برای همسرتان خود را آرایش کنید

برای همسرتان همانند روز اول باشید

خانم‌های عزیز با خود فکر نکنید که چون مردی به شما ابراز علاقه کرد و با شما ازدواج کرد دیگر خر شما از پل گذشته و نیازی نیست که مثل قبل به خود برسید. اشتباه نکنید ، لباس‌های زیبا و آرایش خود را به مهمونی و جشن و دورهمی‌هایتان تخصیص ندهید. اجازه دهید همسرتان شما را مثل روز اول با طراوت و شاداب ببیند. زن باید در خانه برای شوهرش آرایش و دل بری کند ، باید برای شوهرش که شریک_زندگی و یار و مونس دایمی و پدر فرزندانش است ، زینت و دل ربایی کند . دلش را بدست آورد تا دل بران کوچه و خیابان نتوانند در دلش جا باز کنند. این شوهر شماست که لایق لذت_بردن از زیبایی‌های شماست ولاغیر. حیف نیست زن آرایش و زیبایی خویش را در مقابل چشم چرانی بیگانگان قرار دهد؟

پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند : هر زنی که خودش را خوش بو کند و از منزل خارج شود ، تا به خانه برنگردد از رحمت خدا دور خواهد بود . ( بحارالانوار ج۱۰۳ ص۲۴۷)

همچنین این حدیث وارد شده است که :بهترین زن، زنی است که مطیع شوهر باشد، برای او آرایش کند، و زینتش را برای بیگانگان ظاهر نسازد، و بدترین زنان زنانی هستند که در غیاب شوهر زینت کنند.

خانم محترم به دست آوردن دل شوهر، آن هم برای همیشه، کار ساده ای نیست! با خود نگویید او که مرا دوست دارد؛ پس نیازی نیست به سر و وضعم رسیدگی کنم. همسر شما هر روز با افراد مختلفی در اجتماع سرو کار دارد اگر به سر و وضع خود رسیدگی نکنید منتظر آن باشید تا زن دیگری با دلبری همسرتان را از چنگتان بیرون آورد. قدر این عشق را بدانید و زندگی خود را به هیچ نفروشید.

آرایش و زن

ترفندهای زیبا بودن با کمترین زحمت

آشنایی با راهکارهایی برای زیبا به نظر رسیدن با آرایش کمتر: آرایش می‌تواند یک زن را زیبا‌تر کرده و یا زشت‌ کند. اگر همیشه بیش از اندازه آرایش کنید معمولا بدون آرایش زشت بنظر می‌رسید.

رنگ‌های خاص ( مانند رنگ‌های روشن و رنگ‌های تیره ) می‌تواند ظاهر شما را بیش از اندازه آرایش شده و یا خیلی مصنوعی نشان دهد. زمانی ایده آل به نظر خواهید رسید که آرایشی طبیعی و ساده داشته باشید، قطعا شما نمی‌خواهید یک دلقک بنظر برسید. کمتر آرایش کنید و همچنان خوب بنظر بیایید. شما نیاز به آرایشی دارید که لک‌ها و معایب‌تان را پنهان کند، و در عین حال قسمت‌های زیبای چهره‌تان را برجسته نماید. با کم کردن بار آرایش‌تان همچنین در هزینه‌ای که صرف آرایش خود می‌نمایید نیز صرفه جویی خواهید کرد.

دستور کار

۱ – برای آرایش از یک آینه کوچک بزرگ نما استفاده کنید.

با صورت و گردن‌تان که تمیزشان کرده‌اید شروع نمایید. یک مرطوب کننده‌ی روشن با میزان spf حداقل ۱۵ برای محافظت از پوست‌تان در مقابل نور خورشید به پوست خود بمالید. این کار کمک خواهد کرد تا از بوجود آمدن چین وچروک جلوگیری بعمل آید.

۲ – زیرسازی کنید

از یک فونداسیون مایع همرنگ پوست‌تان یا حتی کمی روشن‌تر استفاده کنید. از فونداسیون برای یک رنگ کردن رنگ پوست‌تان استفاده کرده، لکه‌ها را بپوشانید و صورتتان را صاف‌تر کنید.

۳ – رژ گونه بزنید

یک رژ گونه‌ی صورتی کم رنگ، برنز یا هلویی، طبیعی‌تر از دیگر رنگ‌ها بنظر می‌رسند. فقط چندبار رفت و برگشت قلم موی بزرگی از رژ گونه کافیست تا چهره‌تان را بشاش، جوان و فوق‌العاده کند. این کار فقط کمی به صورت شما رنگ و لعاب می‌دهد اما گام بزرگی در آرایش خواهد بود.

۴ – مژه‌های خود را فر کنید

از یک فرمژه استفاده نمایید تا مژه‌های زیبایتان، بدون اینکه بهم چسبیده باشد یا ریمل از آن چکه کند به چشم بیاید. برای آرایش سبک‌تر باید دور ریمل را نیز خط بکشید.

۵ – سایه چشم هم اضافه کنید

یک سایه چشم صورتی کم‌رنگ، هلویی یا برنز بزنید. کمی هم پودر سایه را به پلک‌تان بزنید.

۶ – لب

و برای لب‌هایتان، از یک رژ لب براق برای اضافه کردن کمی رنگ و درخشش به لب‌هایتان استفاده نمایید.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.