اگر می خواهید خوش عکس باشید این ترفندها را به کار ببرید

بهترین آرایش و بهترین حالت صورت و بدن خود را در عکس پیدا کنید

می خواهید یک عکس سلفی بیندازید یا تصویر پروفایلتان را عوض کنید. دنبال یک مکان خوب یا ژست مناسب می گردید تا بهترین عکس خودتان را ثبت کنید. در این مطلب به شما خواهیم گفت برای خوش عکس بودن چه کارهایی باید بکنید.

حواستان به نور رستوران یا کافه باشد

نور رستوران و خوش عکس بودن
صورت خود را به سمت منبع نور بچرخانید

گرچه این مکان ها جای خوبی برای دور همی است اما جای چندان مناسبی برای عکس گروهی نیستند. نور اینگونه مکان ها مانند نور اتاق، موجب می شود پوست صورت و دور چشم زشت به نظر برسد. به همین خاطر برای عکس گرفتن در این گونه اماکن، صورت خود را به سمت منبع نور بچرخانید. برای داشتن یک عکس خوب در فضای بیرون بهتر است حوالی غروب عکس بیندازید و از نور طبیعی استفاده کنید. نور خورشید در زمان غروب ملایم و زیباست. این نور هیچگونه سایه ای روی صورت شما نمی اندازد درنتیجه پوست صورت شما بهتر نشان داده می شود. این نور برخلاف نور اتاق، زیرچشم را روشن تر می کند درنتیجه جوانتر به نظر می رسید.


مثل هنرپیشه ها ژست بگیرید

عکس هنرپیشه ها و خوش عکس بودن
سه رخ بایستید

برای داشتن یک ژست خوب هنگام عکس گرفتن، به صورت سه رخ مقابل دوربین بایستید، یک پا را جلوتر از پای دیگر قرار دهید و یک شانه را به سمت عکاس نزدیک کنید. وقتی درست روبروی دوربین می ایستید، بدن شما پهن تر به نظر می رسد. اما ایستادن در حالت سه رخ بهترین حالت برای عکس گرفتن است. بهترین ژست این است: شکم را تو بدهید، باسن را سفت کنید، شانه ها عقب، ستون فقرات صاف.


حالت صورت

آرایش صورت و خوش عکس بودن
جلوه ای صاف و روشن به پوست بدهید

وقتی دارید برای عکس گرفتن آماده می شوید، بهتر است در زمان آرایش، صورت را تا جای ممکن روشن کنید. آرایش صورت با هر تناژ رنگی که صورت را صاف و یکدست نشان دهد، برای عکس بسیار مناسب است. برای داشتن ظاهری طبیعی می توانید تنها بر روی نقاط قرمز، لک و نقوص صورت کانسیلر بزنید. برای آنکه بهترین حالت صورت خود را پیدا کنید روبروی آینه، چانه خود را چند سانتی متر به سمت پایین کج کنید، ببینید سایه صورت در چه حالتی در بهترین جا قرار می گیرد (اطراف حدقه چشم، زیر خط لب یا روی چانه). رژگونه ای با رنگ گرم به گونه ها و یک رژ قرمز به لب ها بزنید. رژ کمرنگ در عکس دیده نمی شود. رنگ روشن برای رژلب بسیار مناسب است.


حالت موها

حجیم کردن مو و خوش عکس بودن
موها را رو به پایین بگیرید و سپس سر را بلند کنید

برای آنکه موها حجیم تر به نظر برسند، موها را به سمت پایین بریزید و با انگشتان خود موها را تکان دهید. وقتی سر را بالا می گیرید، به نظرتان موها درهم و برهم است اما در عکس صاف به نظر می رسد.


