نحوه ترمیم لوازم آرایش شکسته شده

مراقب لوازم آرایش‌تان باشید

این همیشه غم انگیز است که وقتی پنکیک بر روی زمین می‌افتد یا رژ لب آب می‌شود یا در کیف‌تان می‌شکند. در حالی که لوازم آرایش شما به همان اندازه که بار اول آن را خریدید کامل نیست اما قطعا می‌شود از آن دوباره استفاده کرد. برای خیلی از ما پیش آمده که رژگونه و یا حتی پنکیکی که تازه می‌خریم یک دفعه از دستمون به زمین بیفتد و خورد شود! در آن لحظه فکر می‌کنیم تنها کاری که از دستمون برمیاد کشیدن یک آه عمیق از ته دل به مناسبت خراب شدن رژگونمون است. آن لحظه بدترین احساس رو دارید چون دیگر نمی‌توانید رژگونه یا سایه مورد علاقه‌تان را با خودتون حمل کنید. اما دیگر نگران نباشید امروز می‌خواهم به شما یاد بدهم که چطور لوازم آرایشی پودر شده را ترمیم کنید.

درست کردن پنکیک‌های پودر شده

لوازم آرایش و پنکیک
مراقب پنکیک‌هایتان باشید

روش اول

۱- دور پنکیک‌تان را با یک پلاستیک بپوشانید

تمام قطعات پنکیک پودر شده را در داخل ظرف پنکیک جمع آوری کنید و با یک پلاستیک دور آن را بپوشانید تا مطمئن شوید که گوشه‌های ظرف کاملا پوشانیده شده‌اند.

۲- قطعات بزرگ‌تر پنکیک را به قطعات کوچک‌تر پودر کنید

از یک قاشق یا انگشتان‌تان برای خرد کردن پنکیک به طوری که بسیار سست شود استفاده کنید. بودن یک پلاستیک روی پنکیک به شما این امکان را می‌دهد که پودر را بدون کثیف کردن انگشتانتان یا ایجاد یک خرابکاری خرد کنید.

۳- چند قطره الکل به پودر اضافه کنید

پلاستیک را بردارید و یک قطره چکان را با الکل پر کنید. چند قطره را در پودر بچکانید و بافت آن باید شبیه خمیر باشد. این که چند قطره اضافه می‌کنید تا حد زیادی به اندازه مقدار پودر شما بستگی دارد، بنابراین با ۲ یا ۳ قطره شروع کنید و به تدریج مقدار آن را در صورت نیاز بیشتر کنید. اگر خمیر خود را بیش از حد شل کردید، نگران نباشید فقط بیشتر طول می‌کشد تا خشک شود.

۴- با استفاده از یک قاشق پودر را نرم کنید

پس از اینکه به وسیله پودر و الکل یک خمیر ساختید، با استفاده از قاشق آن را صاف کنید تا نرم باشد. سعی کنید اطمینان حاصل کنید که خمیر به تمام لبه‌های پنکیک می‌رسد و هیچ حباب هوایی وجود ندارد.

۵- بگذارید خمیر برای ۲۴ ساعت خشک شود

هنگامی که خمیر شما نرم و صاف شد، خمیر باقی مانده در اطراف لبه‌های ظرف را پاک کنید. پودر را ۲۴ ساعت یا در طول یک شب خشک کنید. هنگامی که خشک شود، آماده استفاده مجدد است! این روش به خوبی برای سایه چشم، رژ گونه، برنزر، هایلایترها و پنکیک‌های شکسته کار می‌کند.

۶- یک آینه شکسته را با یک حوله خیس شده با استون بردارید

اگر آینه پنکیک‌تان هنگامی که پنکیک به زمین افتاد شکست، بهتر است آینه را به طور کامل بردارید. اطمینان حاصل کنید که شیشه‌ای در پودر وجود ندارد و سپس پودر را با پوشش پلاستیکی یا یک پارچه پوشش دهید. حوله کاغذی یا پارچه‌ای با استون را خیس کنید و شروع به شل کردن چسب آن کنید تا آینه را که به جعبه وصل است بردارید و قطعات شیشه را با ابزار تیزتری بردارید. از استون برای حذف هر گونه باقی مانده‌ای استفاده کنید.

اگر می‌خواهید یک آینه دیگر برای جایگزین کردن با آینه شکسته را پیدا کنید، از یک فروشگاه صنایع دستی بازدید کنید یا به صورت آنلاین آن را بخرید. از انگشتان‌تان با پوشیدن دستکش برای جلوگیری از زخمی شدن با قطعات شکسته آینه استفاده کنید.

