ترفندهایی در نگهداری و خرید عطر

استفاده بهتر از عطر و ادکلن

احتمالا شما هم از عطر و ادکلن استفاده می‌کنید اما شاید بهتر است نکاتی را در خصوص استفاده بهتر از عطر بدانید. در این مطلب ترفندهایی خواهیم گفت که به شما در خرید عطر تا ماندگاری آن کمک می‌کند و شیوه استفاده شما از عطر را به کلی تغییر می‌دهد.

ترفند خرید عطر

وقتی به خرید عطر و ادکلن می‌روید، بینی شما از استشمام بوهای مختلف خسته می‌شود و دیگر نمی‌تواند بوها را خوب تشخیص دهد. برای رفع این مشکل یک فنجان قهوه همراه خود داشته باشید. پس از هر بار بو کردن عطرها، قهوه را بو کنید. بدین صورت به راحتی می‌توانید بوها را استشمام کنید.

محصولات دارای فتالیک اسید خریداری نکنید

گرچه استفاده از فتالات در عطر در بسیاری کشورها از جمله آمریکا و اروپا محدود شده است، اما عطرهایی پیدا کنید که حاوی فتالات نباشد.

راز ماندگاری عطر

عطر و ادکلن بسیار فرار هستند و در معرض سرما و گرما به سرعت رایحه‌شان را از دست می‌دهند. اگر نمی‌خواهید بطری عطر ظرف مدت ۳۰ روز تمام شود، آن را در یخچال نگهدارید تا ماندگاری‌اش بیشتر شود.

چطور بوی عطر بیشتر بماند؟

آیا احساس می‌کنید بوی عطر شما بعد از چند ساعت از بین می‌رود؟ برای آنکه ماندگاری عطر بیشتر شود، ابتدا کمی کرم وازلین روی پوست خود بزنید، سپس عطر موردعلاقه خود را روی آن بزنید.

زیاد عطر زده‌اید؟

اشتباها مقدار زیادی عطر زده‌اید و می‌ترسید و وارد رستوران شوید و مثل آدمی باشید که در انبوهی از گل غرق شده. برای آنکه از قوت بوی عطر کم کنید، پنبه را به الکل بزنید و به هر قسمتی که عطر زده‌اید، بمالید.

عطر را داخل روغن حمام بریزید

می‌توانید با عطرتان حمام کنید! کافی است آن را داخل روغن حمام بریزید. چند قطره عطر را داخل حدودا یک لیتر روغن بچه بریزید، خوب هم بزنید و با خود به حمام ببرید.

برای تهویه هوا استفاده کنید

ممکن است کسی به عنوان هدبه به شما عطر و ادکلن بدهد، اما با وجود آنکه بوی خوبی دارد، اما سلیقه شما نباشد. به جا آنکه آن را به خودتان بزنید، می‌توانید برای خوشبو شدن اتاق استفاده کنید. کمی از عطر را نزدیک لامپ بزنید، وقتی لامپ را روشن کنید، بوی عطر هم در فضا می‌پیچد.

منبع quickanddirtytips.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.