کنید.

ایمن‌سازی جیمیل و گذاشتن پسورد

برای انجام این کار، در قسمت پایین Password & Sign-In، روی Password کلیک کنید. پسورد فعلی خود را وارد کرده، سپس پسورد جدید را وارد و تأیید کنید.

  • تأیید هویت دو مرحله‌­ای را فعال کنید. احراز هویت دو مرحله‌­ای، به معنای آن است که برای دسترسی به حساب کاربری به یک پسورد نیاز دارید. برای بالا بردن سطح امنیت حساب کاربری جیمیل گوشی، تبلت این قابلیت را فعال کنید.

برای تنظیم کردن آن، در قسمت پایین Password & Sign-In، روی ۲-Step Verification کلیک کنید. جهت تأیید فعال‌سازی هویت دو مرحله‌­ای ابتدا لازم است شماره تلفن همراه خود را وارد کنید تا پس از هر بار ورود، یک کد امنیتی را به شماره همراه شما ارسال کند.

ایمن‌سازی دو مرحله‌ای جیمیل

از حالا به بعد، هر بار که وارد حساب کاربری خود می‌­شوید، یک کد از جیمیل به گوشی شما ارسال می‌­شود.  به این ترتیب هیچ کس نمی‌تواند بدون تأیید نهایی شما به حساب کاربریتان دسترسی داشته باشد. کار شما به اتمام رسیده است!

با این حال، اگر واقعا به دنبال امنیت هستید، ممکن است بخواهید استفاده از سرویس­‌های ایمیل دیگر مانند   ProtonMail  یا GMX را جایگزین جیمیل کنید اما برای بسیاری از کاربران، به کار گرفتن این سه روش رضایت بخش است.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.