بهترین برندهای عینک آفتابی برای محافظت از چشم

بهتر است بابت خرید عینک آفتابی خوب هزینه زیادش را تقبل کنید

عینک آفتابی یکی از اکسسوری‌هایی است که در تیپ و ظاهر شما تاثیر بسزایی دارد. برخی افراد دنبال مدل خاصی هستند و برخی نیز به دنبال برند خاصی هستند، برخی نیز بیشتر اهل صرفه‌جویی هستند. با این وجود گاهی ما در خرید عینک آفتابی بیشتر شیفته مدل آن می‌شویم به جای آنکه توجه کنیم که آیا این عینک از چشم‌های ما در مقابل آفتاب محافظت می‌کند یا خیر. به همین خاطر در این خصوص بهتر است بابت خرید عینک آفتابی خوب هزینه زیادش را تقبل کنید. یک عینک خوب بهتر از ده تا عینک به دردنخور است. منظور ما از عینک آفتابی خوب این است که حداقل پولاریزه باشد، محافظ چشم در برابر نور آفتاب باشد و ترجیحا هر دو این ویژگی‌ها را داشته باشد. برای آنکه با ویژگی‌های عینک آفتابی خوب و برندهای خوب عینک آفتابی بیشتر آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

انواع عینک آفتابی

عینک آفتابی محافظ UV:

این عینک‌ها از چشم در مقابل اشعه قوی ماورابنفش که به پوست، چشم و … آسیب می‌زند، محافظت می‌کند. عینک آفتابی انتخاب کنید که محافظت ۱۰۰ درصدی داشته باشد و هم محافظ UVA و هم UVB باشد. اشعه UVA می‌تواند موجب آب مروارید شود و در برخی موارد به شبکیه چشم آسیب بزند زیرا این اشعه به راحتی به چشم‌ها نفوذ می‌کند. اشعه UVB توسط قرنیه چشم جذب می‌شوند و قوی‌تر و مضرتر از اشعه UVA هستند. بهترین و راحت‌ترین راه برای محافظت چشم‌ها در مقابل این اشعه‌ها این است که عینک آفتابی خریداری کنید که کاملا محافظ باشد.

عینک آفتابی پولاریزه:

عینک آفتابی پولاریزه تابش نور، انعکاس و شدت آن را خنثی می‌کنند. تشعشع آفتاب یکی از بزرگترین مشکلات حین رانندگی، پیاده‌روی یا به طور کلی قرار گرفتن زیر آفتاب است. عینک‌های پولاریزه پوشش شیمیایی نامرئی دارند که از شدت نور می‌کاهد و از تیزی اشعه آفتاب کم می‌کند. عینک آفتابی پولاریزه لزوما همیشه محافظ UV نیستند، در حالی که برعکس آن صادق است. اگر مجبور باشید بین عینک پولاریزه و محافظ UV یکی را انتخاب کنید، محافظ UV را انتخاب کنید زیرا ارزش صرف هزینه اضافی را دارد.

در کل هر عینکی که انتخاب می‌کنید دقت کنید که حتما اطراف چشم شما را بپوشاند تا از تغییر رنگ، آفتاب سوختگی و برنزه شدن پوست اطراف چشم جلوگیری شود (آفتاب سوختگی کودکان را چگونه درمان کنیم؟).

۱۰ برند برتر عینک آفتابی

Ray-Ban

عینک آفتابی Ray-Ban

در هر لیستی که صحبت از عینک آفتابی باشد، ریبن در صدر لیست قرار می‌گیرد. ریبن کار خود را از دهه ۱۹۳۰ با عینک‌های خلبانی شروع کرد که تا امروز این مدل عینک جزء پرفروش‌ترین مدل‌ها در دنیاست. این مدلی است که هیچ برند دیگری نتوانست آن را تکرار بکند. Bausch و Lomb این عینک‌ها را باید برای دپارتمان هوانوردی آمریکا می‌ساختند تا از چشم خلبانان در مقابل نور آفتاب محافظت کند. سپس مدل Wayfarers (عابر پیاده) آمد که آن هم بسیار محبوب شد. مهمترین بخش ماجرا این است که این عینک‌ها هم زنانه و هم مردانه هستند. امروز ریبن یک غول در عرصه عینک آفتابی است و عینک‌های زیادی برای زنان و مردان و کودکان می‌سازد.

Oakley Women

عینک آفتابی Oakley Women

این کمپانی کالیفرنیایی کار خود را به عنوان تولیدکننده تجهیزات ورزشی و وسایل کاربردی شامل عینک آفتابی آغاز کرد تا جایی که بعدها رقیب ریبن شد. عینک‌های اوکلی زنان محکم، بادوام و مناسب برای فعالیت‌های خارج از منزل هستند به همین خاطر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. این برند به خاطر نوآوری در تکنولوژی، مواد، طراحی و … امتیازنامه دریافت کرده است. از عینک آفتابی ورزشی و مد روز گرفته تا عینک‌های طبی، این برند عینک‌های باکیفیت و متنوعی تولید کرده است.

