آموزش بازیابی پسورد فراموش شده در جیمیل

امنیت جیمیل خود را بالا ببرید

جیمیل یکی از پرکاربردترین سرویس‌­های اینترنتی گوگل به حساب می­‌آید که کاربران بسیاری را به خود جذب کرده است. در صورت فراموش کردن پسورد جیمیل، امکان بازیابی یا تغییر آن وجود دارد. اگر به هر دلیلی تمایل به بازیابی یا تغییر پسورد فراموش شده جیمیل را دارید، با ما همراه باشید:

روش بازیابی پسورد جیمیل

برای بازیابی پسورد جیمیل، چند روش مختلف وجود دارد، بازیابی پسورد با دنبال کردن چند مرحله ساده امکان‌پذیر است:

برای شروع عملیات، در صفحه اصلی روی لینک forgot password کلیک کنید. سیستم از شما درخواست می­‌کند تا آخرین پسورد را وارد نمایید. در صورتی که پسورد را فراموش کرده­‌اید، روی گزینه try a different question کلیک کنید.

مرحله اول بازیابی پسورد فراموش شده جیمیل

در مرحله بعد، یک کد برای بازیابی ارسال خواهد شد که پیش‌بینی می­‌کند شما یک ایمیل بازیابی ثانویه دارید. با استفاده از این گزینه یک لینک در حساب ایمیل ثانویه شما (لزوما نباید حساب جیمیل باشد) با یک کد ۶ رقمی که به شما امکان تنظیم پسورد جدید و دسترسی مجدد به اکانت جیمیل را فراهم می­‌کند، ارسال می‌­شود. پس از بررسی ایمیل خود و مشاهده کد، آن را به دقت وارد کنید تا یک پسورد جدید تنظیم شود، همانند تصویر زیر، ممکن است اکانت‌­های جدید دارای یک شماره تلفن پشتیبان باشد.

مرحله دوم بازیابی پسورد فراموش شده جیمیل

اگر امکان استفاده از این روش را ندارید یا اینکه به ایمیل پشتیبان دسترسی ندارید، مجددا بر روی گزینه try a different question کلیک کنید تا به روش‌­های قدیمی‌­تر دسترسی پیدا کنید که شامل سؤالات امنیتی مانند نام مادر است و اینکه حداقل به یکی از این سوال‌ها باید پاسخ درست داده شود.

مرحله سوم بازیابی پسورد فراموش شده جیمیل

در این مرحله یک پسورد جدید ایجاد کرده و آن را تأیید کنید تا مجددا به اکانت خود دسترسی پیدا کنید. در مورد پسورد دقت لازم را داشته باشید.

ایمن بودن اکانت خود را فراموش نکنید

پس از تنظیم پسورد جدید، گوگل از شما می­‌خواهد تنظیمات امنیتی مربوط به اکانت جیمیل خود (اکانت گوگل) را بررسی کنید. به کاربران پیشنهاد می­‌دهیم با وارد کردن شماره تلفن یا ایمیل پشتیبان، امنیت اکانت خود را افزایش دهید تا در صورت فراموش کردن پسورد جیمیل، یک پین کد ۶ رقمی توسط ایمیل پشتیبان یا همان شماره تلفن ارسال شود.

مرحله چهارم بازیابی پسورد فراموش شده جیمیل

در اکانت­‌های جدید خبری از سؤالات امنیتی نیست، در واقع این نوع سؤالات در اکانت­‌های قدیمی کاربرد داشته و امکان حفظ یا حذف آن وجود دارد.

پس از ورود به اکانت جیمیل ، با کلیک کردن روی تصویر پروفایل به قسمت تنظیمات دسترسی پیدا کنید، در صفحه تنظیمات حساب کاربری گوگل، در سمت راست بالای صفحه، روی My Account کلیک کنید.

مرحله پنجم بازیابی پسورد فراموش شده جیمیل

اکنون، روی Signing in to Google کلیک کنید. در اینجا می‌­توانید ایمیل بازیابی و شماره تلفن خود را بررسی کنید و ببینید چه دستگاه‌هایی آخرین بار به اکانت شما دسترسی داشته‌­اند. اگر با دستگاهی ناشناس مواجه شدید، ممکن است اطلاعات شما در خطر باشد.

مرحله ششم بازیابی پسورد فراموش شده جیمیل

همچنین، گزینه­‌های دیگر مانند سیستم احراز هویت دو مرحله‌­ای، وجود دارد که بد نیست آنها را نیز بررسی کنید. برای استفاده از اکانت جیمیل روی گوشی هوشمند، می­‌توانید به جای تایپ دستی پسورد، از سیستم احراز هویت سریع استفاده کنید.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.