۳ غذای سالم برای از بین بردن چربی‌های شکم

هر چه سن بالاتر می‌رود، تجمع چربی در اطراف ناحیه شکم بیشتر می‌شود

هر چه سن بالاتر می‌رود، تجمع چربی در اطراف ناحیه شکم بیشتر می‌شود و مهمترین علت آن نیز کندتر شدن متابولیسم و تغییرات هورمونی است. متاسفانه چربی‌های شکم به اعماق پوست می‌رود و در اطراف ارگان‌های بدن قرار می‌گیرد. این چربی در داخل بدن شکسته می‌شود و از آنجا که در تولید هورمون و افزایش التهاب تاثیرگذار است، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دو و برخی انواع سرطان را افزایش می‌دهد.

خبر خوب این است که شما می‌توانید چربی‌های شکم را از بین ببرید. علاوه بر ورزش و داشتن رژیم غذایی سالم، با افزودن برخی انواع غذاها به رژیم غذایی خود می‌توانید به سوزاندن چربی‌های شکمی کمک کنید.

سالمون

سالمون و چربی‌های شکم

سالمون سرشار از پروتئین است (در هر ۱۴۰ گرم سالمون پخته شده، ۳۷ گرم پروتئین وجود دارد) که میزان آن بیشتر از کربوهیدرات یا چربی است، بنابراین مصرف بیشتر آن به شما کمک می‌کند تا احساس سیری کنید و اشتهای شما را کنترل می‌کند.

سالمون به از بین رفتن چربی‌های شکم کمک می‌کند زیرا یکی از منابع غنی ویتامین D است. ویتامین D مستقیما با تولید هورمون‌هایی که اشتها را تنظیم می‌کنند، مرتبط است. همچنین تحقیقاتی نشان داده است که ویتامین D سیگنال‌هایی برای سوزاندن چربی‌های شکمی می‌فرستند.

بروکلی

بروکلی و چربی‌های شکم

طبق مطالعه‌ای که در مجله دیابت و تغذیه آمریکا منتشر شده است، ارتباطی بین مصرف زیاد سبزیجات رنگ‌دار (به خصوص سبز، زرد و نارنجی) و سطح پایین چربی‌های شکمی، چربی‌های خطرناک اطراف ارگان‌های بدن وجود دارد. این سبزیجات التهاب را کم می‌کنند.

به خصوص بروکلی بهترین نوع این سبزیجات است زیرا از معدود سبزیجاتی است که حاوی کلسیم است که گفته می‌شود به سوزاندن چربی‌ها به خصوص اطراف شکم کمک می‌کند. کلم کلسیم بالا و کالری کمی دارد (۱ فنجان آن تنها ۲۵ کالری دارد) بنابراین می‌توانید مقدار زیادی از آن را بخورید و به کاهش وزن خود کمک کنید.

ماست یونانی کم‌چرب

ماست یونانی و چربی‌های شکم

ماست یونانی سرشار از پروتئین است (هر فنجان آن حاوی ۲۰ گرم یا هر بسته آن حدود ۱۷ گرم پروتئین دارد) که بیش از دو برابر ماست معمولی است. این کمک می‌کند تا به مدت طولانی سیر باشید و اشتهای شما را کنترل می‌کند، در عین حال که به کم شدن چربی‌های شکمی نیز کمک می‌کند.

ماست همچنین سرشار از کلسیم است (هر فنجان آن حدود ۲۰۰ میلی‌گرم کلسیم دارد)، دو مطالعه ارتباط بین کلسیم و میزان کم چربی‌های شکمی را نشان داده‌اند. محققان معتقدند کلسیم به دلایل مختلفی در کم شدن چربی‌های شکم موثر است: چربی‌سوزی را افزایش می‌دهد، جذب چربی را کاهش داده و متابولیسم را افزایش می‌دهد. همچنین ماست حاوی پروبیوتیک است، باکتری مفیدی که به هضم غذا کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده‌اند که پروبیوتیک به کنترل وزن نیز کمک می‌کند.

یک کاسه ماست همراه با بروکلی و پیاز غذای خوشمزه‌ای است که به آب شدن چربی‌های شکم کمک می‌کند (پیاز حاوی پری‌بیوتیک است که در سوزاندن چربی‌های شکم موثر است).

منبع today.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.