ترفندهای انتخاب رنگ رژ لب

لب‌ها از مهم‌ترین و جذاب‌ترین اجزا صورت هستند

برای انتخاب رنگ رژ لب مناسب باید به نکات زیادی از جمله رنگ پوست، مو، چشم و حتی دندان‌های خود توجه داشته داشته باشید. شما همچنین لازم است که فرم و اندازه لب‌ها را نیز مد نظر قرار دهید.

نکاتی برای انتخاب رنگ رژ لب متناسب با پوست

۱. تن رنگ پوست خود را تعیین کنید

اولین گام در انتخاب رنگ رژ لب مناسب، تعیین تن رنگ پوست شماست. به طور کلی تنالیته‌های مختلف رنگ پوست را می‌توان به ۴ دسته تقسیم کرد: سفید یا صورتی روشن، گندمی (مایل به زرد)، سبزه و تیره.

الف) رنگ پوست سفید یا صورتی روشن

رنگ رژ لب

رنگ‌های رژ لبی که معمولا با پوست سفید یا صورتی روشن خوب به نظر می‌رسند عبارتند از: صورتی روشن، مرجانی (صورتی مایل به نارنجی)، هلویی و رنگ قرمز خاکی هستند.

ب) رنگ پوست گندمی

رنگ رژ لب و پوست گندمی

صورتی، ارغوانی، هلویی و قرمز آلبالویی رنگ‌هایی هستند که برای رژ لب خانم‌ها با پوست گندمی مناسب هستند.

ج) رنگ پوست سبزه

رنگ رژ لب

دختران با رنگ پوست سبزه می‌توانند رژ لب با رنگ مرجانی، صورتی پر رنگ، قرمز روشن، بنفش قرمز و بیشتر رنگ‌های دیگر به جز رنگ قهوه‌ای را برگزینند.

د) رنگ پوست تیره

رنگ رژ لب

رنگ‌های مناسب رژ لب برای رنگ پوست تیره را می‌توان قهوه‌ای، بنفش، کاراملی، شرابی و قرمز با پایه آبی برشمارد.

۲. تنالیته پایه پوست خود را مشخص کنید

اساسا ۳ نوع تنالیته پایه پوست وجود دارد: سرد، گرم و خنثی.

رنگ رژ لب

تنالیته پوست سرد: 

  • رنگ‌های مناسب رژ لب برای رنگ پوست سفید یا صورتی روشن: صورتی کمرنگ و مات
  • رنگ پوست گندمی: صورتی و قرمز
  • رنگ پوست سبزه یا تیره: سرخ یاقوتی و شرابی.

تنالیته پوست گرم:

  • رنگ‌های مناسب رژ لب برای رنگ پوست سفید یا صورتی روشن: صورتی کمرنگ و هلویی
  • رنگ پوست گندمی
  • سبزه و یا پوست تیره: مسی و برنزی.
  • تنالیته پوست خنثی: این گروه محدودیت خاصی برای انتخاب رنگ رژ لب ندارند و طیف گسترده‌ای از رنگ‌های سرد و گرم را می‌توانند استفاده کنند.

۳. فرم لب‌ها

رنگ رژ لب

  • لب بالای برجسته: رژ لب روشن برای لب پایینی و یک رنگ تیره‌تر از همان رنگ برای لب فوقانی.
  • لب پایین برجسته: هر رنگی که مناسب تنالیته پایه پوست شماست + کمی صورتی مات در مرکز لب فوقانی.
  • لب‌های نامتقارن: از یک مداد لب مشابه رنگ رژ لب خود برای اصلاح فرم لب تان استفاده کنید.

۴. اندازه لب‌ها

رنگ رژ لب

  • لب‌های نازک: از رنگ‌های رژ لب تیره و درخشان اجتناب کنید، این رنگ‌ها لب‌های شما را نازک‌تر نشان می‌دهند. سعی کنید از رژ لب‌های براق و مایع استفاده کنید.
  • لب‌های درشت: بهتر است به سراغ رژ لب‌های خیلی روشن و براق نروید.

