تفاوت بین CC و BCC هنگام ارسال ایمیل چیست؟

احتمالا شما نیز هنگام ارسال ایمیل با دو گزینه BCC و CC مواجه شده‌­اید

احتمالا شما نیز هنگام ارسال ایمیل با دو گزینه BCC و CC مواجه شده‌­اید و از کاربرد آن بی‌اطلاع هستید. با ما همراه باشید تا کاربردهای دو گزینه BCC و CC را شرح دهیم. CC مخفف کلمه carbon copy است، در حالی که BCC مخفف کلمه blind carbon copy  می­‌باشد.

CC و BCC هر دو روش ارسال ایمیل کپی شده به گیرنده‌­های انتخابی می‌­باشد. با این حال، می‌­توانید با مشخص کردن چندین آدرس در فیلد To، ایمیل‌­های کپی شده را به سایر افراد ارسال کنید.

CC و BCC در ایمیل

مفهوم گزینه CC  

همانطور که در بالا اشاره شده CC برگرفته از کلمه carbon copy می‌­باشد که به معنی کپی کردن با کاغذ کاربن است. این ویژگی تفاوت خاصی با کار To ندارد در واقع همان عمل را انجام می­‌دهد و تنها تفاوت آن در نام می‌­باشد.

تفاوت CC با BCC

زمانی که شما از طریق CC برای سایر گیرنده‌­ها ایمیل ارسال می­‌کنید، تمام گیرنده­‌ها ایمیل دریافتی را مشاهده خواهند کرد.

BCC مخفف کلمه blind carbon copy به معنی کپی پنهان است، برخلاف CC، هیچ کس جز فرستنده نمی­‌تواند لیستی از گیرندگان BCC را مشاهده کند. اگر شخصی در فهرست BCC باشد، تنها ایمیل خود را در لیست BCC مشاهده خواهد کرد.

تفاوت To با CC

کادر To و CC شبیه هم هستند و تفاوت زیادی با هم ندارند. اگر شما چهار آدرس ایمیل را در فیلد To قرار دهید یا یک آدرس ایمیل را در فیلد Toقرار دهید و سه فیلد CC را وارد کنید، چهار نفر همه ایمیل مشابه را دریافت خواهند کرد. همچنین می‌­توانند آدرس ایمیل سایر گیرنده­‌ها را در کادر­های To و CC را مشاهده کنند.

به عنوان مثال، رئیس به شما می‌­گوید برای یکی از مشتریان، ایمیل خاصی را ارسال کنید در این صورت می­‌توانید ایمیل مشتری را در کادر To و ایمیل رئیس را در کادر CC بنویسید تا رئیس نیز از ایمیل ارسال شده یک کپی داشته باشد. اگر نمی‌­خواهید مشتری از آدرس ایمیل رئیس مطلع شود، می‌­توانید آدرس ایمیل رئیس خود را در کادر BCC قرار دهید.

CC و BCC در ایمیل و تفاوت با to

زمان استفاده از CC و BCC

CC زمانی مفید است که:

شما می­‌خواهید شخص دیگری یک کپی از ایمیل ارسال شده دریافت کند، در صورتی که آن گیرنده اصلی نیست. همچنین، تمایل دارید که افراد از سایر گیرنده­‌ها مطلع باشند.

زمان استفاده از CC و BCC در ایمیل

BCC زمانی مفید است که:

شما می­‌خواهید شخص دیگری یک کپی از ایمیل ارسال شده را دریافت کند، اما نمی­‌خواهید گیرندگان اصلی این ایمیل را ببینند. همچنین، ممکن است بخواهید یک ایمیل را به گیرنده‌­های زیادی ارسال کنید، حتی اگر مهم نباشد که آنها از ایمیل یکدیگر با خبر باشند، باز بهتر است که ایمیل آنها را در BCC قرار دهید تا زمانی که گیرنده ایمیل را باز می‌­کند، یک لیست از ایمیل‌­های مختلف را نبیند و به سرعت به متن ایمیل مورد نظر دسترسی پیدا کند.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.