با سوغاتی های باکو آشنا شوید

باکو سوغاتی های قشنگی دارد و قیمت آن هم از مغازه ای به مغازه دیگر فرق می کند

در سفرهای خارجی پیدا کردن سوغاتی خوب گاهی سخت است چوت باید چیزی باشد که در چمدان جا شود و قیمت آن هم مطابق با بودجه ما باشد. معیار شما برای سوغاتی مناسب هر چیزی که باشد این متن می تواند به شما ایده های جدید را برای خرید سوغاتی بدهد. باکو سوغاتی های قشنگی دارد و قیمت آن هم از مغازه ای به مغازه دیگر فرق می کند، یکی از بهترین محل ها برای خرید سوغاتی، بازارهای شهر قدیمی است که در آن می توانید از مغازه هایی که در کوچه های باریک پنهان شده اند سوغاتی های خوبی را پیدا کنید.

استکان  آرمودو

باکو و استکان آرمودو
شکل گلابی مانند (که کلمه آرمودو هم از آن آمده) این استکان ها ویژگی اصلی ای است که آن ها را از دیگر استکان ها متمایز می کند

 شاید بهترین و متداول ترین سوغاتی باکو استکان های رنگی آرمودو باشد که جزء مهمی از فرهنگ آذربایجان است. شکل گلابی مانند (که کلمه آرمودو هم از آن آمده) این استکان ها ویژگی اصلی ای است که آن ها را از دیگر استکان ها متمایز می کند. قیمت آرمودو با توجه به ماده سازنده، کیفیت و ظاهر آن از ۵ منات شروع می شود و برای بعضی از آن ها حتی به ۱۵۰ منات هم می رسد. در خیابان های شهر قدیمی می توانید آرمودو را در طرح های متنوع و با قیمت های مناسبی خریداری کنید. اگر علاقه به کارهای هنری دارد می توانید آرمودو هایی را که طرح های گل آن ها با دست کشیده شده را با قیمت بیشتر بخرید.

فرش

باکو و فرش
دیگر سوغاتی محبوب باکو، فرش است که از هنرهای سنتی این کشور می باشد

 دیگر سوغاتی محبوب باکو، فرش است که از هنرهای سنتی این کشور می باشد. در اینجا فرش هایی با نقش و نگار ملی در مغازه های مشخصی که در گوشه و کنار باکو هستند عرضه می شوند. «آذرخلچا» از سال ۱۹۲۸ برند فرش محلی این کشور است که در نمایشگاه ها و مغازه ها، فرش های خود را به فروش می رساند. احمد فیگ هنرمند اهل باکو فرش های این کشور را به شیوه مدرن طراحی کرده است، کارهای او کم کم در حال تبدیل شدن به یکی از معروف ترین فرش های جهانی است.

نقاشی با نفت خام

باکو و نقاشی با نفت خام
یک همچین سوغاتی ای می تواند خیلی عجیب و جالب باشد

هنرمند آذربایجانی «سبیر کوپورگلو» نقاشی هایی زیبا با نفت خام می کشد و برای طراحی آن ها فقط از انگشتان و ناخن خود استفاده می کند. یک همچین سوغاتی ای می تواند خیلی عجیب و جالب باشد! و حتی این هنرمند با قیمت بیشتر، عکس خود شما را هم طراحی می کند.

روسری و کلاه

 اگر به سوغاتی های ساده و سنتی گذشته آذربایجان برگردیم امکان ندارد که نامی از پارچه های آذربایجانی برده نشود. در این شهر می توانید ابریشم های باکیفیت و روسری های رنگی با نقش و نگار ملی برای زنان بخرید، این روسری ها را با لباس های دیگر ست کرده و در مراسم های مختلف می پوشند. برای مردان هم می توانید انواع مختلفی از کلاه های سنتی که آن ها هم نقش و نگار زیبایی دارند بخرید.

بازی تخته نرد

مردان آذربایجان بازی سرگرم کننده و مهیجی به نام تخته نرد دارند. اساس این بازی ساده و جالب است اما مهمتر از آن این است که تخته ای که برای این بازی از آن استفاده می شود یک کار هنری است. آن ها از چوب های مختلفی ساخته می شوند و عکس هایی از جاذبه های مهم این کشور و باکوی قدیم هم بر روی این تخته ها طراحی می شود. لازم به توضیح نیست که این سوغاتی ترکیبی از زیبایی و سرگرمی است و بازی با آن در مهمانی ها می تواند خیلی مهیج و جالب باشد.

منبع eligasht.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.