چگونگی تغییر تم ، پس‌زمینه و فونت‌ها در جیمیل

جیمیل را برای خودتان سفارشی کنید

در حالی که کاربران بسیاری از جیمیل استفاده می‌­کنند، اما ظاهر آن هیچ تغییری نکرده و به زیبایی آن افزوده نشده است. کاربران می‌توانند برای تغییر تم اقدام کرده و جیمیل را با تغییر تم‌­ها، فونت‌­ها و پس‌زمینه سفارشی کنند. با ما همراه باشید تا نحوه تغییر دادن تم جیمیل را آموزش دهیم:

سفارشی کردن تم، فونت و پس‌زمینه جیمیل

بسیاری از کاربران مبتدی با این قابلیت آشنایی ندارند. قسمت Themes به شما امکان می­‌دهد تا انواع مختلفی از تم‌­ها را مشاهده و اعمال کنید.

در ادامه مطلب چگونگی تغییر تم جیمیل را مشاهده می‌­کنیم:

برای این کار ابتدا، روی آیکون چرخ دنده بالای صندوق ورودی (inbox) خود کلیک کنید، سپس Themes را انتخاب کنید. شما یک کادر محاوره‌­ای جدید با چندین تم را مشاهده می‌­کنید. هر تم شامل یک تصویر جدید است که پس‌زمینه جیمیل شما را تغییر خواهد داد.

انتخاب تم و تغییر تم جیمیل

برای دسترسی به تم­‌های بیشتر روی More images کلیک کنید. از لیست، به دلخواه خود یک تم را انتخاب کنید تا به لیست تم­‌های شما افزوده شود.

در پایین لیست، چند تم ساده مانند رنگ­‌های تیره و روشن مشاهده می‌­کنید. از گزینه‌­های موجود می­‌توانید تم مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

جیمیل تم­‌های مدرن را پیشنهاد می‌­دهد، روی یکی از آن‌ها کلیک کنید، اکنون یک ردیف از آیکون­‌ها در پایین پنجره ایجاد می‌­شود:

  • گزینه Text background واقع در قسمت پایین تم­‌ها به شما امکان می­‌دهد تا با انتخاب دو گزینه light و dark مرز بین پیام­‌ها و دکمه‌­ها را تغییر دهید.
  • برای تیره کردن گوشه­‌های تم، از نوار لغزنده Vignette  استفاده کنید.
  • برای مات کردن تم، از لغزنده Blur استفاده کنید.

تغییر تم و سفارشی کردن تم جیمیل

با استفاده از این تنظیمات، می‌­توانید پس‌زمینه جیمیل خود را به صورت سفارشی تغییر دهید.

سفارشی کردن تم‌های جیمیل با عکس‌­های شخصی

در صورتی که به هیچ کدام از تم­‌های موجود علاقه ندارید، می­‌توانید با عکس‌­های خودتان یک تم جیمیل سفارشی ایجاد کنید. بر روی گزینه My Photos در لیست تم­‌ها کلیک کنید تا جیمیل تصاویر شما را از قسمت Google Photos نمایش ­دهد.

اگر با این کار آشنایی ندارید، Google Photos را باز کنید و تصویر مورد نظر خود را آپلود کنید. همچنین می‌­توانید عکس‌­های خود را جستجو کرده و در صورت دلخواه می‌­توانید گزینه­‌های بالا را اعمال کنید.

تغییر تم جیمیل با عکس شخصی

نحوه افزایش اندازه فونت در جیمیل

جیمیل برای افزایش اندازه و تغییر فونت از گزینه‌­ی اختصاصی برخوردار نیست. اما برای دستیابی به یک نتیجه مشابه می­‌توانید از چند ترفند استفاده کنید.

یکی از قابلیت‌­های جیمیل Display Density است. با استفاده از این قابلیت می‌­توان صندوق ورودی خود را بر اساس اندازه صفحه، رزولوشن صفحه نمایش و اندازه پنجره مرورگر تغییر داد. از این طریق می‌­توان پروفایل جیمیل را تغییر داد و همچنین می‌­توان پیام­‌ها و جزئیات را فشرده­‌تر کرد تا فضا کوچک­تر به نظر برسد.

روی دکمه Settings کلیک کنید و از بین سه گزینه Comfortable، Cozy و Compact به دلخواه خود یکی را انتخاب کنید.

تغییر تم و فونت جیمیل

گزینه Comfortable بین عناوین جیمیل و پیام‌­ها فاصله ایجاد می­‌کند:

تغییر تم جیمیل و فاصله پیامها

در حالی که Compact همه چیز را  نزدیک می­‌کند:

هنگام استفاده از جیمیل می‌­توانید از قابلیت بزرگ­‌نمایی استفاده کنید. دکمهCtrl را نگه داشته و کلید Plus را فشار دهید، یا اینکه چرخ موس را بالا و پایین کنید. برای بازنشانی این کلید Ctrl + 0 را فشار دهید. برای افزایش اندازه فونت این ترفند را به کار بگیرید.

نحوه تغییر فونت در جیمیل

شما نمی‌­توانید فونت جیمیل را برای صندوق ورودی خود تغییر دهید، البته می­‌توانید فونت‌­هایی را که در پیام‌­های جدید استفاده می‌کنید تغییر دهید. برای انجام این کار، Settings را باز کنید. در تب General، یک بخش با عنوان Default text style مشاهده خواهید کرد.

می‌­توانید با کلیک بر روی دکمه‌­های مقابل آن، اندازه و رنگ فونت را تغییر دهید. این گزینه چند انتخاب ارائه می‌­دهد، مانند Georgia، Verdana و Comic Sans MS، اما ممکن است یکی از این گزینه­‌ها را جذاب­تر ببینید.

تغییر تم و تغییر فونت جیمیل

گزینه Size به شما اجازه می‌­دهد تا چهار سایز را انتخاب کنید، دو مورد از آنها بزرگتر از حد پیش‌فرض است.

در گذشته، جیمیل قابلیت­‌هایی برای تغییر سبک فونت در اختیار داشت که دیگر در دسترس نیستند.

طراحی جدید جیمیل با انتخاب گزینه Try the new Gmail

در آوریل ۲۰۱۸، گوگل قابلیت­‌های جدیدی به جیمیل اضافه کرد. می­‌توانید قابلیت­‌های جدید را بر روی جیمیل خود اعمال کرده و در صورتی که به آن تمایل ندارید، به تنظیمات اولیه بازگردید.

برای ایجاد تغییرات، وارد سیستم شوید و روی آیکون چرخ دنده در سمت راست بالای صفحه صندوق ورودی خود کلیک کنید. روی Try the new Gmail کلیک کنید تا صفحه با نسخه جدید بارگیری شود.

تغییر تم و طراحی جدید جیمیل

در صورتی که به تغییرات جدید علاقه‌­ای ندارید، مجددا روی آیکون چرخ دنده (تنظیمات) کلیک کنید و Go back to classic Gmail را انتخاب کنید.

قابلیت­‌های سفارشی‌سازی جیمیل محدود است

متأسفانه در سال‌های اخیر، تنظیمات و قابلیت‌­های جیمیل از بین رفته است. چندین افزونه کروم و فایرفاکس که قابلیت­‌های بیشتری را در جیمیل ارائه می‌­دهند، قدیمی یا غیرقابل دسترس هستند. کاربران با استفاده از تم‌­ها می­‌توانند ظاهر جیمیل خود را تغییر دهند.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.