با پاشنه کفش شکسته چه باید کرد؟

همیشه چسب همراهتان داشته باشید

کفش‌ها به مرور دچار فرسایش می‌شوند، پاشنه کفش نیز ممکن است دچار ساییدگی یا شکستگی شود. شکستن پاشنه کفش یکی از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای کفش شما بیفتد.

برخلاف چیزی که در فیلم‌ها می‌بینید، نمی‌توانید موقع شکسته شدن پاشنه آن را با قنداق اسلحه جایگزین کنید یا پاشنه‌ها را کنده و آن را به کفش پاشنه تخت تبدیل کنید.

اما در دنیای واقعی زمانی که حین راه رفتن پاشنه کفش شکسته می‌شود، یک چسب قوی می‌تواند به دادتان برسد.

هر زمان احساس کردید پاشنه لق شده یا در حال شکسته شدن است، روی پنجه‌ها راه بروید، وزن را از روی پاشنه بردارید یا کلا بایستید. اگر پاشنه به طور کامل کنده شد، پاشنه جدا شده را بردارید. سپس جایی را پیدا کنید که بنشینید و تکه‌های جدا شده را مجددا بچسبانید.

  • اگر میخ آن از جا درآمده، آن قسمت میخ که بیرون است را چسب بزنید، میخ را داخل سوراخ خودش جا دهید و پاشنه را نگه دارید تا چسب خشک شود.
  • اگر پاشنه کفش که با چسب چسبیده شده بود، درآمد، ابتدا چسب‌های خشک شده را از روی آن بکنید، روی آن چسب جدید بزنید و در جای خودش نگه دارید تا پاشنه خوب بچسبد.
  • اگر پاشنه کفش از دو جا شکسته شد، محل شکستگی‌ها را چسب بزنید و سعی کنید تا حد ممکن کفش را پا نکنید تا یک جفت کفش نو بخرید.

تعمیر پاشنه شکسته در خانه

از چسب‌های مخصوص کفش استفاده کنید. حتما باید آن قسمت از پاشنه که خراب شده تمیز و خشک باشد و هیچگونه روغن، چسب قدیمی و پولیش کفش روی آن نباشد. کف کفش و پاشنه را خوب سمباده بزنید تا به خوبی روی هم قرار بگیرند. چسب مخصوص کفش را هم به کف کش و هم پاشنه بزنید و قبل از آنکه پاشنه و کفی کفش را به هم فشار دهید، بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه چسب روی آن بماند. با استفاده از کش یا هر نگه دارنده محکمی، پاشنه و کفی کفش را به هم چسبانده و نگه دارید و بگذارید ۲۴ ساعت بگذرد. هر چه محکمتر روی هم نگه دارید، چسبندگی آن قوی‌تر می‌شود.

تعمیر حرفه‌ای پاشنه کفش

بهتر است در مواقعی که پاشنه کفش کنده می‌شود، از یک پینه دوز کمک بگیرید به جای آنکه خودتان به تنهایی آن را درست کنید. کفش‌های ارزان ارزش تعمیر کردن ندارند اما کفش‌هایی که باکیفیت هستند بهتر است در چنین مواقعی تعمیر شوند.

اگر پاشنه به طور کامل کنده شده باشد، پینه دوز می‌تواند آن را مجددا بچسباند. پاشنه‌هایی که از چند جا شکسته شده‌اند، معمولا با یک پاشنه یکدست جایگزین می‌شوند. اما در بسیاری موارد باید هر دو پاشنه را تعویض کنید تا ارتفاع پاشنه و رنگ آنها هماهنگ باشد.

اگر پاشنه کفشی که تازه خریداری کرده‌اید، کنده شد نشانه آن است که کفش خوبی نیست. آن را به مغازه‌ای که کفش را از آن خریداری کرده‌اید بازگردانید و کفش دیگری خریداری کنید.

منبع liveabout.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.