نحوه تغییر دادن رنگ موی سر در نرم‌افزار فتوشاپ

ویرایش رنگ مو در فتوشاپ

با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ می‌­توانید عکس­‌های خود را ویرایش کنید، پوست خود را صاف کرده و لکه­‌ها را از بین ببرید و حتی می‌توانید رنگ موی سر را تغییر دهید.

نحوه انتخاب موی سر در فتوشاپ

انتخاب رنگ موی سر در فتوشاپ

۱در منوی Tools بخش Quick Selection Tool را انتخاب کنید. همچنین، می‌­توانید با استفاده از میانبر    W این کار را انجام دهید.

۲. قسمتی از موی سر را انتخاب کنید. برای افزایش و کاهش اندازه قلم مو از براکت‌­های مربع  [] استفاده کنید. کلید Shift و Alt را برای حذف بخش‌­هایی از تصویر پایین نگه دارید.

۳. همچنین می‌­توانید با کلیک بر روی Select and Mask بخش انتخاب شده را ویرایش کنید. با استفاده از گزینه­‌های Smooth، Feather، Contrast و Shift Edge تنظیمات Select and Mask را تغییر دهید: تمام تنظیمات را بر روی تصویر خود اعمال کنید تا بتوانید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

۴. پس از اتمام کار، روی OK کلیک کنید.

اکنون که انتخاب خود را انجام داده‌­اید، دو روش برای تغییر رنگ مو وجود دارد. یکی از روش‌­ها قابل بازگشت نخواهد بود، در حالی که روش دیگر قابل بازگشت به حالت اولیه می­‌باشد.

نحوه تغییر دادن رنگ مو در نرم‌افزار فتوشاپ

در صورتی که از انتخاب خود مطمئن هستید و به حالت اولیه تصویر نیاز ندارید می‌­توانید از این روش استفاده کنید:

  • از طریق مسیر Image > Adjustments > Selective Color اقدام کنید.
  • از منوی کشویی گزینه Neutrals را انتخاب کنید.
  • اکنون می‌­توانید نوار لغزنده را بر اساس رنگ مورد نظر خود تنظیم کنید. برای طلایی کردن موی سر، نوار لغزنده yellow را افزایش دهید. اگر مایل به موهای قرمز و روشن‌تر هستید، نوار لغزنده black را کاهش یا غیرفعال کنید، در نهایت، مطابق با نیاز خود نوار لغزنده را تغییر دهید.
  •  همچنین می‌­توانید سایر گزینه­‌ها را تغییر دهید تا به تنظیمات دلخواه برسید. تنظیمات با توجه به رنگ موی اصلی متفاوت خواهد بود.

تغییر رنگ موی سر در فتوشاپ

در صورتی که می­‌خواهید به تنظیمات اولیه بازگردید، از این روش استفاده کنید:

  • پس از انتخاب تصویر، لایه را با تصویر خود تکرار کنید.
  • بخش انتخاب شده را با استفاده از میانبر Delete حذف کنید.
  • با استفاده از میانبر صفحه کلید Shift + Cmd / Ctrl + N یک لایه جدید ایجاد کنید.
  • با استفاده از میانبر صفحه کلیدG، فضای حذف شده را با رنگ انتخابی خود پر کنید.
  • در بخش لایه‌­ها، منوی کشویی blend mode را انتخاب کنید، اکنون با استفاده از گزینه blend mode میزان روشنایی و تاریکی تصویر را بهینه کنید (به طور پیش‌فرض باید به حالت Normal تنظیم شود).
  • شما می‌­توانید گزینه­‌های مختلف را به کار ببرید تا با کاربرد آنها آشنا شوید و بتوانید تنظیمات مناسب را بر روی تصویر خود اعمال کنید. با انتخاب گزینه Soft Light و Overlay افکت تغییر رنگ مو را چشم­گیرتر کنید.

تنظیمات اولیه رنگ موی سر در فتوشاپ

با استفاده از این روش می­‌توانید رنگ موی سر را تغییر دهید و مطابق با نیاز خود گزینه‌­های مختلف را به کار ببرید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.