نحوه بازیابی عکس‌های حذف شده بر روی آیفون یا آیپد

عکس‌های حذف شده روی آیفون را دوباره برگردانید

ممکن است به طور اتفاقی با حذف عکس‌ها روی گوشی آیفون مواجه شوید، اما جای نگرانی نیست چرا که با چند روش امکان بازیابی عکس‌­های حذف شده وجود دارد، پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

بازیابی عکس‌­های حذف شده از طریق فولدر Recently Deleted

اولین و ساده‌ترین گزینه برای پیدا کردن عکس حذف شده، باز کردن برنامه Photos و انتخاب بخش Albums می­‌باشد.

عکس‌­های حذف شده و آلبوم

سپس، در پایین صفحه روی Recently Deleted ضربه بزنید. با انجام این کار تمام عکس‌ها و ویدیوهایی که کمتر از ۴۰ روز حذف شده‌­اند را مشاهده خواهید کرد. بنابراین، دستیابی به فایل‌هایی که بیشتر از زمان موعد حذف شده‌اند، وجود ندارد.

عکس‌­های حذف شده و اخیرا پاک شده

در صورتی که عکس مورد نظر خود را مشاهده کردید، روی Recover ضربه بزنید.

عکس‌­های حذف شده و گزینه ریکاور

بازیابی عکس از طریق بکاپ‌گیری  

اگر آیفون خود را به کامپیوتر متصل کنید تا آن را از طریق iTunes بکاپ بگیرید، با استفاده از برخی ابزارها می­‌توانید فایل‌هایتان را بازیابی کنید.

یکی از این ابزارها iBackup Extractor می­‌باشد و برای PC و Mac هم قابل استفاده است. برنامه‌­های مشابه­ی وجود دارد که تمام فرآیند بکاپ‌گیری  iOS از طریق iTunes را شامل می­‌شود. در صورتی که مدت زمان زیادی است عکس‌­های خود را از دست داده‌­اید، از بکاپ‌گیری iTunes  استفاده کنید.

بازیابی عکس از طریق بکاپ‌گیری iTunes

در صورتی که آیفون را مرتب با Sync، iTunes می­‌کنید، احتمالا می­‌توانید عکس‌­ها را با بکاپ  iTunes  بازیابی کنید. برای شروع، آیفون خود را به کامپیوتر متصل و iTunes را باز کنید، اگر به طور خودکار باز نمی‌­شود، روی نماد دستگاه مرتبط با آیفون خود کلیک کنید.

برای شروع روند بازیابی، روی دکمه Restore Backup کلیک کنید. اکنون از شما خواسته می­‌شود از عکس‌­های مورد نظر نسخه بکاپ تهیه کنید و روی Restore Backup کلیک کنید.

عکس‌­های حذف شده و بکاپ گیری

آیفون شما اکنون بکاپ‌گیری قبلی را اعمال می‌­کند و سپس راه‌اندازی مجدد را آغاز می‌­کند. پس از آن می‌­توانید عکس گم شده را مشاهده کنید.

عکس‌­های حذف شده و مشاهده عکس

بازیابی آیفون از طریق بکاپ‌گیری iCloud

در صورتی که روش بالا مؤثر نبود، از بکاپ‌گیری iCloud  استفاده کنید.

برنامه تنظیمات را باز کنید و روی General ضربه بزنید.

عکس‌­های حذف شده و گزینه جنرال

سپس، در پایین صفحه روی Reset ضربه بزنید.

عکس‌­های حذف شده و گزینه ریست

در نهایت، روی Erase all content and settings ضربه بزنید. پس از انجام این کار، روند بازنشانی انجام خواهد شد. پس از آن، آیفون خود را راه‌اندازی مجدد کنید، هنگام انجام این کار، گزینه Restore from iCloud Backup را انتخاب کنید و عکس‌­های حذف شده را بیابید.

عکس‌­های حذف شده و پاک کردن تنظیمات

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.