بیماری‌های رایج در ۱۰ مقصد گردشگری معروف دنیا

بیماری در سفر می‌تواند تمام رویاهای شما را خراب کند، به همین خاطر بهتر است قبل از سفر به برخی کشورها واکسن و داروهای موردنیاز برای پیشگیری از برخی بیماری‌ها را دریافت کنید. در ابن مطلب قصد داریم برخی بیماری‌های رایج سفر و کشورهایی که شیوع این بیماری‌ها در آنها زیاد است را معرفی کنیم:

شرکت بیمه سفر بریتانیا، خطرناک‌ترین کشورها برای برخی بیماری‌ها را معرفی کرده است.

هند: شایع‌ترین بیماری سفر، اسهال است که تقریبا در همه کشورهایی که در ادامه نام برده می‌شود، شایع است و ۲۰ تا ۴۰ درصد گردشگران آن را تجربه می‌کنند. گردشگرانی که به هند سفر می‌کنند همچنین در معرض تیروئید و هپاتیت A هستند به خصوص به دلیل مسائل بهداشتی. اگر دچار آسم یا دیگر مشکلات تنفسی هستید، بهتر است به بسیاری از نقاط پرجمعیت دنیا ازجمله برخی قسمت‌های هند سفر نکنید.

اندونزی: رایج‌ترین بیماری، هپاتیت A و تیروئید است که دومی قسمت‌های زیادی از آسیای جنوبی، آمریکای جنوبی و مرکزی و ملل آفریقایی را تحت تاثیر قرار داده است.

کنیا: در این کشور مالاریا و دنگ رواج دارد که هر دو از طریق حشرات به سایر نقاط دنیا منتقل می‌شوند. گردشگران می‌توانند پیش از سفر به کنیا، واکسن تیروئید و هپاتیت A بزنند.

پرو: بیماری‌های رایج عبارتند از مالاریا، دنگ، تیروئید و هپاتیت A

سریلانکا: شایع‌ترین بیماری، دنگ و هپاتیت A است

مکزیک: شایع‌ترین بیماری، دنگ و هپاتیت A است

جمهوری دومینیکن: شایع‌ترین بیماری تیروئید، دنگ و هپاتیت A است.

آفریقای جنوبی: شایع‌ترین بیماری، تیروئید و هپاتیت A است .

کوبا: شایع‌ترین بیماری، هپاتیت A است.

مصر: شایع‌ترین بیماری، تیروئید و هپاتیت A است.

بیماری‌های رایج در سفر و واکسن
بهتر است قبل از سفر به برخی کشورها واکسن و داروهای موردنیاز برای پیشگیری از برخی بیماری‌ها را دریافت کنید

تب زرد به طور قابل ملاحظه‌ای در بسیاری از مقاصد گردشگری دیده می‌شود اما در کشورهای آفریقای جنوبی مانند برزیل و کلمبیا و همچنین نیجریه، غنا و ترینیداد و توباگو بیشتر حضور دارد. اما برای این بیماری نیز واکسن وجود دارد.

مالاریا به عنوان بیماری خطرناک و رایج شناخته شده است که در حال حاضر واکسن موثری ندارد. مناطقی که بیشترین ریسک مالاریا را دارند شامل اکثر بخش‌های آفریقا و آسیا است به اضافه قسمت‌هایی از خاورمیانه، آمریکای جنوبی و مرکزی و کارائیب. دیگر بیماری‌هایی که کمتر خطرناک هستند اما آزاردهنده می‌باشند، شامل کسالت، سوختگی و نیش عروس دریایی.

عواملی که سبب بیماری سفر می‌شوند، شامل غذای آلوده، آب و یخ آلوده، لمس پول نقد، بهداشت ضعیف، ارتباط انسانی و نیش حشرات است. گردشگران بهتر است آب در بطری بنوشند و از خوردن یخ و غذاهای پخته نشده بپرهیزند، از کرم ضدآفتاب و دافع حشرات استفاده کنند، پیش از خوردن غذا دست‌های خود را بشویند، مطمئن شوند که واکسن درستی زده‌اند و داروهای بدون نسخه مانند داروی اسهال و بیماری حرکت همراه داشته باشند (اسهال و راه های درمان خانگی آن).

با رعایت اقدامات پیشگیرانه هنوز نیز می‌توانید از این مقاصد گردشگری دیدن کنید.

منبع smartertravel.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.