به سمت چپ بچرخید

نیمرخ چپ خانم و خوش عکس بودن
زاویه چپ صورت بهترین زاویه برای عکس است

بر اساس مطالعاتی که در دانشگاه ویک فورست (Wake Forest) انجام شده، محققان دریافته اند که نیمه چپ بدن انسان برای دیگران جذاب تر از نیمه راست است. در این تحقیق از مشارکت کنندگان خواسته شده بود به عکس ۱۰ مرد و ۱۰ زن که از دو زاویه گرفته شده بود، رای بدهند. نتایج نشان داد سمت چپ بیشتر از سمت راست رای آورده و جذابتر به نظر میرسد. محققان دریافته اند که نیمرخ چپ بیشتر از نیمرخ راست احساسات را نمایش می دهد و دیگران نیز این را دوست دارند.


در بهترین زاویه قرار بگیرید

عکس خانم و خوش عکس بودن
در عکس نشسته زاویه دوربین از بالا و در عکس روبرو زاویه عکس از پایین باید باشد

اگر در حالت نشسته عکس می گیرید، از عکاس بخواهید از بالا از شما عکس بگیرد. وقتی سر خود را برای نگاه کردن به دوربین بالا می گیرید، فک شما بهتر خود را نشان می دهد. اگر ایستاده عکس می گیرید، از عکاس بخواهید از پایین از شما عکس بگیرد. این کار باعث می شود لاغر و بلند به نظر برسید.


لباس مناسب بپوشید

عکس مدل خانم و خوش عکس بودن
یک بند یا کمربند روی لباس ببندید

برای عکس بهتر است از لباس هایی که کمربند دارند استفاده کنید یا خودتان یک کمربند یا بند باریک روی آن بپوشید و از دامن استفاده کنید. اگر در هنگام عکس گرفتن کیف در دست دارید، یا آن را کنار بگذارید یا از کیفی که اندازه مناسبی داشته باشد (نه خیلی بزرگ) استفاده کنید. اگر می خواهید قدبلند به نظر برسید، کفش پاشنه بلند بپوشید. اگر این روش ها را به کار نبردید، یک کت خوش دوخت و یک کفش پاشنه استیل هم می تواند جلوه شیک به عکس شما بدهد.


در عکس گروهی جلوتر از دیگران نایستید

عکس گروهی و خوش عکس بودن
در عکس گروهی نزدیک دوربین قرار نگیرید

بهترین حالت برای عکس های گروهی آن است که هر کس در سطح و عمق مختلفی قرار بگیرد. اگر شما هم در این گروه قرار دارید، نزدیک ترین شخص به دوربین نباشید. کسی که به دوربین نزدیکتر است، بزرگتر از بقیه به نظر می رسد.


محبوب ترین عکس خودتان را پیدا کنید

دیدن عکس خود و خوش عکس بودن
عکسی که در آن خوب افتاده اید را پیدا کنید و به حالت صورت و آرایش خود دقت کنید

برای آنکه بهترین ژست و حالت خودتان را پیدا کنید، عکسی که فکر می کنید در آن خوب افتاده اید را پیدا کنید. زاویه شما در عکس چگونه است؟ چه پوشیده اید؟ احتمالا در عکس در حال خندیدن هستید و به نظر می رسد که به شما خوش گذشته است. زمانی که افراد آرام و شاد هستند، عکسشان بهتر خواهد شد.


موقع لبخند زدن این کار را انجام دهید

لبخند خانم و خوش عکس بودن
قبل از گرفتن عکس چشمان خود را ببندید و یاز کنید و یک لبخند طبیعی بزنید

موقع عکس گرفتن به جای آنکه بگویید cheese بگویید money. تلفظ ey آخر این کلمه سبب می شود گوشه های لب اندکی بالاتر بروند و چین کوچکی اطراف چشم بیفتد و این لبخند طبیعی تری به شما می بخشد. بهتر است موقع عکس گرفتن به یک خاطره شاد بیندیشید و رو به دوربین بخندید. این کار باعث می شود در عکس لبخند شما طبیعی و شاد باشد. می توانید زبان خود را پشت دندان ها نگه دارید و لبخند بزنید، این کار صورت را آرام نشان می دهد. برای آنکه چشمان شما در عکس گیراتر باشد، درست قبل از گرفتن عکس، چشمان خود را ببندید و آرام باز کنید.

منبع readersdigest.ca
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.