۵. رنگ مو

رنگ رژ لب

  • مو‌های تیره با پوست روشن: رنگ صورتی، قرمز نارنجی، آلبالویی و بنفش.
  • موی بلوند با پوست روشن: صورتی مات، صورتی بنفش، صورتی روشن و رنگ قرمز نارنجی.
  • مو‌های تیره با پوست سبزه: بژ طلایی، اکر، قرمز مایل به قهوه‌ای و برنزی.
  • موی بلوند با پوست سبزه: کاراملی، اکر، صورتی گرم.
  • موی قهوه‌ای با پوست گندمی: بژ، صورتی، مرجانی (صورتی مایل به نارنجی) و صورتی مات تیره.
  • موی سرخ با پوست روشن: صورتی، مرجانی، قرمز مایل به قهوه ای، قهوه‌ای سوخته مایل به زرد.

۶. رنگ چشم 

رنگ رژ لب

  • رنگ چشم قهوه‌ای: قرمز‌های روشن، قهوه‌ای و صورتی روشن.
  • رنگ چشم آبی: رنگ‌های مختلف قرمز آلبالویی و قرمز نارنجی.
  • رنگ چشم سبز: قرمز مایل به قهوه‌ای، صورتی.
  • رنگ چشم خاکستری: صورتی مات و بنفش.

۷. رنگ دندان

رنگ رژ لب

  • دندان‌های سفید: خوشبختانه شما می‌توانید هر رنگی که دوست دارید را انتخاب کنید.
  • دندان‌های زرد: صورتی، نارنجی کمرنگ، قرمز روشن. از انتخاب رنگ‌های بنفش، قهوه ای، و قرمز نارنجی و قرمز اجتناب کنید.

اگر در تشخیص تنالیته پایه پوست خود مشکل دارید، کافیست این مراحل ساده را دنبال کنید:

  • به رگ‌های خود نگاه کنید رگه‌های آبی و بنفش نشان دهنده پوست سرد است.
  • رگ‌های سبز، یعنی تنالیته پایه پوست شما گرم است.
  • اگر نمی‌توانید تصمیم بگیرید که رگ‌های شما آبی است یا سبز، تنالیته پایه پوست شما خنثی است.

رژ لب‌های براق امروزه دیگر طرفدار ندارند و رژ لب‌های مات جای آن‌ها را گرفته است, این ترند جدید بین خانم‌ها بسیار محبوب است و از آن به خوبی استقبال می‌کنند. رژ لب‌های مات در انواع تیره و روشن وجود دارند که انتخاب آنها سلیقه‌ای است, استفاده از رژ لب‌های مات یک سری تکنیک و ترفند دارد که با دانستن آنها می‌توانید به صورت حرفه‌ای رژ لب مات بزنید.

کانسیلر بزنید

اگر لب‌های تیره‌ای دارید و می‌خواهید رژلب روشن بزنید بهتر است اول تیرگی لب‌ها را کمی برطرف کنید, برای این کار با استفاده از کانسیلر رنگ لب‌ها را کمی خنثی کنید تا رژ لب روی لب‌هایتان زیباتر نمایان شود.

خط لب بکشید

اگر میخواهید لب‌هایتان کمی بزرگتر از آن چیزی که هست جلوه کند باید با خط لب فرم دل خواه‌تان را بکشید و سپس با رژ لب‌های مات داخل آن را پر کنید. حواس‌تان باشد خط لبی که استفاده می‌کنید باید همرنگ رژ لب‌تان باشد.

هایلایتر بزنید 

برای اینکه لب‌ها کمی قلوه‌ای تر به نظر برسند باید از هایلایتر استفاده کنید, هایلایتر را وسط لب پایینی فقط بزنید تا لب‌های کوچک‌تان حالت برجستگی به خود بگیرند.

انتخاب رنگ رژ لب

اگر لب‌های نازکی دارید بهترین انتخاب برای شما رژ لب‌های مات هستند, برای اینکه لب‌هایتان کمی برجسته‌تر به نظر برسد بهتر است از رنگ‌های روشن برای رژلب‌تان انتخاب کنید.

