پنج ترفند برای گرفتن عکس در محیط کم نور

چطور در نور کم عکس بگیریم؟

اگر در شرایط کم نور تمایل به عکاسی دارید با ما همراه باشید. ترفندهایی را به کاربران آموزش خواهیم داد که حتی در روزهای زمستانی و تاریک نیز بتوانند بدون استفاده از فلش، عکس‌های جذابی خلق کنند.

معمولا عکس با نور طبیعی بهتر خواهد شد و در شرایط کم نور نیز امکان‌پذیر است.

عکاسی در محیط کم نور و گل

با ما همراه باشید تا با معرفی پنج ترفند بتوانید در نور کم، عکس‌های جذابی تهیه کنید:

۱. حالت RAW را انتخاب کنید

حالت RAW بالاترین کیفیت را ارائه می­‌دهد، همچنین بدون هیچ گونه تأثیری در کیفیت عکس، اجازه ویرایش را می­‌دهد و می­‌توانید تراز سفیدی را بر روی عکس پیاده کنید.

در حالت RAW اختیارات وسیعی را برای اصلاح نویز و افزایش وضوح تصویر هنگام ویرایش در نرم‌افزارهایی همچون لایت روم، پیش رو دارید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید.

۲افزایش  ISO

ISO به معنی حساسیت حسگر در برابر نور وارد شده است که هر چقدر بالاتر برود، حساسیت حسگر به نور بیشتر شده و نور دریافتی موجب روشن شدن عکس می­‌شود. عکاسان مبتدی، به یاد داشته باشید که بهتر است برای حفظ کیفیت عکس ISO  را روی ۱۰۰ تنظیم کنید.  در این صورت دوربین برای دریافت نور حساس و دقیق­‌تر می‌­شود.

محیط کم نور و فلفل

این ترفند برای شرایط کم نور می­‌تواند به شما کمک زیادی کند. در تاریک‌­ترین ساعات زمستان ISO خود را حدود ۸۰۰ یا ۱۲۰۰ تنظیم کنید. تنظیمات مختلف ISO را بررسی کنید تا بتوانید آشنایی بیشتری با این ویژگی داشته باشید.

نمونه عکس کم نور

۳. نور محیط را جایگزین فلش کنید

هنگام عکس گرفتن در اتاق از نور مصنوعی استفاده نکنید، همچنین از هر نوع فلش به ویژه فلش دوربین اجتناب کنید. استفاده از نور محیط به مراتب زیباتر و طبیعی­‌تر از نور فلش است. به سادگی از نور پنجره و محیط اطراف استفاده کنید. پنجره بزرگتر بهتر است، اما یک پنجره کوچک هم می­‌تواند تأثیرگذار باشد.

۴. از سه پایه استفاده کنید

اگر از سه پایه برای ثبات استفاده می‌­کنید، می‌­توانید دوربین را به نور بیشتری برسانید، زمانی که دوربین پایدار است، می‌­توانید از دست خود برای تنظیم سرعت شاتر و دیافراگم استفاده کرده و دیافراگم را کاهش دهید.

شاخه گل و محیط کم نور

۵. ویرایش با حالت  RAW

این مهم‌ترین ترفند است! تا زمانی که با حالت RAW عکاسی می­‌کنید، می­‌توانید به راحتی ویرایش عکس‌­ها را انجام دهید. با استفاده از نرم‌افزارهای فتوشاپ لایت­روم یا ACR ، می­‌توانید نتایج خوبی دریافت کنید. در این حالت می‌­توانید جزئیات را با کیفیت بالا مشاهده و اقدام به ویرایش کنید.

عکس در محیط کم نور و بستنی

با استفاده از این ترفندها به راحتی در محیط کم نور به عکسبرداری بپردازید.

منبع christinagreve.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.