زیبایی طبیعی را با این مراحل تجربه کنید

زیبایی در هر فرد به صورت متفاوت دیده می شود

زیبایی طبیعی از راه های ساده ای بدست می آید

ما همیشه سعی می کنیم زیبا به نظر بیاییم اما در آخر شبیه عروسک، مصنوعی می شویم. این مقاله فقط آرمان های زیبایی را برجسته نمی کند بلکه منعکس کننده افکارتان، بدنتان و خودتان است. در اینجا مراحلی را آورده ایم که به زیبایی طبیعی شما کمک می کند:

باور کنید که زیبا هستید

زیبایی طبیعی و دختر
باور زیبایی از خود زیبایی مهم تر است

هیچ چیز زیباتر از این نیست. کارآمدترین راه برای زیبایی طبیعی، مصرف یک رژیم غذایی متعادل و ورزش کردن بسیار است. می توانید از پیاده روی کردن با دوستان، رقصیدن و یا هر روز آهسته دویدن در اطراف منزل شروع کنید.

پوست تان را پاک سازی کنید

زیبایی طبیعی و ماسک و دختر
پوست نقش اساسی در زیبایی دارد

چهره تان را بپذیرید. یاد بگیرید پوست تان را قبول کنید و به آن عشق بورزید، حتی مواقعی که تمیز نیست و یا کدر است. می توانید از محصولات طبیعی مثل روغن درخت قلم برای شفاف شدن پوست، روغن رزماری برای آکنه، روغن درخت چای برای آکنه ملتهب، چوب درخت فندق برای کاهش التهاب و قرمزی پوست استفاده کنید. فقط کافی است چند قطره به مرطوب کننده شب خود اضافه کنید. همچنین با اضافه کردن میوه و سبزیجات بیشتر به رژیم غذایی تان و مصرف ویتامین  C و D می توانید مکمل های بیشتری را دریافت کنید. به یاد داشته باشید برای داشتن پوست بهتر، لایه برداری پوست را ۳ دفعه بیشتر در هفته انجام ندهید چون باعث پوست پوست شدن و قرمزی صورتتان می شود. هر روز صبح با آب سرد پوست تان را بشویید و از یک پاک کننده فاقد الکل استفاده کنید. می توانید این پاک کننده را در یک اسپری کوچک نگهداری کنید تا در طول روز از آن استفاده کنید و با یک مرطوب کننده و ضد آفتاب از پوست تان محافظت کنید.

داشتن موهای سالم

زیبایی طبیعی
رنگ کردن مو یک راه مناسب برای تغییر ظاهر است

اگر می خواهید موهایتان را رنگ کنید ( که یک راه عالی برای تغییر ظاهرتان است) از رنگی استفاده کنید که فاقد آمونیاک باشد. از فر کردن و اتوی زیاد مو نیز پرهیز کنید.

مرواریدهای سفیدتان را مسواک کنید

زیبایی طبیعی
سفیدی دندان ها باعث لبخند زیبا می شود

حداقل روزی ۲ مرتبه دندان هایتان را مسواک کنید و از دهان شویه استفاده کنید. قبل از خواب حتما از نخ دندان استفاده کنید. همچنین جویدن آدامس های بدون قند بعد از غذا باعث افزایش بزاق دهان می شود و در آخر باعث کاهش احتمالی کرم خوردگی می شود چون مانع از شیوع اسید پلاک ها می شود. در سال ۲ بار برای چک کردن و تمیز کردن دندان هایتان به دندان پزشک مراجعه کنید. برای سفید نگه داشتن دندان ها و جلوگیری از خوردگی مینای دندان هنگام صرف نوشیدنی هایی مثل نوشابه از نی استفاده کنید.

آرایش نکنید

زیبایی طبیعی و رژگونه و قلم مو
آرایش در یزرگسالی از زیبایی پوست می کاهد

بسیاری از این مواد آرایشی بر روی حیوان ها آزمایش شده است و نتایج بدست آمده نشان می دهد در دراز مدت باعث آسیب رساندن به پوست تان می شود.

ورزش کنید

زیبایی طبیعی و مرد و چمن و ورزش
ورزش باعث سلامتی و حفظ زیبایی می شود

از بدنتان آگاه باشید اما هرگز عقده روحی نداشته باشید. شما به آن دسته از رژیم های غذایی که در تلویزیون تبلیغ می شود و یا به هیچ یک از باشگاه های سلامتی که ظاهرا در همه جا هستند نیاز ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ببینید از چه ورزشی لذت می برید. چرا بر روی ورزش کردن تاکید می کنیم؟ در ابتدا مقصود از ورزش کردن به کارگیری همه ی اعضای بدن و تحرک داشتن است. بنابراین اگر دوست دارید قدم بزنید، بدوید، به گردش بروید، دوچرخه سواری کنید و یا برقصید از همین الان شروع کنید، از آنچه باعث می شود شما حرکت کنید، لذت ببرید. ورزش همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس و نشاط می شود، زیرا بخاطر ترشح هورمونی به نام اندورفین است.

به اندازه کافی بخوابید

زیبایی طبیعی
خواب کافی باعث نشاط پوست می شود

خواب! خواب! خواب! خواب در زیبایی طبیعی اهمیت فراوانی دارد و ما به اندازه کافی به آن توجه نمی کنیم. برای خواب به اندازه باید ۶ ساعت و نیم بخوابیم اما خواب خیلی مفید ۹ ساعت است. ساعت خوابتان را تنظیم کنید مثلا هرشب حتما ساعت ۱۰ بخوابید. همچنین ۲ ساعت قبل از خواب از مصرف کافئین خودداری کنید. اگر ۱ ساعت قبل از خواب چای بنوشید در طول شب باعث بی خوابی شما می شود. اگر به سختی خوابتان می برد ریلکسیشن اصولی یکی از تکنیک های بسیار عالی است. از پاهایتان شروع کنید و اول ماهیچه پاهایتان را منقبض کنید و تا ۵ بشمارید و دوباره استراحت کنید. سپس بدنتان را منقبض کنید و پاهایتان را آزاد کنید. باسن، شکم، بازوها، دست ها، گردن و عضلات صورت را نیز به مدت ۵ ثانیه منقبض کنید و رها کنید. به این ترتیب می توانید خواب آرام و راحتی داشته باشید.

منبع www.wikihow.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.