۴ نوع ابزار برای بررسی فضای دیسک سیستم عامل مک

ابزارهای مناسبی وجود دارد که می­‌توان توسط آن فضای هارد دیسک را مورد بررسی قرار داد

فضای پر شده سیستم عامل مک بسیار آزاردهنده خواهد بود. البته ابزارهای مناسبی وجود دارد که می­‌توان توسط آن فضای هارد دیسک را مورد بررسی قرار داد. در مطلب امروز به معرفی چهار نوع ابزار کاربری خواهیم پرداخت.

استفاده از ابزار ساخته شده در سیستم عامل مک

ابزار سیستم عامل مک

چند ابزار برای کمک به مدیریت فضای هارد دیسک سیستم عامل مک وجود دارد. اگر هم اکنون از سیستم عامل Mac OS Sierra استفاده می­‌کنید و تمایلی به استفاده از نصب اپلیکیشن­‌های غیره روی مک ندارید، باز هم به لطف قابلیت جدید این سیستم عامل امکان مدیریت و پاکسازی فضای هارد دیسک مک برای کاربران در نظر گرفته شده است.

برای رفتن به تنظیمات و نمایش مقدار فضا، از منوی بالای مک روی لوگوی اپل کلیک کنید و گزینه اول About This Mac را بزنید حالا به تب Storage  رفته و روی Manage کلیک کنید. در منوی سمت چپ، بخش‌­های متفاوتی وجود دارد، بر روی دسته‌­ای همانند Documents کلیک کنید و مقدار فضای پر شده را مورد بررسی قرار دهید.

DaisyDisk

DaisyDisk و سیستم عامل مک

ابزار DaisyDisk یکی از برنامه‌­های مدیریت ذخیره‌سازی مک است. توسط DaisyDisk می‌توانید به صورت کامل روی فضای هارد دیسک خود تسلط داشته باشید و از مواردی که فضای زیادی را اشغال کرده‌اند، باخبر شوید.

زمانی که هارد دیسک را اسکن می­‌کنید،DaisyDisk فایل­‌ها و پوشه­‌های خود را به عنوان یک نقشه تعاملی بصری نشان می‌­دهد.

بنابراین، می­‌توانید فایل بزرگ را مشاهده و مورد بررسی قرار دهید، سپس محتوای آن را پیش نمایش و حذف کنید.

CleanMyMac X

CleanMyMac X و سیستم عامل مک

ابزارهای معرفی شده به تجزیه و تحلیل و مدیریت فضای دیسک کمک می‌­کنند، اما CleanMyMac X بیشتر از فضای دیسک شما را مدیریت می­‌کند.

CleanMyMac X شامل ابزارهایی برای آزاد کردن حافظه و مدیریت سیستم می‌­باشد. برنامه را اجرا کنید و تجزیه و تحلیل درایو خود را شروع کنید.

ابزار CleanMyMac X دارای یک پاک‌کننده داخلی است که می­‌تواند به شما کمک کند برنامه‌­ها را همراه با فایل­‌های مختلفی که معمولا پس از حذف در سیستم برجای می‌­گذارد، حذف کنید.

OmniDiskSweeper

OmniDiskSweeper و سیستم عامل مک

OmniGroup برای نرم‌افزارهایی همانند OmniFocus، OmniOutliner و OmniPlan شناخته شده است. همه این برنامه­‌ها بزرگ، پیچیده و نسبتا گران هستند. از سوی دیگر، نسخه OmniDiskSweeper رایگان می­‌باشد.

این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید به راحتی به لیست فایل‌ها و پوشه‌های خود دسترسی داشته و از جزئیات آن همچون مقدار حجم و…. مطلع شوید.

کار با این نرم‌افزار ساده بوده و شما می‌توانید کار اسکن و آنالیز هارد دیسک خود را به خوبی انجام دهید.

ابزارهای ذکر شده هر کدام قابلیت­‌های خاص خود را دارند، ابتدا از نسخه­‌های رایگان و قابلیت ساخته شده در سیستم عامل مک شروع کنید.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.