تثبیت کننده رژ لب

برای اینکه رژ لب‌تان ماندگاری بیشتری داشته باشد و ساعات طولانی روی لب‌تان بماند باید از تثبیت کننده‌های مات برای رژ لب استفاده کنید, با این کار می‌توانید به راحتی نوشیدنی بخورید و نگران پاک شدن رژ لب‌تان نباشید.

لب‌ها از مهم‌ترین و جذاب‌ترین اجزا صورت هستند که در زیبایی چهره تاثیر زیادی دارند. رژلب نیز از لوازم آرایشی پرکاربرد است که تمامی خانم‌ها آن را دوست دارند و به طور مرتب از آن استفاده می‌­کنند. آرایش لب‌ها اگر به شیوه‌ه­ای درست انجام گیرد می‌تواند بر جذابیت و زیبایی چهره بیفزاید.

  1. برای زدن رژ لب، لب‌ها را در آرامش کامل به حالت کشیده و جدا از هم(به حالت لبخند) نگه دارید.
  2. برای انتخاب رنگ رژ لب می‌توان آن را کنار لب قرار داد و هماهنگی رنگ را با صورت بررسی کرد.
  3. رژلبی که می­‌خرید روی لب رنگ دیگری می­‌شود، چون با رنگ لب شما ترکیب می­‌شود. اگر روی لب مقداری کانسیلر بزنید این مشکل حل می­‌شود. این کار باعث تثبیت رنگ رژلب نیز می­‌شود.
  4. برای داشتن یک رژلب زیبا که از لب‌­هایتان بیرون نزند، کافی­ست از یک فرچه آرایشی کوچک استفاده کرده و به لب­‌های خود حالت زیباتری ببخشید.
  5. می‌توانید قبل از زدن رژلب، به لب­‌ها کرم پودر بزنید. این لایه از فونداسیون روی لب‌­ها، باعث می­‌شود رژلب تا ساعت­‌ها باقی بماند و برای آن مشکلی پیش نیاید.
  6. هنگام زدن رژلب، ابتدا لب‌هایتان را با خط لب رنگ کنید. به این ترتیب رژ لب شما دوام و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.
  7. اگر لکه رژلب روی لباس‌تان مانده است، اسپری مو را روی لکه رژلب اسپری کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس یک تکه پارچه سفید و تمیز را در آب گرم خیس کنید و با آن، روی لکه ضربه بزنید تا هم لکه و هم اسپری مو پاک شود.
  8. برای دوام بیشتر رژلب ابتدا یک مداد لب یا رژ مات بزنید. مقدار اضافی رژ را با دستمال پاک کنید. سپس یک لایه پودر پنکک روی لب­‌ها بکشید و بعد از آن دوباره از رژ لب استفاده کنید.
  9. استفاده از رژلب روی لب­‌های خشک و پوسته پوسته هیچ وقت جلوه خوبی ندارد. برای جلوگیری از ایجاد این مشکل، از لایه­ بردارهای خفیف برای یک دست کردن لب­ها و جداسازی سلول­‌های مرده پوستی استفاده کنید.
  10. هرگز رژلب را در اطراف لب نکشید. زدن رژلب روی پشت لب یا زیر لب باعث نامتعادل سازی، کثیف و مصنوعی نشان دادن آرایش‌تان می‌شود.
  11. نوک انگشتان بیشترین شباهت را به لب دارد. پس برای تست رژلب از نوک انگشتان­تان استفاده کنید تا انتخاب مناسبی داشته باشید.
  12. بعد از این که رژلب دلخواهتان را زدید، با انگشتان دست کمی وازلین به لب پایین با ضربه روی لب و گوشه­‌های لب بزنید. این کار باعث می­‌شود لب­‌ها شاداب­تر و پرتر به نظر بیاید.
  13. قبل از زدن رژ لب حتما از ویتامین E استفاده کنید. این کار باعث مرطوب شدن و تغذیه لب شده و از خشک شدن و ترک خوردن آن جلوگیری می‌­کند.
