ترفندهای لاک زدن

لاک حرفه‌ای به ناخن‌ها بزنید

از اینکه هزینه زیادی برای مانیکور و لاک زدن ناخن به آرایشگاه بدهید، خسته شده‌اید؟ در این مطلب نکات و ترفندهایی را به شما می‌گوییم که با کمک آنها می‌توانید خودتان در خانه ناخن‌ها را به زیبایی لاک بزنید.

از مواد شیمیایی قوی استفاده نکنید

قبل از اینکه لاک جدید به ناخن‌ها بزنید، آثار لاک قبل را کامل از روی ناخن‌ها پاک کنید. به جای استفاده از استون، از پاک کننده‌های فاقد استون استفاده کنید. این لاک پاک کن‌ها ناخن‌ها را سالم و درخشان نگه می‌دارند. برای آنکه آسیب کمتری به ناخن‌ها برسد، لاک پاک کن را با استفاده از پد یا پنبه به ناخن‌ها بزنید تا سطح ناخن خراش نشود.

از لاک استات استفاده کنید

به جای استفاده از لاک آکریلیک که به ناخن‌ها آسیب می‌زند، از لاک استات استفاده کنید. اگر ناخن‌های آسیب‌دیده دارید، به سرعت یک لایه نازک لاک بزنید تا لاک وارد شیارهای ناخن نشود و به آن آسیبی نرساند.

همیشه از پوشاننده پایه استفاده کنید

برای آنکه از زرد شدن و آسیب ناخن‌ها جلوگیری کنید، قبل از لاک زدن، پوشاننده پایه (base coat) به ناخن‌ها بزنید. از نیم دایره بالای ریشه ناخن شروع کرده و پوشاننده را رو به بالا بزنید. بگذارید پوشاننده ۴-۵ دقیقه روی ناخن بماند سپس لاک رنگی را بزنید.

دو لایه لاک بزنید

برای اینکه لاک حرفه‌ای روی ناخن‌ها داشته باشید، در دو مرحله لاک بزنید. حتما پیش از لایه دوم بگذارید لایه اول خوب خشک شود.

بگذارید ناخن‌ها خشک شود

گرچه نشستن و کاری انجام ندادن خسته‌کننده است اما این تنها راهی است که ناخن‌های شما می‌تواند خوب خشک شود و حالت خود را حفظ کند. البته بهانه خوبی برای از زیر کار در رفتن هم هست!

منبع readersdigest.ca
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.