روش دوم

وسایل مورد نیاز

  • الکل
  • قلموی آرایشی
  • خلال دندان
  • دستمال کاغذی
  • مقوا در اندازه قالب لوازم آرایشی پودر شده
  • دستمال مرطوب

با استفاده از برس آرایشی تمام پودرها را به جای اولش برگردانید. ۱ قاشق چای‌خوری الکل داخل پودر بریزید. البته مقدار الکل بستگی به اندازه و مقدار لوازم آرایشی‌تان دارد. در مرحله بعد با خلال دندون الکل و پودر را هم بزنید تا به شکل خمیر در بیاید. یک تکه مقوا به اندازه قالب لوازم آرایشی که ترمیم می‌کنید بردارید. ابتدا دستمال کاغذی رو روی پودر خمیر شده قرار بدید و مقوا را روی دستمال بگذارید و فشار بدهید.

استفاده از دستمال کاغذی برای اینه که الکل داخل پودر را به خودش جذب کند و رطوبتش را بگیرد. دوباره دستمال را بردارید و قسمت خشکش را روی پودر بزارید و باز فشار بدید تا تمام رطوبت الکل را بگیرد. این کار را آنقدر تکرار کنید تا به نتیجه دلخواهتون برسید. یک عدد دستمال کاغذی رو بردارید و با آن اطراف سایه را تمیز کنید تا مثل اولش تمیز و مرتب بشود. همان‌طور که می‌بینید من بارها از این روش برای درست کردن لوازم آرایشی خرد شده استفاده کردم و ظاهرشان اصلا نشان نمیدهد که قبلا یک بار خرد شدند. حالا نوبت شماست. اگه سایه یا رژگونه‌ای دارید که خرد شده و دلتون نمیاد دور بندازیدش حتما از این روش استفاده کنید امتحانش ضرر نداره.

تعمیر کردن رژ لب شکسته در لوازم آرایش

لوازم آرایش و رژلب
مراقب رژلب‌هایتان باشید

۱- اگر رژ لب‌تان از وسط شکسته است

انتهای آن را ذوب کنید و دوباره از انتهای شکسته آن را به یکدیگر وصل کنید با استفاده از یک گوش پاک کن قسمت‌های انتهای رژ لب را صاف کنید، سپس از یک فندک برای نرم کردن پایه استفاده کنید. بلافاصله بعد از اینکه پایه رژ لب کمی ذوب شد انتهای رژ لب را که شکسته بود را صاف کنید قطعات را با دقت به یکدیگر بچسبانید و از یک فندک استفاده کنید تا لبه‌هایی که به یکدیگر متصل می‌شوند کمی آب شوند تا بتوانید با یک گوش پاک کن صاف کنید. قبل از اینکه شروع به تعمیر رژ لب کنید کاملا بچرخانید تا پروسه تعمیر را آسان‌تر کند.

۲- اگر پایه رژ لب شکسته است انتهای رژ لب را خارج کنید

اگر رژ لب شما درست در جایی که به پایه متصل می‌شود کنده شده است درست کردن آن بسیار آسان است. از یک نخ دندان، سنجاق سر یا ابزار کوچک دیگر برای حذف رژ لب که در پایین پایه گیر کرده است استفاده کنید. حالا قسمت بالای رژ لب را که کنده شده در پایه جاساز کنید.

۳- اگر رژ لب شما همیشه ذوب می‌شود، یک قالب رژ لب قابل استفاده مجدد بگیرید

اگر شما رژلب‌تان را در مکانی گرم نگهداری می‌کنید یا رژ لب‌تان دائم در حال آب شدن است بهترین راه خریدن یک قالب رژلب قابل استفاده دوباره است.

۴- اگر نمی‌توانید آن را درست کنید رژ لب را به یک ظرف انتقال دهید

اگر رژلب شما تکه تکه شده یا به سادگی بازسازی نمی‌شود، آن را ذوب کنید. قطعات رژ لب را در یک قاشق بزرگ قرار دهید و آنها را با استفاده از یک فندک ذوب کنید. پس از آنکه تماما ذوب شد آن را به یک ظرف کوچک یا پالت انتقال دهید و سپس آن را در فریزر قرار دهید تا سفت شود. اکنون می‌توانید از انگشت خود برای اعمال رژ لب استفاده کنید یا از قلم مو استفاده کنید.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.