  14. اگر پوستی چرب دارید، از رژلب درخشان و براق استفاده نکنید. پوست شما به طور کلی حالت چرب و براقی به خود می­‌گیرد. پس با یک رژلب مات کمی از درخشش آرایش صورت بگیرید.
  15. استفاده از رژلب­‌هایی با رنگ‌­های روشن، چشمان را درشت­تر نشان می­‌دهد.
  16. اگر می­‌خواهید از رژلب مات استفاده کنید، حتما قبل از آن نرم ­کننده­ی لب بزنید. رژلب­‌های ­مات روی لب‌­های خشک، تکه تکه و چسبناک شده و ظاهر بدی پیدا می­‌کند.
  17. رژلب تیره باعث کوچک­تر دیده شدن لب­ها و افزایش سن می­‌شود. پس برای بزرگ­تر و حجیم­ تر دیده شدن لب­هایتان از رژلب­‌های تیره استفاده نکنید. رنگ­‌های تیره برای لب شاید بیشتر به چشم بیاید اما لب­ها را کوچک­تر نشان می­دهد.
  18. کسانی که لب‌های کوچکی دارند از رژلب تیره استفاده نکنند زیرا لب را کوچک‌تر جلوه می‌دهد. رژلب با رنگ براق و روشن بهترین گزینه است.
  19. اگر می‌خواهید از رژ لب تیره برای آرایش‌تان استفاده کنید، برای اینکه جلوه بیشتر و زیباتری داشته باشد سایر آرایش صورت‌تان را همانند خط چشم یا رژ گونه، ملایم و ساده انتخاب کنید.
  20. رژهای رنگ تیره، سفیدی دندان­‌ها را کمتر نشان می­دهند.
  21. اگر می­خواهید چهره‌­تان شاداب­تر به نظر برسد برای لب­‌ها به دنبال رنگ­‌های زنده باشید.
  22. زمانی که لباس مشکی یا خاکستری می­‌پوشید از رژهای رنگ روشن یا به اصطلاح رنگ­‌های جیغ مانند قرمز و نارنجی استفاده کنید تا زیبایی شما دو چندان جلوه کند.
  23. اگر لب­‌های پری دارید، از رژلب­‌های مات یا نیمه مات استفاده کنید.
  24. اگر می­‌خواهید پوست­تان شاداب و رنگ آن روشن­تر به نظر برسد از رژ گلبهی استفاده کنید.
  25. برای کسانی که تن پوستی زرد دارند رژلب‌های با رنگ‌های گرم بهتر است و برای افرادی که تن رنگی صورتی دارند رنگ‌های آبی یا بنفش.
  26. پوست‌های رنگ پریده نباید از رژلب‌های زیاد روشن یا زرد استفاده کنند. برای تن پوستی تیره‌تر از رژلب‌های زیاد روشن یا کمرنگ خودداری کنید. تن رنگی تیره تر برای این افراد طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.
  27. رژلب‌های بنفش، مشکی یا نارنجی معمولاً چهره را سالخورده کرده و اگر از نوع پررنگ آنها استفاده شود، چهره ­ی بدی به شما می‌دهند. مشکی نارنجی هیچ­گاه بر روی صورت جذاب نخواهند بود.
  28. رژلب‌های روشن باعث می‌­شود چشمان شما درشت‌تر بنظر بیاید و چهره‌ی شما معصومانه‌تر و دخترانه تر باشد، اما رژلب تیره و بخصوص در کنار خط چشم ضخیم چهره ما را خشمگینانه نشان می‌دهد.
  29. رژلب­‌های صورتی و برق لب صورت را روشن­تر و در نتیجه سن را کمتر نشان می­دهد.
  30. رژ لب‌های تیره باعث می‌شوند لب‌ها نازک‌تر به نظر برسند، درحالی که تن رنگی براق و روشن لب‌های شما را پرتر نشان می‌دهد.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.