Persol

عینک آفتابی Persol

پرسول به ایتالیایی به معنی “برای خورشید” است. این برند قدیمی‌ترین تولیدکننده عینک آفتابی در دنیاست. پرسول کار خود را با تولید عینک آفتابی برای خلبانان و رانندگان ماشین مسابقه‌ای شروع کرد و سپس کار خود را به سمت تولید عینک طبی، عینک آفتابی تزیینی و … توسعه داد. این برند به عنوان یک برند لوکس شناخته شده است.

 Polaroid

عینک آفتابی Polaroid

شرکت پولاروید با خلاقیت‌هایی در تولید ارزان‌ترین فیلم پولاروید در سال ۱۹۲۰، انقلابی ایجاد کرد. پس از آن، آنها این تکنولوژی را برای تولید عینک آفتابی به کار بستند که بیشترین میزان محافظت UV را در بر دارد، به همین خاطر است که تا امروز پیشگام بوده است. ابتدا این تکنولوژی برای عینک خلبانان، ماشین‌های مسابقه‌ای، رانندگان، دوچرخه‌سواران و … به کار رفت اما پس از آن در میان افراد معروف محبوبیت زیادی پیدا کرد. این تکنولوژی بعدها برای عینک‌های آفتابی معمولی و عینک‌های طبی نیز به کار برده شد.

Maui Jim

عینک آفتابی Maui Jim

مائی جیم یک شرکت ایلی نویزی است که ریشه‌های هاوایی دارد. از این رو تم هاوایی خود را حفظ کرده است. این شرکت ابتدا عینک‌هایی برای ورزش‌های آبی تولید می‌کرد و سپس به سرعت وارد دیگر حوزه‌ها شد. بعدها عینک آفتابی معمولی و عینک طبی تولید کرد. این برند مدل‌های شیک و مد روز به مشتریان خود ارائه می‌دهد. امروزه این برند مدل‌های متنوعی تولید می‌کند و بسیاری از افراد دوست دارند عینک این برند را داشته باشند.

Police

عینک آفتابی Police

پلیس نیز برند ایتالیایی دیگری است که کار خود را از دهه ۱۹۸۰ شروع کرده است. این برند به طور خاص به تولید عینک آفتابی می‌پردازد. به دلیل طراحی، کیفیت و تنوعی که این برند دارد به سرعت نزد مردم محبوبیت پیدا کرد. بعدها این برند به تولید عطر و لباس نیز روی آورد.

Kate Spade

عینک آفتابی Kate Spade

کیت اسپید نیویورک کار خود را در سال ۱۹۹۳ به عنوان خانه مد آغاز کرد و از همان ابتدا رقیب سرسخت مایکل کورس (Michael Kors) بود. ابتدا از کیف‌های رنگی، لباس، کفش، کیف دستی شروع کرد و سپس عینک آفتابی که همه اینها به یک اندازه محبوبیت دارند. رنگ و انرژی خاصیت این برند است.

Prada

عینک آفتابی Prada

برند لوکس ایتالیایی پرادا به گروه De Rigo پیوست تا عینک تولید کند و اولین مجموعه خود را در سال ۲۰۰۰ راه‌اندازی کند. پرادا یک برند رویایی برای بیشتر خانم‌هاست. این عینک‌ها در عین حال که امروزی و بسیار شیک هستند، اما جذابیت مدل‌های قدیمی را دارند.

Christian Dior

عینک آفتابی Christian Dior

شرکت فرانسوی کریستین دیور به خاطر طراحی لباس، کیف دستی، عطر و عینک شناخته شده است، به همین خاطر یکی از باارزش‌ترین برندها محسوب می‌شود. عینک دیور کار خود را از بیش از ۲۰ سال پیش با گروه Safilo  شروع کرده و این دو شرکت با هم عینک‌های عالی تولید کردند و مرزهای مد را شکستند. این برند در زمینه تحقیق و توسعه در خصوص تولید عینک‌هایی که مدرن، زنانه و مد روز باشد در عین حال که محافظت کامل داشته باشد، سرمایه‌گذاری می‌کند.

Dolce & Gabbana

عینک آفتابی Dolce & Gabbana

دولچی و گابانا در سال ۱۹۵۸ آغاز به کار کرد و یکی دیگر از شرکت‌های ایتالیایی است که با تولید لباس‌های لوکس کار خود را آغاز کرده است. این شرکت پس از موفقیت در صنعت مد لباس کار خود را توسعه داد. تولید عینک‌های دی اند جی نیز جزء همین توسعه برند بود که با حک شدن آرم دی اند جی روی لبه عینک به تولید انبوه رسید. امروزه تولیدات این برند در اکثر نقاط جهان موجود است.

خرید عینک آفتابی که از چشم‌های شما محافظت کند، نباید کار خسته‌کننده‌ای باشد. ما در این لیست شما را برای یک انتخاب خود راهنمایی کردیم. در واقع عینک‌های محافظ UV یا عینک‌های پولاریزه همیشه گران نیستند، پس مطمئن شوید عینکی که انتخاب کرده‌اید محافظت کامل داشته باشد.

منبع stylecraze.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.