چند نمونه از باورهای اشتباه تکنولوژی که باید فراموش کنیم

این باورهای اشتباه را کنار بگذارید

از زمان های قدیم تا به امروز باورهای غلط دامن گیر ما انسان ها بوده است. برای مثال ما معتقدیم اگر با موی مرطوب بیرون برویم سرما می خوریم. این باورهای غلط زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و اکثر مردم برحسب اعتقاداتشان از این باورها پیروی می کنند. علم تکنولوژی نیز از این قاعده مستثنی نیست. باورهای غلط تکنولوژی که مربوط به علوم گذشته هستند باید فراموش شوند. در ادامه مطلب فهرستی از باورهای اشتباه را آورده ام.

برای افزایش طول عمر باتری، روشنایی گوشی خود را کاهش دهید

تکنولوژی و نور موبایل
بهتر است گوشی را به تنظیمات “روشنایی خودکار” برگردانیم

همه ما شنیده ایم که بهترین راه برای صرفه جویی در مصرف انرژی باتری این است که روشنایی صفحه نمایش را به پایین ترین حد ممکن برسانیم. اگر چه  درست است که کاهش روشنایی می تواند طول عمر باتری را افزایش دهد، ولی بهترین راه حل نیست. بهتر است گوشی را به تنظیمات “روشنایی خودکار” برگردانیم.

روشنایی خودکار باعث می شود که صفحه نمایش گوشی شما با توجه به تغییرات شرایط روشنایی، تنظیم شود. شما تحت هیچ شرایطی وسوسه نخواهید شد که روشنایی را تغییر دهید. و این تغییر تدریجی کنترل شده، موجب صرفه جویی در عمر باتری می شود.

روشنایی صفحه نمایش تنها راه حل کاهش مصرف باتری شما نیست. تلفن شما دائما در حال به روز شدن است و اطلاعات گوشی  را دانلود می کند، برنامه هایی مانند ایمیل، دفترچه تلفن برنامه هایی هستند که باید همیشه در حال اجرا باشند. شما می توانید برای مصرف کمتر باتری مدت همگام سازی آنها را بیشتر کنید. می توانید به روز رسانی برنامه ها، پخش موسیقی، نمایش تبلیغات در سایت را کنترل کنید.

در مرورگر خصوصی یا ناشناس باقی می مانید

تکنولوژی و مرورگر خصوصی
این باور که مرورگرهای خصوصی آنها را از جاسوسی، سرقت و هک شدن محافظت می کند، اشتباه است

اگر در حالت مجهول الهویه یا خصوصی از مرورگر کروم یا سافاری استفاده می کنید، به این معنی است که مرورگر تاریخچه یا هیستوری شما را ذخیره نمی کند، همچنین ورود به حساب های کاربری و صفحات بوکمارک شده نیز ذخیره نمی شوند. اساسا این کار برای عدم دسترسی سایر افرادی است که از کامپیوتر شما استفاده می کنند. باید بدانید که با این کار هویت شما در سایت هایی که به آن سر می زنید و ISP شما مخفی نمی ماند؛ بنابراین زمانی که قصد ورود به سایتی را دارید، این مساله را به خاطر داشته باشید. بیشتر انسان ها فکر می کنند مرورگرهای خصوصی آنها را از جاسوسی، سرقت و هک شدن محافظت می کند  و این باور کاملا اشتباه است.

برای صرفه جویی در هزینه های هواپیمایی همه سایت ها را جستجو کنید

تکنولوژی و جستجو در سایت ها
زمانی که شما در وبسایت های هواپیمایی ثبت نام می کنید، اطلاعات شما به صورت خودکار ذخیره می شود

زمانی که شما در وبسایت های هواپیمایی ثبت نام می کنید، اطلاعات شما به صورت خودکار ذخیره می شود. شرکت های هواپیمایی شما را از زمان و هزینه پروازها آگاه می کند. اگر دوباره از صفحه وب سایت بازدید کنید می داند که شما قبلا از این وب سایت بازدید کرده اید.

این ترفند وب سایت شرکت های هواپیمایی است، افرادی که زیاد سفر می کنند می دانند که قیمت ها به طور پیوسته در حال تغییر است و هنگام رزرو بلیط هواپیما همه سایت ها را جستجو می کنند تا پایین ترین هزینه را پیدا کنند و صرفه جویی کنند.

شارژرهای سه تایی را خریداری کنید

تکنولوژی و شارژر سه تایی
این نوع شارژرها طول عمر گوشی را کاهش می دهد و ممکن است موجب مرگ و آتش سوزی شود.

گاهی اوقات شما در مکانی هستید که گوشی شما خاموش شده و به گوشی نیاز دارید و شارژر خود را در خانه جا گذاشته اید. آیا چیزی درباره شارژرهای مشابه شارژر خود شنیده اید؟ تعداد زیادی شارژر سه تایی وجود دارد که  با گوشی شما کار می کنند.

وجود شارژهای سه تایی در دنیای امروز امری عادی است، و اغلب در مقایسه با شارژرهای تولید شده توسط شرکت‌های بزرگ فناوری از تخفیف بیشتری برخوردارند. شرکت های تجاری مانند بلکین یا مونوپریک هستند که لوازم جانبی برای دستگاه های اپل و اندروید تولید می کنند. اما وقتی صحبت از نسخه‌های کپی این شارژها باشد که از نظر طراحی تقریباً شبیه به نسخه‌های اصلی هستند و تولید کنندگان از شرکت های معروف و قابل اعتمادی نیستند، کاربران باید نگران ایمنی و سلامت خود باشند. این نوع شارژرها طول عمر گوشی را کاهش می دهد و ممکن است موجب مرگ و آتش سوزی شود.

کشیدن دوشاخه هنگام هنگ کردن کامپیوتر

خرابی کامپیوتر و تکنولوژی
می توان به راحتی دکمه ی پاور را بمدت ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه داشت  و با خرابی کمتر و قدرت بیشتر مجددا شروع به کار کرد

برای همه ما این اتفاق افتاده است که در حال انجام کار بروی کامپیوتر هستیم، یا پروژه مهمی را مرور می کنیم و یا اینکه درحال بازی هستیم و بدون هشدار قبلی همه چیز ثابت می ماند و کامپیوتر هنگ می کند.

برای حل مشکل ماوس را می چرخانیم، چند بار دکمه های صفحه کلید را فشار می دهیم، ولی بی فایده است. در این موقعیت، فناوری قرن بیست و یکم مانند یک قطعه سنگ یا حیوان خانگی بی فایده است! در ادامه چه کار می کنید؟

بعضی از مردم فکر می کنند که باید دوشاخه برق کامپیوتر را بکشند یا سوئیچ را روی نوار برق بچرخانند. در عوض، می توان به راحتی دکمه ی پاور را بمدت ۵ تا ۱۰ ثانیه نگه داشت  و با خرابی کمتر و قدرت بیشتر مجددا شروع به کار کرد. در این مرحله، نیاز است شما مشکل را حل کنید. اما شما مراحل اولیه را بدون داشتن علم کامپیوتر بررسی کردید.

منبع foxnews.com/
ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظر
  1. sanam می گوید

    جااالب بود ممنون

  2. علی می گوید

    جالب بود ممنونم.باورهای اشتباهی که بدون علم شکل میگیرند و مردم با همون باورها زندگی میکنن

  3. محبوبه می گوید

    خوب بود.متشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.