آموزش بازیابی پیام‌­های متنی حذف شده در آیفون

بازیابی پیام‌­های حذف شده امری امکان‌پذیر است

ممکن است به طور اتفاقی پیام‌­های متنی ذخیره شده روی گوشی آیفون را حذف کرده‌­اید. در این شرایط به دنبال یک روش برای بازیابی پیا‌‌م‌­های حذف شده خواهید بود. بد نیست بدانید که بازیابی پیام‌­های حذف شده امری امکان‌پذیر است که در ادامه مطلب به آن می‌پردازیم.

استفاده از سرویس بکاپ‌گیری  iCloud

می­‌توانید از سرویس ذخیره‌سازی ابری iCloud  استفاده کنید. متاسفانه این روش در برخی شرایط به درستی عمل نمی­‌کند اما امتحان کردن آن ضرر ندارد.

مسیر Settings > General > Reset را طی کرده و erase phone را انتخاب کنید و گوشی خود را برای بازیابی اطلاعات تنظیم کنید. اکنون Restore from iCloud Backup را انتخاب کنید. اگر از این روش مطمئن نیستید، می­‌توانید از سایر روش­‌ها بهره ببرید.

استفاده از سرویس بکاپ‌گیری iTunes

با استفاده از سرویس iTunes می‌­توان به راحتی پیام‌­های حذف شده را بازیابی کرد. برای بازیابی پیام­‌های حذف شده، آیفون را به کامپیوتر وصل کنید تا به طور خودکار سرویس iTunes فعال شود. پس از مدتی، آیفون خود را از منوی سمت چپ صفحه نمایش خواهید دید.

iTunes و پیام‌های متنی

سپس، در بخش تنظیمات منو روی Summary کلیک کنید. اگر نسخه بکاپ‌گیری را فعال کنید، در قسمت Backups صفحه اصلی، گزینه  Restore Backup  را مشاهده خواهید کرد. با انتخاب این گزینه، بازیابی اطلاعات آخرین نسخه از فایل بکاپ دستگاه آغاز شده و احتمالا پیام‌­های حذف شده نیز بازیابی می­‌شوند.

بکاپ گیری iTunes و پیام‌های متنی

با پشتیبانی سرویس تلفن همراه خود تماس بگیرید

همه دستگاه­‌ها از پشتیبانی پیا­م­‌هایی که اخیرا ارسال و دریافت شده‌­اند، برخوردار هستند. اپراتورها می­‌توانند پیام حذف شده را برای شما ارسال کنند. این روش با iMessage  سازگار نمی­‌باشد، اما ممکن است برای پیام­‌های MMS یا SMS کار کند. در صورت لزوم می‌­توانید این روش را امتحان کنید.

استفاده از برنامه­‌های جانبی

اگر به دنبال بازیابی پیام­‌های حذف شده هستید و نسخه بکاپ تهیه نکرده­‌اید، می­‌توانید برنامه­‌های جانبی را امتحان کنید. برنامه‌­هایی نظیر Tenorshare iPhone Data Recovery و PhoneRescue by iMobie را مورد بررسی قرار دهید.

البته توجه داشته باشید بسیاری از برنامه­‌های بازیابی رایگان هستند، اما پس از نصب درخواست پرداخت هزینه را دارند.

همچنین، پس از پرداخت، هیچ تضمینی وجود ندارد که پیام‌های متنی پاک شده بازیابی شوند. پس، قبل از انجام هر کاری برنامه مورد نظر خود را بررسی کنید.

بکاپ گیری موبایل و پیام‌های متنی

برنامه­‌های رایگان همانند Gihosoft iPhone Data Recovery به شما اجازه می‌­دهد برخی از اطلاعات مربوط به پیام‌­های خود را مشاهده کنید، شما باید از نسخه بالاتر جهت بازیابی استفاده کنید.

همانطور که در بالا ذکر کردیم ساده­‌ترین روش برای بازیابی پیام­‌های حذف شده، استفاده از سرویس‌­های iCloud  و iTunes می‌­باشد.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.