برای کارهای گرافیکی و فوتوشاپ چه برند لپ تاپی بخریم بهتر است؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های طراحان گرافیک، تهیه یک لپ‌تاپ با توان سخت افزاری گرافیکی بالا است تا بتوانند به‌راحتی امور گرافیکی مربوط به کار خود را اجرا کنند. در واقع، لپ‌تاپ‌هایی که به‌طور مخصوص برای کارهای گرافیکی تولید می‌شوند نسبت به لپ‌تاپ‌های معمولی توان پردازشی بالاتری دارند، به همین دلیل قیمت آنها کمی بالاتر است. در ادامه این مطلب،‌ چند گزینه از بهترین لپ‌‌تاپ‌های مناسب برای کارهای گرافیکی، که نسبت به کیفیت‌شان قیمت مقرون به‌صرفه‌ای دارند را معرفی می‌کنیم. گزینه‌های معرفی شده شامل لپ تاپ برند تایوانی ایسوس، سری لپ تاپ های لنوو، برند اچ‌پی و ایسر می‌شوند.

لپ‌تاپ اچ پی ZBook Firefly 14

لپ‌تاپ اچ‌پی مدل ZBook Firefly 14 با ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها برای انجام کارهای گرافیکی شناخته می‌شود. در این لپ‌تاپ از یک نمایشگر ۴ اینچی با کیفیت Full HD استفاده شده است که با ارائه دقت نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰، تصاویر را با کیفیت مناسبی به‌نمایش می‌گذارد. این نمایشگر روکش مات دارد و در محیط‌های پرنور عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.

در بخش سخت افزار این لپ‌تاپ از پردازنده مرکزی Core i7 1165G7 اینتل و پردازشگر گرافیکی T500 اینتل استفاده شده است که یک رم ۱۶ گیگابایتی و یک ترابایت حافظه ذخیره آنها را همراهی می‌کنند. باتری این دستگاه از نوع لیتیوم یونی است. این باتری ظرفیت ۲۵ وات دارد که بیش از ۸ ساعت دوام می‌آورد.

لپ‌تاپ لنوو مدل V15-OA

یکی از بهترین مدل‌ها از سری لپ تاپ های لنوو در بازه قیمتی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان، مدل V15-OA است. در  این مدل از یک کارت گرافیک نسل جدید به نام ۲GB MX350 GDDR6 استفاده شده است و صفحه نمایش آن کیفیت Full HD ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها آن را برای اجرای کارهای گرافیکی به یک انتخاب مناسب تبدیل می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به این موارد اشاره کرد: پردازنده Core i5 نسل ۱۱، رم ۸GB DDR4 3200MHz، حافظه اس اس دی ۱۲۸GB ، ۱ ترابایت هارد.

لپ‌تاپ لنوو مدل V15-OA

لپ تاپ ایسر ConceptD 7 Ezel Pro

یکی از پرطرفدارترین لپ‌تاپ‌های برند ایسر، مدل ConceptD 7 Ezel Pro است که برای فعالیت‌های گرافیکی عملکرد مناسبی دارد. پردازنده به‌کار رفته در این دستگاه یکی از قدرتمندترین تراشه‌ها است. این تراشه ‌ اینتل Core i7 مدل ۱۰۸۷۵H نام دارد. این تراشه به‌همراه ۳۲ گیگابایت رم از نوع DDR4 عرضه می‌شود. علاوه‌بر آن، یک ترابایت حافظه ذخیره از نوع SSD هم برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده است.

مهم‌ترین بخش این دستگاه پردازنده گرافیکی آن است. این پردازنده Quadro RTX3000 نام دارد و با شش گیگابایت حافظه مجزا عرضه می‌شود. نمایشگر این دستگاه، به پنل IPS LED-backlit LCD مجهز شده است و اندازه ۱۵.۶ اینچی دارد. این نمایشگر تصاویر را با کیفیت UHD به نمایش می‌گذارد.

لپ‌تاپ لنوو مدل Legion 5-Y

یک مدل دیگر از سری لپ تاپ های لنوو که برای کارهای گرافیکی عملکرد خوبی دارد، مدل Legion 5-Y است. این دستگاه از یک تراشه Core i7 11800H با هشت هسته و ۲۴ مگابایت کش پشتیبانی می‌کند. کارت گرافیک آن هم از نوع۶GB RTX3060 است که ۱۶GB حافظه مجزا دارد.

در این دستگاه علاوه‌بر سخت افزار قدرتمند، از یک صفحه نمایش مناسب هم به‌کار رفته است. نمایشگر این مدل   ۱۷.۳ اینچ اندازه دارد و کیفیت Full HD ارائه می‌دهد. این نمایشگر با نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتز، از نوع  IPS است و با یک روکش مات پوشش داده شده است.

لپ‌تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus M16 GU603HR-A

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید لپ تاپ برند تایوانی ایسوس، مدل ROG Zephyrus M16 GU603HR-A از این برند است. این دستگاه با به‌کارگیری پردازنده مرکزی اینتل Core i7 11800H با فرکانس ۳.۳ تا ۴.۶ گیگاهرتز، یک انتخاب مناسب برای طراحان گرافیک محسوب می‌شود. البته، این درحالی است که برای خرید لپ‌تاپ محدودیت بودجه نداشته باشید. در این دستگاه از کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 3070 استفاده شده که با ۸ گیگابایت حافظه مجزا عرضه می‌شود.

لپ‌تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus M16 GU603HR-A

این مدل از برند ایسوس،‌ از یک نمایشگر ۱۶ اینچی با رزولوشن QHD و پنل IPS LCD پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز دارد و از نوع مات (Anti-glare) است. از ویژگی‌های دیگر این دستگاه می‌توان به قابلیت ارتقاء حافظه داخلی، حسگر اثر انگشت، کیبورد با نورپردازی RGB و ۲۴ مگابایت حافظه Cache اشاره کرد.

لپ تاپ ایسر Predator TRITON 300 SE PT314-51s-76Q

لپ تاپ ایسر Predator TRITON 300 SE PT314-51s-76Q در بازه قیمتی ۳۰ تا ۳۵ میلیون یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحان گرافیک است. در این دستگاه از یک پردازنده به‌نام Core i7 11375H استفاده شده است. در بخش حافظه این مدل، ۵۱۲ گیگابایت SSD از نوع  PCIe ارائه می‌شود. این دستگاه علاوه‌بر اینکه برای طراحان گرافیک مناسب است، برای موشن گرافیست‌ها و اجرای کارهای ۳D سنگین هم عملکرد خوبی دارد. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به گرافیک ۴ گیگابایت RTX 3050TI و رم ۱۶ گیگابایت اشاره کرد.

لپ تاپ ایسوس ZenBook Pro Duo 15 UX582HS-A

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای خرید لپ تاپ برند تایوانی ایسوس مدل ZenBook Pro Duo 15 UX582HS-A است. صفحه نمایش این مدل از نوع OLED است که DCI P3 100 درصد ارائه می‌دهد. این نمایشگر به‌صورت نیمه مات عرضه شده و رزولوشون ۴K ارائه می‌دهد. در بخش سخت افزار این دستگاه، شاهد یک پردازنده Core i9 11900 H دارای ۸ هسته و ۲۴ مگابایت کش، هستیم. کارت گرافیک آن RTX3080 نام دارد که آن را برای اجرای فعالیت‌های حرفه‌ای مخصوص طراحی به یک گزینه مناسب تبدیل می‌کند. از ویژگی‌های دیگر این دستگاه می‌توان به وزن ۲.۳۴ کیلوگرم و حافظه رم ۳۲ گیگابایت DDR4 آن اشاره کرد.

لپ ‌تاپ لنوو  Ideapad 3-CB

لپ ‌تاپ لنوو  Ideapad 3-CB

لپ ‌تاپ لنوو  Ideapad 3-CB یکی از بهترین محصولات این برند در بازه قیمتی ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است. این دستگاه برای اجرای امور ۲ بعدی مانند فتوشاپ‌های متوسط و نیمه‌سنگین بسیار عالی عمل می‌کند. از ویژگی‌های مثبت این دستگاه می‌توان به مواردی مانند پردازنده Core i3 نسل ۱۰، رم ۸GB DDR4، حافظه ۱TB از نوع هارد دیسک در کنار ۱۲۸GB حافظه SSD NVMe، صفحه نمایش مات ۱۵.۶”HD TN و گرافیک NVIDIA MX130 GDDR5 با ظرفیت ۲GB اشاره کرد.

لپ‌تاپ اچ‌پی مدل   Envy x360

لپ‌تاپ اچ‌پی مدل  Envy x360 یکی از بهترین اولترابوک‌های موجود در بازار است که با قیمت بسیار مناسب به بازار عرضه می‌شود. با توجه به قیمت درنظرگرفته شده برای آن، این دستگاه یک انتخاب مقرون به‌صرفه برای طراحان گرافیک است. همچنین، از قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به این ویژگی اشاره کرد که قابلیت تبدیل شدن به حالت تبلت را دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های این مدل که آن را از سایر گزینه‌ها متمایز می‌کند،‌ طراحی کاملا آلومینیومی و پردازنده‌های Herculian AMD Ryzen آن است.

در بخش سخت افزار این لپ‌تاپ،‌ از یک پردازنده AMD Ryzen 7 4700U استفاده شده است که ۱۶ تا ۳۲ گیگابایت رم آن را همراهی می‌کند. حافظه این دستگاه ۵۱۲ گیگابایت تا ۲ ترابایت است و از کارت گرافیک AMD Radeon Graphics Integrated پشتیبانی می‌کند.

جمع‌بندی

در این مطلب ۹ تا از بهترین لپ‌تاپ‌ها برای اجرای امور گرافیکی و فتوشاپ را معرفی کردیم. لپ‌تاپ‌های معرفی شده از برندهای مطرح اچ‌پی، ایسوس، لنوو و ایسر هستند و در زمینه گرافیکی و سخت افزاری، عملکرد بسیار قوی از خود نشان می‌دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. فرناز می گوید

    خیلی اطلاعات مفیدی بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.